Annons:
Etiketterhypnosregressionreinkarnation
Läst 2558 ggr
Devana
2014-10-30 16:15

Funderingar kring hypnos

Hej! Jag har blivit lite intresserad av att prova på regressionshypnos, men jag har lite tankar och funderingar. Hur funkar själva hypnosen? Hur känns det? Jag har ganska svårt att slappna av när jag mediterar osv.. Skulle det kunna vara så att hypnosen misslyckas? Någon som varit med om det? Jag tänker ju självklart gå till någon med kunskap inom detta. Det kostar dock ganska mycket ur en fattig students synvinkel, vill ju gärna ha valuta för pengarna. :) Dela gärna med er av egna erfarenheter!

Annons:
tarotlasse
2014-10-30 17:34
#1

Jag rekomenderar ingen att göra en regresions resa/hypnos  bara för att man är nyfiken på tidigare liv. 

För det finns även vissa risker med att göra en regresion och som kan ställa till en hel del elände om man har otur. 

En regresion/ hypnos behandling ska bara göras om man har stora problem med sig själv och där man inte kan finna orsaken på annat sätt enligt min mening. 

Många gör regresioner/hypnoser just för att  upptäcka tidigare liv. 

Men om det är ditt tidigare liv, din andliga vägledares liv eller en andes liv går aldrig att fastställa men att det rör sig om ett liv som existerat kan man många gånger forska sig fram till. 

Men gör man en regresion  eller hypnosbehandling så låt en mycket skicklig, erfaren och godkänd regresionsterapueft eller psykolog göra detta. 

Jag har själv gjort några regresionsresor både hos 

godkända regresionsterapuefter och hos en psykolog. 

Det har visserligen varit intresanta upplevelser men jag har även råkat illa ut vid ett tillfälle och en väninna som fick göra en vända på psykmotagningen efter sin regresion.

Både regresioner hos tidigare liv terapeuter och psykologer går man steg vis bakåt i tiden i vårt nuvarande liv för att finna orsaker till att man kanske mår dåligt av olika orsaker. 

Psykologen slutar regresionen vid födslen medans  en tidigare liv terapueft  fortsätter regresionen tillbaka i tron om att hamna i ett tidigare liv. 

Jag har upplevt vad jag trodde 5 tidigare liv men i dag så vet jag att samtliga dessa liv jag trodde var mina tidigare liv är mina andliga vägledare/ guider. 

Både min huvudguide och healing guide och 3 andra ur mitt andeteam har genom trance sessioner kommit igenom och berättat ännu mer om sina liv. 

  Så är helt övertygad i dag att det var dessa liv jag upplevde under regressionerna. 

Men den sista regresionen jag gjorde hos en tidigare livterapueft slutade riktigt illa 

När vi gick tillbaka i tiden och i vårt nuvarande liv så kom vi tillbaka till min ungdomsperiod där jag levde i ett tungt narkotika missbruk. 

Det var då 20 år tillbaka i tiden och när jag kom ur regresionen så hade jag ett fruktansvärt sug efter narkotika och fruktansvärda abstinenes besvär. 

Så efter 20 år helt ren från droger och  i drogfrihet  så ramlade jag dit igen och fick ett återfall i drogerna igen. 

Trots jag var hos en godkänd och skicklig regresionsterapueft så kunde hon inte hantera denna situation och inte jag själv heller.  

En väninna som mådde bra psykiskt innan regresionen och som var nyfiken på hennes tidigare liv fick en svår chock  och mådde så fruktansvärt dåligt efter sin regresion så hon fick läggas in på psyket efteråt. 

Min väninna råkade ut för att hon upplevde en händelse hon råkatut för som nyfödd hon hade ingen aning om  att denna händelse skett. 

Då en person som stod henne väldigt nära försökt ta livet av henne när hon inte slutade skrika som liten  bebis.

När detta kom fram under regresionen så kom det ju fram av familjen att detta hade skett när hon var 3 månader gammal det blev en så svår traumatisk chock så hon behövdes läggas in för att få hjälp.

Så det är inte helt ofarligt att göra en regression så tycker det ska krävas starka skäl för att göra en regression  om man ska göra detta. 

När jag jag vid andra perioden blev sjukskriven för utbrändhet så vid  den behandlingen hos den psykolog jag gick hos. 

Så gjorde han en hypnosbehandling för att hitta orsaken till varför jag hade så sora krav på mig själv och hela tiden tog på mig alldeles för mycket jobb. 

Så första behandlingen så precis som hos rgresionsterapueften så ledde han ner mig i en djupavslappning och gick tillbaka  genom mitt liv och ner till barndomen och kom fram till orsaken. 

Vid efterkommande hypnosbehandling så ledde psykologen mig återigen ner i en djupavslappning och med hjälp av affirmationer så fick jag hjälp med att släppa på mina krav och lära mig att även säga nej till arbete och hjälp när jag kände det blev för mycket. 

Så det som var skillnaden hos psykologen att där tog man reda på orsakerna till mina problem under regresionen/hypnosen och sedan så behandlade man problemen genom att jag förändrade mitt eget tänkande under de kommande hypnoserna. 

Hos den godkända  regresions terapueften där gick man bara tillbaka i tiden och ingen behandling överhuvudtaget. 

Så väldigt storskillnad och detta kan tyvärr ställa till mer elände en ge hjälp. 

Det hjälper inte att få reda på varför man har en fobie eller har så stora krav på sig genom att göra en regression om man inte behandlar det efteråt.

Regresionsterapueften är dessutom väldigt dyr medans psykologen gick under högkostnads skyddet.  

Lasse

Devana
2014-10-30 19:09
#2

#1 Tack för ett bra och tänkvärt svar! Ska definitivt ha det i åtanke.

Naturligtvis är jag nyfiken på tidigare liv men ännu en orsak till att jag vill göra detta är att jag vill förstå mig själv bättre. Jag har i några år kämpat emot stora panikångestattacker om saker som är helt obefogade. Jag har aldrig upplevt situationer i mitt liv som kan tänkas framkalla dessa känslor (vad jag vet iallafall, är bara 20 år så har inte hunnit med så mycket än.. 🙂) därför har jag börjat undra om det kommer från just tidigare liv? Många gånger har det varit nära att jag åkt in akut till psyket och det har påverkat mitt liv väldigt mycket. Jag har haft samtal med en psykoterapeut om detta men kände inte att det hjälpte. Jag vill göra det här för att på svar på varför jag känner och reagerar som jag gör just för att kunna behandla det. För man kan ju inte behandla något som man inte vet källan till.

tarotlasse
2014-10-30 20:27
#3

#2 

Då förstår jag din tanke på  att göra en hypnosbehandling.

Enligt 2 av det 4 regressions terapeuter  jag varit hos för att göra tidigare liv resor så har de sagt att  de i 98% av fallen hittar de  svaret i vårt nuvarande liv inte under ett tidigare liv. 

Så  det kan vara en ytterligare tanke för dig innan du bestämmer dig för vilken typ av hjälp du ska söka. 

Som jag skrev i det tidigare inlägget finns det i dag ett flertal psykologer som använder sig av hypnosbehandlingar. 

Meningarna om detta som behandling är delade inom psykvården en del vill hellre medicinera.   Men som sagt vad blir en hypnosbehandling hos en psykolog  betydligt billigare för dig om den är ansluten till högkostnadsskyddet.

I övrigt kan jag tipsa dig om en KBT behandling som kan hjälpa dig  med dina besvär om du  nu inte redan testat denna KBT behandling. 

Jag har  själv ADHD och gick i en grupp förra året i tillämpad avslappning  och två i denna gruppen led av panikångest. 

Denna behandling gick ut på att lära sig   muskulär avslappning och lära oss hur vår egen kropp fungerar.

Att slappna av muskel för muskel och lära oss känna skillnad på när vi spänner muskler och  när vi slappnar av i musklerna. 

På detta viset lärde jag mig att känna att när jag gick upp varv och blev stressad så började det med att mina  nackmusklerna började spänna sig. 

Den ena personen med panikångest kände att den spände lårmusklerna innan en ångest attack och den andra märkte att den spände musklerna i underarmarna. 

På det viset kunde jag förebygga en stress situation. När jag lägger märke  till att jag börjar spänna nackmuslerna kan jag stanna upp och slappna av i  nackmusklerna och förhindra stress situationen.

Samma sak för de med panikångest när den ena kände att den spände lårmusklerna o den andra underarmarna så kunde de ta till den tillämpade avslappning och slappna av i dessa muskler för att förhindra ångest attacken. 

Vi gick 1 gång i veckan i 5 veckor för att lära oss denna avslappnings metod  och den är effektivare en vad jag kunde drömma om innan. 

De förklarar ju inte dina besvär men det är ett väldigt effektivt sätt att kunna kontrollera sina problem genom att lära känna sin egen kropp och muskler och kunna slappna av i en muskelgrupp medans man använder de andra muskelgrupperna i kroppen. 

Lasse

Devana
2014-10-30 20:43
#4

#3 
Tusen tack för tipsen 👍

Upp till toppen
Annons: