Annons:
Etikettupplevelser
Läst 6803 ggr
fossingen
2014-06-13 19:18

Svart/vit fjäder? Och sedan en dröm

Någon som vet vad det betyder att hitta en fjäder (mest troligt från skata) utanför en garageport. Hittade en idag.

Min fader gick bort i slutet av förra månaden (om det kan betyda något med fjädern).

Jag har också drömt om min fader. I drömmen bråka vi om småsaker (som vi gjorde ibland) när jag i drömmen slutligen sa till honom:"Men du har varit död i 2 veckor eller lite till". Då tittade han på mig och började gråta, så jag kramade om honom, sedan försvann han eller om jag inte kommer ihåg något mer av drömmen.


Annons:
Tarotstollan
2014-06-14 18:16
#1

Beklagar din pappas bortgång.

Jag undrar också om dessa fjädrar betyder något eller om det bara är en slump att jag hittar dem ibland?
För bara någon månad sedan hittade jag två stjärtfjädrar från skator, de låg lång ifrån varandra så jag tror inte de var från samma skata, dessutom brukar inte fåglar tappa båda stjärtfjädrar samtidigt. Inte mina burfåglar i alla fall!
För det är ju så att fåglar tappar fjädrar när de ruggar men även om de blir överfallna men då brukar man ju se massor av fjädrar och dun på den platsen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fossingen
2014-06-14 18:43
#2

#1 Tack.

Jag undrar också vad det betyder. Har mest undrat om min fader har det bra, eller om han är fast. Har fått för mig att han är fast, han dog inte naturligt och alltför hastigt. Vi hade planerat super mycket att göra när han skulle få komma hem.


Tarotstollan
2014-06-14 19:31
#3

I Solögas bok "Djurens Språk" står det att skatorna påminner oss om att se skönheten omkring oss. Om du är orolig för något och skatan kommer i din väg, släpp din oro, skönhet kommer att infinna sig. Ditt problem löser sig.

Däremot skriver hon inget om fjädrar.
 

I boken "Spirit Animals" står det om Magpie: Act on any and all opportunities that present themselves to you without hesitation.
Pay attention to any signs or omens, as they will serve to guide you - whether they´re visual, auditory, or kinesthetic. 
Be especially clear and straightforward in your verbal communication, saying what you mean while at the same time listening carefully to what the othet person is saying.

Inget om fjädrar här heller men nu skall jag gå och titta i mitt engelskalexikon om vad detta betyder ordagrant!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fossingen
2014-06-14 19:43
#4

#3 Ska också forska lite :D Hittar jag något intressant postar jag så vi får rätsida ;)


Skogshumblan
2014-06-15 06:19
#5

Spännande! Jag hittade också en liten liten skatfjäder här om dagen. För mig är skator vackra och fina. De är för mig budbärare och påminnare om att jag inte är ensam utan är väl omhändertagen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: