Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 708 ggr
TezzD
9/24/14, 1:24 PM

Intuitionsövning 24 September

Jag har just påbörjat en medicinering mot en sjukdom som ej går att bota. Vad för sjukdom?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
9/24/14, 1:24 PM
#1

Rätt svar är RLS
(Restless Legs Syndrome)

Grattis till dig/ er som känner rätt 🎈

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

moln50
9/24/14, 1:42 PM
#2

Fibromyalgi trodde jag men fel🤔

Varga
9/24/14, 2:18 PM
#3

Hm, fastnade mellan RLS och Parkinsons, hoppade ned till alternativ två efter en del övervägande… Man ska inte tänka för mycket.

Tråkigt för dig oavsett, hoppas medicineringen hjälper!

Limewear
9/24/14, 9:15 PM
#4

Fibromyalgi och fel…

Tarotstollan
9/24/14, 10:28 PM
#5

MS och fel. Hoppas du mår bättre av medicinen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TezzD
9/25/14, 9:08 AM
#6

Någon har svarat rätt? 🙂

Inatt fick jag sova lite bättre, men bad om healing igår så mycket är nog tack vare den, men man kan ju hoppas att medicinen hjälpt till med. Vaknade med stel hälsena istället 😡

Om rättsvararen inte tillkännager sig så kan jag göra en övning för dagen lite senare 🌺,

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Marr
9/25/14, 10:58 AM
#7

Det var jag som svarade RLS men har aldrig gjort en övning, så jag vågade faktiskt inte tillkännage mig förräns nu.😊

Brukar träna ibland på era övningar och oftast så har andra hunnit före innan jag. Lovar att sätta mig in i hur man gör. För det har ju Gunilla förklarat tidigare.

Gör gärna en övning idag Rosalee,❤️ för idag hinner jag ej vara vid datorn. Sen så önskar jag dig snabb lindring med detta jobbiga problem!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Evelina!
9/25/14, 1:40 PM
#8

RLS. Dock är det en sanning med modifikation att det inte går att bota. Är RLS:en sekundär t ex. vid behandling med neuroleptika, är den ju lätt att råda bot på om man seponerar alt minskar läkemedlet som ger bieffekten. Men det var en parentes.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
9/25/14, 1:46 PM
#9

Jag har periodvis besvär med RLS, äter då Sifrol mot det. Kruxet med den medicinen är att om man tar för lite så får man besvär, och om man tar för mycket får man också besvär, lägg till också att den kan vara svår att ställa in rätt då behovet varierar… *suck* Jag har klart mindre besvär då jag äter ganska strikt lchf.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TezzD
9/25/14, 1:59 PM
#10

#8
Jag har precis börjat med en halv tablett 3h före läggdags. Det funkar, men jag får fortfarande lite småkramper… jag ska testa i några veckor nu och om jag inte tycker att den hjälper så ska dosen ökas. Saken är dock att jag inte vill öka då medicinen har ganska jobbiga biverkningar… jag hoppas att det KAN gå över genom minskning av medicinering sen..

#9
Usch det lät inget vidare… min medicin heter Pramipexole Accord
Och det är egentligen en parkinsons medicin. 
Dom vill kanske inte säga det men jag har säkert lite minskat värde av dopamin. Har skakningar till och från… Hujeda mig..

Jag fixar dagens övning!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Amandla
9/25/14, 2:12 PM
#11

#10 Sifrol är också en Parkisonmedicin. Nu har jag varit utan den länge, så himla skönt!!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TezzD
9/26/14, 8:55 AM
#12

Ja, det låter skönt 🎈

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: