Annons:
Etikettenergier
Läst 933 ggr
[Vandringen Med Wolf]
2014-11-26 17:30

Energitjuv "ge" eller "ta" ?

Lägger in det här även här eftersom healing handlar så mycket om energier och jag vill gärna höra era tankar kring den här funderingen 🌺

Vi har nog alla råkat ut för dom och  jag kom in på Spiritualism  i den här tråden och fick ett nytt tankesätt kring det här att det kan handla om att vi istället "ger" bort vår energi istället för blir bestulna på den.

Tänkte ta upp tanken med er här inne om saken för det vänder upp och ner en hel del på det tankesätt jag själv haft kring den här frågan.

Det låter både logiskt och inte. I min släkt finns en energitjuv som vi alla kan krokna rejält på fast vi både älskar och trivs med men hon kan konsten att dränera oss på energi.

Vänder jag på det där och tänker som så,att varje gång jag möter den här personen så öppnar jag upp mig när jag istället borde stänga ner och på så vis behålla energin istället för att kanske ge bort den.

Vi är vana att höra ordet energitjuv men tänk om det är vi själva som faktiskt ger "bort" den,hmm det där tål att tänka på det minsann för så vill ju ingen av oss göra tvärtom alla vill vi behålla vår energi oavsett vi blir dränerad på den eller dumt nog ger bort om än omedvetet.

Vad säger ni kring dessa tankar att vi själva är boven i dramat och "ger" bort vår energi ?

Visst finns en logik i det hela i all den tid man snabbt öppnar upp sig och så vips kan vi bara sända ut och sen blir vi själva helt slut och tänker nu har en person tagit min energi medan vi kan vara dom som faktiskt ger bort den,klurigt det här och det kan ju också vara åt båda hållen  att ibland ger man och ibland blir man dränerad Funderar

Kanske är det så att vi lätt skyller det här på andra medan vi själva är boven i dramat och ger,ja jysingen och jösses det här fick då mig att fundera för är det så att jag faktiskt ger bort den då får man allt jobba på den biten och på så vis behålla sin egen energi 🌺

Annons:
Amandla
2014-11-26 17:34
#1

Jag tror att det har att göra med båda delarna. Är man öppen så är det ju buslätt för någon att suga i sig ens energi, men stänger man sig så är det stopp. Man får ta ansvar för sig själv 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Vandringen Med Wolf]
2014-11-26 17:48
#2

Ja det här det går minsann åt båda håll när man börjar lirka runt och fundera kring  😃helt klart ta ansvar för sig själv det råder ingen tvekan om alls tycker jag men ack så lätt att skylla på andra i frågan,att det är dom som knycker energin medan jag kanske i min tur bara gör mig av med onödig energi och ger omedvetet till andra och på så vis dräneras helt i onödan 😕

Va dumt om man tänker efter ☺️för stänga ner är ju en viktig sak åt båda hållen i den här frågan.Men jag fick mig en ny och intressant tanke om att jag kanske inte dräneras utan ger andra min energi,ja jösses det här kan jag gå runt med en stund innan jag får klarhet och ordning på 😃

Amandla
2014-11-26 17:51
#3

Det är absolut värt att tänka på!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Vandringen Med Wolf]
2014-11-26 18:11
#4

Visst är det och jag känner just nu en viss konflikt i frågan om vad jag sänder ut och vad jag tar in samt låter mig påverkas av.Svårt det här för man kan verkligen se det från så många olika håll samtidigt så som du skriver Amandla att alla har sitt eget ansvar 🌺

Upp till toppen
Annons: