Annons:
Etikettenergier
Läst 2067 ggr
Ceeri5
5/26/15, 3:05 PM

Dålig känsla efter sittning

I fredags var jag på en sittning hos ett medium. Jag fick där reda på att jag än inte är klar med kärleken. Jag kommer längre fram att träffa tre personer som jag kommer att kunna pricka av allteftersom .

När jag fick höra detta gick jag sönder på insidan. Mannen jag träffar nu är en otroligt vacker själ och vi är som varandras spegelbilder, brister jag aldrig hade accepterat hos någon annan är fina hos honom.

Mediumet märkte att jag tog detta hårt och han försökte förklara för mig att det finns potential i vårt förhållande bara vi öppnar upp våra hjärtan och släpper in varandra. Det är också upp till mig att bestämma över mitt liv och vad jag gör med de själar jag träffar på under resans väg.

Jag kan ändå inte släppa detta och jag mår så otroligt dåligt och det gör mig dessutom rädd att detta kanske kommer att påverka vårt förhållande eftersom jag nu vet detta …

Vad ska jag göra för att släppa detta, gå vidare och älska denna man så som han är värd att bli älskad och så som jag är värd att få älska, samt tro på att jag är den som bestämmer över mitt egna liv?

Annons:
Kyllan56
5/26/15, 3:17 PM
#1

Det kan lika gärna vara det mediets egna misslyckade kärleksliv han projicerar på dig! 

Personligen tycker jag man ska hålla sig väck från de som ska "sia" om ens framtid. Den formar man själv.  Det kan göra mer skada en nytta! 

Försök och lita på din egen känsla och intuition. Tänk och intala dig att det är hans egna misslyckade känslor inför kärleken, som han gör till dina! Eller prata med en vettig person hur pass rimligt det är att den här mannen vet något om din framtid.

Jag gick också när jag var ung för att få reda på min framtid. Jag kan trösta dig med att inget har stämt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Aleya
5/26/15, 3:20 PM
#2

Jag har som regel att aldrig fråga det jag inte vill veta. Livet ändras, känslor ändras. Ta dagen som den kommer. Du vet inte vad som sker om en månad. Detta är bara en fingervisning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ceeri5
5/26/15, 3:22 PM
#3

Tack så mycket för ditt svar Kyllan56.

När du säger det så tog han sitt eget som exempel för att påvisa vad han menade.

Jag ska prata med min karl, han tror inte på detta alls och det kanske gör att jag känner mig bättre inför detta. Jag hoppas också att det känns bättre med tiden.

Ceeri5
5/26/15, 3:23 PM
#4

Nej detta ville jag inte veta.. Jag ska ta till mig era tankar.

Tack!

JonnaCecilia
5/26/15, 3:24 PM
#5

Att man träffar andra själar i livet som berör en betyder ju inte att den man har inte är ens livs kärlek, eller att det inte kommer hålla. Sa hon specifikt att det var romantiska kärlekar? Jag har träffat människor som berört mig på ett annat sätt än min sambo, där jag känt mig besläktad eller trygg, eller personer som jag älskar på ett helt annat sätt osv. Kärlek är så mycket mer än romantik och sexuella relationer. Ge inte upp hoppet i förväg på dig och din kärlek, allt kanske faller på plats senare i livet och inte alls är som du föreställer dig ;) Många blir ju också helt "förälskade" i sina barn tex… Eller nära vänner, djur… För mig känns det positivt att inte vara klar med kärleken, hoppas jag att jag aldrig blir ;) Medium kan ha fel, tolka fel osv också, det hen såg som romantiskt kanske var något helt annat. Lev i nuet och njut av den kärlek du har, det är ju fantastiskt att vara kär, och fem år in i förhållandet njuter jag av varje minut med min kärlek. Och snart får jag en till kärlek, i form av en valp. Kärlek kommer aldrig ta slut!

Kyllan56
5/26/15, 3:27 PM
#6

#3 Det är vanligare än man tror Ceeri5! 

Att han tog sig själv, som exempel  förstärker min uppfattning om att det är precis vad det handlar om.  Då är man tyvärr inte medveten om det själv.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Ceeri5
5/26/15, 3:29 PM
#7

Tack JonnaCecilia. Du fick mig precis att brista ut i gråt av lättnad.

Självklart är det också positivt att inte vara klar med kärleken, vad har jag för liv framför mig då.

Jag ska leva med min underbara kärlek och ta tillvara på vår fina relation så länge vi får ha den och sen ska jag se fram emot de fina möten jag har framför mig, för som du säger, de behöver ju inte vara den sortens kärleksfulla möten jag tänker mig.

vinden är min mor
5/27/15, 8:20 AM
#8

Så fint skrivet Jonna Cecilia! ❤️ Jag håller helt med. Våra livsöden är inte heller skrivna i sten, de blir vad vi gör dem till! Dessutom har inte medier rätt om allt. Det de känner av hos oss lägger de sina egna värderingar i . JG träffade ett medie en gång som prickade in massor av rätt på mig. Men sedan sa hon :du har panikångest! Jag tappade hakan ,jag är ju kolugn som person så jag svarade; va har jag???? Då sa hon jamen varför känner jag att du får hög puls av att åka till stan annars? Ja förmodligen för det är på landet och i skogen jag trivs bäst. Däremot har jag förstått efteråt att mediet har haft problem med sitt psyke. Mitt behov av moder jord betyder inte att jag får panikångest av att åka till stan det betyder bara att jag tycker att det är skönt på landet.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Theleonora
5/29/15, 4:59 PM
#9

Lita på din egen känsla och det du trodde innan du träffade det här mediet. Jag tror som många redan har sagt att hn projicerade sitt eget på ditt kärleksliv. Jag tog rådet av en kvinna att inte gå tillbaka till ett ex för att sur soppa är surr även om man värmer det igen. Är dålig på ordspråk hehe. Men sen fick jg reda på att hon och hennes man haft problem och de höll på att glida ifrån varandra ovh det var under den perioden som hon tyckte att det inte fanns nåt att hämta i nåt gammalt. Tills dom för inte så längesen hittade tillbaka till varandra och jag är helt säker på att hon skulle ge ett annat råd nu. Kanske borde fråga för skojs skull. Men jag litar på min egen känsla. Det är den som vet bäst!


[vykke]
6/27/15, 9:45 PM
#10

Framtiden beror på vilka val du gör i nuet… Man kan inte "veta" framtiden, eftersom man inte vet vilka val man kommer göra… Det är vad jag tror…
Du kanske väljer annat än vad mediumet räknade med i sina antagenden om dina val…(?)
Fast vad vet jag om detta.. Jag är bara människa :P

[Silverräv69]
2/10/16, 12:50 PM
#11

Att inte vara klar med kärleken behöver inte bara betyda mot en man eller partner. Kärleken sträcker och förgrenar sig längre än så.

Du kanske får träffa nya vänner, kanske får barn, kanske kommer du älska ditt jobb eller älska en ny hobby/förening, ett nytt husdjur, ett nytt boende, komma närmre en släkting. =) Ja, kärlekens trådar sträcker sig överallt och det viktigaste är att du är/blir lycklig.

[vykke]
4/14/19, 10:41 PM
#12
Upp till toppen
Annons: