Annons:
Etikettalternativbehandling
Läst 2079 ggr
Sparklingponi
2014-09-16 01:11

Cancer

Jag har nyligen blivit diagnostiserad cancer - Hodgkins Lymfom. Cancer i lymfsystemet och då i lymfkörtlarna på vänster sida halsen och ner mot hjärtat. Prognoserna är goda, men jag känner ändå mycket ångest, sorg, ilska och uppgivenhet och har en lång resa framför mig. Mår även fysiskt dåligt med illamående, trötthet, yrsel, magproblem osv. Idag började håret ramla av ordentligt. Får naturligtvis läkarvård, men hur kan jag heala mig själv med hjälp av t.ex. Kristaller och annan healing? Jag är tacksam för alla tips! Kramar till er!

Annons:
[MikaelaR]
2014-09-16 01:43
#1

Hej! jag vet ingenting om ämnet. Men jag ville bara säga att jag hoppas du blir helt frisk snabbt 🌺

Sparklingponi
2014-09-16 10:15
#2

#1 Tack så mycket! ♡

Christina_46
2014-09-17 18:37
#3

Du kan prova att be ärkeängeln Rafael, eller en andlig healingguid om healing för ditt högst bästa.  Lägg dig eller sätt dig bekvämt och bara ta emot. Kom ihåg att tacka efteråt. Det borde räcka att ta emot i ca 15 - 20 minuter de gånger du tar emot healing.

Jag skulle lära ut grunden i andlig healing till en vän en gång. Hon missförstod och bad att få healing direkt från en andlig healingguide. Hon bad alltså inte att healingen skulle gå via henne själv. Det fungerade bra för henne. Så du kan ju prova. Men kom ihåg att du kan få "utrensningar" både fysiskt och mentalt. Får du kraftiga utrensningar så kan du avvakta några dagar innan du tar emot igen. Det känner du bäst själv.

Kram och lycka till

Ps. Är det något mer du behöver fråga, så hör gärna av dig igen.

Sparklingponi
2014-09-17 19:48
#4

#3 Tack <3

ALPHIRA
2014-10-28 02:18
#5

Känner starkt och vet hur du känner. Fick själv veta en månad sen att jag har hjärncancer, två elaka tumörer. Än så länge mår jag bra fysiskt men psyket är på botten. Hör av dig. Ska själv opereras om en vecka i Uppsala men framtiden är helt oviss. -Om det går att operera, dom vet inte ännu. Om inte, handlar det bara om veckor…

All styrka till dig. Ber för dig.

ALPHIRA
2014-10-28 02:25
#6

Sparklingponi. Kan du PM mig ditt riktiga namn.

Jag tror på Gud och Jesus, dom största healare och jag ber mycket.

Annons:
Ritva Lipkin
2014-10-30 06:27
#7

Försök att ta fram en bild och känsla över hur du skulle må och reagera om du blev friskförklarad, och håll fast vid den bilden och jobba över den dagligen. Fokusera på det du tycker om att göra och vill göra när det här är över. Ge inte sjukdomen din energi. Ge det friska inom dig all uppmärksamhet och låt det vara det dominerande. Lyssna på bra musik, ät nyttig mat, rör på dig, meditera, se till att få mycket sömn och gör sådant som får dig att må bra, Försök att göra saker eller se filmer som får dig att skratta. Ljus och kärlek.

Devana
2015-03-13 18:18
#8

Jag sitte i samma sits som du, fick diagnosen Hodgkins lymfom (steg 4, alltså långt gången) strax innan jul. I februari visade röntgen att den var borta. Jag hade 8 månader av cellgifter framför mig men läkaren kortade av det till 6 månader för att behandlingen var så framgångsrik. Sjuksköterskan hade aldrig varit med om det. Mitt tips till dig är att lära dig att älska dig själv och livet. Gör vad som helst som får dig att känna dig glad! Jag är väldigt inbiten i attraktionslagen och jag tror (vet!) att det har hjälpt mig fruktansvärt mycket. Jag rekommenderar boken "Be så ska du få" av Esther och Jerry Hicks. Jag vet att det är svårt, men försök att aldrig någonsin tänka negativa tankar. Om du känner en negativ tanke, använd den till att istället tänka på vad du faktiskt VILL ha. Om du tänker på cancern och känner dig nedstämd, tänk då istället på att du vill leva ett friskt och lyckligt liv! Som sagt, jag rekommenderar dig verkligen att läsa boken! Jag har läst en hel rad liknande böcker men det är helt klart den som hjälpt mig mest. :) Mitt andra tips är att ändra på kosten. I samband med min diagnos slutade jag helt med socker och processerade produkter. Jag äter probiotika, tillskott och massor av grönsaker. Tveka inte att skicka PM om du vill veta nåt mer. :)

[Har en åsikt!]
2015-03-14 20:44
#9

Kärlek, medicin & mirakler av Bernie Siegel!!

Upp till toppen
Annons: