Annons:
Etikettnäring-för-själen
Läst 706 ggr
Skogshumblan
6/22/14, 10:32 PM

Tanken är vår styrka och möjlighet!

Att fokusera sina tankar eller den stämning man låter sig ha är kanske inget nytt för er. Men jag tror många av oss fastnat i en vardagslunk där saker och ting får rulla på fast vi vet att vi både vill, vågar och kan ta tag i saken Så, nu när vi är lediga eller snart kommer gå på ledighet, varför inte ta en liten stund var dag, säg ett litet mantra kring ditt liv och de förändringar du vill se! Lättast och bäst blir det ju om du bara säger vad du vill ändra och låter universum styra hur. Själv ska jag försöka köra en liten ramsa om ordning. "Att plocka i ordning direkt, städa undan fort och lätt gör mitt liv enklare att leva. Min familj och jag städar gärna för var varandras bästa". Eller något ditåt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Sameli
6/24/14, 6:21 AM
#1

Bra skrivet Skogshumblan! Jag håller helt med dig, det är så viktigt att aktivt vara i den sinnesstämning man väljer att vara. Oavsett om det handlar om att medvetet förbättra sin situation, exempelvis bestämma dig för att alltid plocka undan efter sig som diusäger.. Eller att aktivt strunta i det för att man mår bäst av att ta en storstädning då och då istället. Alla vi fungerar och trivs med livet på olika sätt, det gäller bara ibland att hitta den där gyllene tråden för hur man trivs bäst att leva och utvecklas. Jag skulle behöva bli bättre på att vata i nuet. Att stanna upp för varje stund och situation där jag trivs som bäst för att bara njuta av livet. Ofta har jag lite för bråttom och tar inte till vara på varje bra stund som jag hade velat göra. Det är som att det alltid finns något bättre längre fram, mer att uppleva, mer minnesvärda stunder osv. Så mina mantran får handla om att stanna upp och njuta av vardagliga situationer där jag trivs och mår bra av.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Skogshumblan
6/24/14, 1:15 PM
#2

Sameli, ja men så gott att du ser möjligheter att bli bättre på mindfullness, vara här och nu. Det behöver jag också bli.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Torahzen]
6/24/14, 10:40 PM
#3

Bra mantra, tack Skogis!

Upp till toppen
Annons: