Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1158 ggr
maribell
9/20/14, 8:33 AM

En Helande Dröm

Jag är en clown i en cirkusmanege och jag har gjort ett framträdande, då folk börjar kasta tomater och äpplen på mig och de buar, jag "sjunker genom golvet". 

När jag har "sjunkit genom golvet" tar jag mig samman en smula och sätter mig på golvet och käkar på  ett äpple och tänker på, hur jag ska göra, då blir jag väldigt arg och börjar kasta tillbaka på publiken, jag kastar hårt, det finns en man i publiken som är ledaren, han kastar jag på så han blir rädd och tänker gå men han blir stoppad i dörren. 

Jag går ut och träffar mannen på baksidan av tältet och frågar honom varför han kastade på mig, han har armarna i kors över bröstet. Jag tar ner hans armar och han är mycket stöddig. Då tar jag med honom in i tältets manege, så får han stå där ensam och jag sätter mig i publiken och vi kastar på honom och  buar.  Mannen ramlar ihop full med ruttna tomater på sin kavaj. Jag tar honom i händerna och reser honom upp och borstar av honom, jag frågar hur det kändes att stå där, och han tittar på mig med ledsna ögon och säger förlåt att han förstår nu vad han har gjort mig, Jag tar honom i handen och vi går in i en husvagn och jag sminkar av mig och tar av mig clown kläderna och inuti är jag en ljuslockig flicka som är ca. 10 år gammal. Nu tar mannen hand om mig som sin dotter. Vi skrattar och leker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: