Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 866 ggr
[blue_neonlights]
2015-04-09 16:12

professionell healer

Jag har just fått en svår depression som nu jag kämpar emot. Jag vill så gärna gå till en väldigt bra healer som har förmågan att känna av vilka svårigheter jag har och kan skicka healing till mig. Därför undrar jag var jag kan vända mig för hjälp?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2015-04-09 17:14
#2

Hej Blue_neonlights. 

När det gäller svår depresion så är det en av de få gångerna jag avråder från Healing och rekomenderar klienten  den traditionella vården i stället för healing . 

Vid de få tillfällen jag tagit på mig att ge healing till svårt deprimerade personer så har jag krävt att det under behandlingsperioden även går på samtal hos psykolog eller annan terapueft samtidigt. 

Jag har då bett klienten att boka in eftermiddags tider hos psykologen och då gett healing på förmiddagarna innan psykolog besöket. 

Anledningen till detta är att healingen startar upp en process inombords för klieneten  och det kan då dyka upp väldigt jobbiga saker i huvudet och tankarna. 

I bland är detta grunden till depresionen  och  det kan vara svårhanterbart för klienten att hantera  detta själv och kan då behöva någon att prata med efteråt. 

Det finns åtskiliga fall där svårt deprimerade tagit livet av sig efter en healingbehandling eftersom de inte kunnat hantera de jobbiga som dykt upp i tankarna. 

En annan orsak är att oavsett vad man ger healing för så startar det upp en process hos klienten och det kan ibland direkt efter healingen och ett par dagar efteråt förvärra problemen radikalt innan det vänder och blir bättre. 

Jag gav vid ett tillfälle en person med eksem healing och personen ringde och grät dagen efter för eksemet hade aldrig blommat upp så mycket någon gång tidigare. 

Efter 3 dagar försvan eksemet och de har aldrig återkommit igen och det är 4 år sedan nu.  Men det är sällsynt att Healing botar en sjukdom utan helaing brukar enbart  lindra och dämpa sjukdommar.   

För en person med en svår depresion så kan en sådan här försämring direkt efter healingen  ge katstrofala följder och leder tyvärr ibland till självmord. 

Så därför jag inte rekomenderar healing i första hand utan att man först söker sig till den traditionella vården och under en kortare period kanske tar antidepresiv medicin i kombination  med samtal innan man börjar med healingen. Eller går i samtal i kombination med healingen. 

Det finns mycket fördommar om antidepresiv medicin men faktum är att marioteten av de antidepresiva medicnerna är naturläkemedel. 

De så kallade lyckopillrerna innehåller Seratonin kroppens eget hormon och ett helt naturligt läkemedel. 

Som förr såldes helt fritt i hälskostaffärerna innan läkemedelsbolagen sökte licens på det och det blev ett receptbelagt läkemedel. 

Lasse

[blue_neonlights]
2015-04-09 21:46
#3

Jag gick på healing hos en healer som inte visste att jag har psykiska problem och nu rörde det upp gamla minnen som jag nu lider av. Jag blev deprimerad och det startade direkt efter upprepande behandlingar. Med sömnbrist och ovanliga omständigheter så blev jag sjuk men änglarna uppmanade mig lägga in mig och för mig som nu är skeptiker för hälsans skull så tycker jag att jag borde inte ha gått till henne då jag tappat lusten att gå på healing. Nu min Pappa var orolig för hur healing kan påverka. Han kallade dem klåpare. Jag minns väldigt mycket sorgliga saker som nu gör mig väldigt illa och nu har jag ingen aning om hur jag ska bli frisk så säga bli kvitt. :-S

[NeferNefer]
2015-04-10 04:45
#4

#3: Som tarotlasse rekommenderar: sök dig i första hand till en psykolog. Healing kan ha den effekten att minnen kommer upp, och att då söka upp ännu en healer är inte lösningen på ditt akuta problem.

[blue_neonlights]
2015-04-10 10:10
#5

Jag bestämde mig nu för att sluta gå på healing på grund av att jag blev fråntagen min tro på änglarna. Jag litar aldrig på healers som inte har förståelse för psykiska problem. Därför jag måste stänga tråden. Det är för personligt.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: