Annons:
Etikettenergier
Läst 1162 ggr
Peridot73
2014-11-06 20:46

Guider/Änglar

Hej

Jag vet ärligt talat inte vilken grupp min fråga riktar sig till men min fråga rör Änglar och /eller Guider. Skulle gärna vilja att någon konkret förklarade skillnaden. Eftersom jag själv väljer att kalla mina upplevelser vid änglar….för att det känns så. Sen tänker jag att det istället är guider som gett sig till känna. läser och läser, alla skriver olika. Hur sjutton ska någon som jag som sett lite ditten o datten och tror jag är lite mottaglig, kunna veta skillnaden?

Kram….

Annons:
[rore]
2014-11-07 09:35
#1

Hej Peridot73!

Ja hur ska man veta Vad som är vad?🤔Jag tror inte att du kommer att bli så mycket klokare över mitt svar. Jag tror helt enkelt att det svaret kan ingen annan ge oss.

Jag tror också att den vägledning och hjälp vi får av våra osynliga vänner.  Eller vad vi nu än väljer att kallar dem. (änglar/guider/ högre jag/ Gud /Universum. mm)

Jag tror att det handlar om att hitta sin egen tro.

Att lita på sin egna upplevelse.

Och att lära känna sig själv, genom att se sina förväntade tanke gångar och känna det ljudlösa svaren som kommer till oss inifrån, eller för den delen genom möten med andra människor.

Vi kan nog aldrig ta andras erfarenheter och göra om dem till våra. Utan att verkligen känna våra upplevelser och tillåta oss att växa in i dem, förblir de någonting vi hela tiden jagar efter. Någonting som vi vill ha och som då ständigt finns utom räckhåll för oss.

Sen finns det ju alla möjliga kurser om änglar och guider som man kan välja att gå för att söka och lära av.

Så tänker jag.

Peridot73
2014-11-07 20:37
#2

Mitt första val var ju änglar…..det bara kom till mig…..men sen när man väl utforskar allt så kan det ju vara en uppsjö……om min första tanke var just ängel….tror jag måste gå på den linjen….fråga 2 är….vad/hur gör jag med mina änglar. Kan jag bara vara mig själv som pratar eller måste jag göra något specifikt?

Peridot73
2014-11-07 20:43
#3

glömde helt bort att tacka #1 rore för ett jättefint svar. Jag förstår precis vad du menar då jag ställer frågor här som är av samma sort…..personliga och "ge mig svar". En del av mig har förstått detta en längre tid…men jag har aldrig samtalat med andra. Har hela tiden försökt analysera själv, för man är ju så ensam och helt koko….Jag blir bara glad att få andras erfarenheter och tänkande….kram på dig "rore" & till alla andra :)

Upp till toppen
Annons: