Annons:
Etikettofftopic
Läst 2548 ggr
maribell
2014-06-04 18:08

Andar som fastnat?

Undrar om någon vet mer om det här fenomenet och om det är något som man kan ta reda på mer om här i Sverige. Jätte intressant och läskigt, tycker jag.

http://www.youtube.com/watch?v=yKbsAbX90mQ&index=21&list=ULbWTlAZzZ0v0

Annons:
Skogshumblan
2014-06-05 05:43
#1

Spännande fråga! Jag tror du kan få mer och kanske bättre svar på spiritualism i fokus eller övernaturligt. Här inne vill vi gärna ha diskussioner men din fråga rör ett ämne som ligger lite utanför sajten tror jag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

tarotlasse
2014-06-06 06:25
#2

Ja det ligger väl utanför Healingen men jag kan svara på den frågan eftersom jag har arbetat så mycket  med just dessa problem. 

Detta med andar som fastnat eller som man säger är vilsna själar, e,,er inte hittat till ljuset ja det har många olika namn. 

I de flesta fall är det folk och mediums totala okunskap om detta. 

Det är ytterst ytterst sällsynt att man stöter på en sådan ande. 

Det är så sällsynt så det flesta medium aldrig någonsin stöter på en sådan ande under hela sin livstid. 

Jag vet inte hur många husbesök jag varit i där de boende har velat ha hjälp med andar som fastnat det är nog några hus nu  hundratal men har väl stött på dessa andar som fastnat 3 ggr under alla år och det är ngt av det jävligaste du någons sin kan stöta på. 

Colin Fry det Engelska  kända mediumet som har gjort dessa tv program med att hjälpa andar till ljuset i England, Usa, Australien och New Zeeland har jobbat som medium i över 40 år och vi satt och pratade om detta för ngt år sedan då vi träffades. Hade samma erfarenhet att det är så extremt sällsynt under alla dess tv program han gjort och under över 40 år som medium så har han stött på dessa vilsna 2 gånger vanligare är det inte. 

Jag kan berätta om ett fall då vi var på en gård här nere i Skåne som hade fruktansvärda problem det kastades knivar på dem och andra föremål på dem. När vi var där kom helt plötsligt en av hundarna flygande i lufte och hamnade med en smäll rakt in i väggen och man kunde höra hånskrattet i bakgrunden från anden. 

Det hade ringt ett välkänt medium som gick runt i huset och eldade med salvia och sa att han nu rensat huset och tog 20 000 kr för detta. 

Men det blev inte bättre för det trots dessa 20 000 kr blev det 100 ggr värre i huset. 

Det ringde  boende i huset ringde ett annat medium som sa att hon hjälpt ett 100 tal andar som fastnat över till ljuset och utlovade att det fanns ingen bättre en henne på att hjälpa andar som fastnat. 

Hon kom till huset hon gick in i huset och  kom in i köket och där utan minsta förvarning så kräktes hon okontrollerat rakt ut.  Sedan så kom tallrikar  bestick   flygande och träffade tanten. mediumet skrek rakt ut och sprang där i från  stannade upp i tädgården och fortsatte o kräkas ute i trädgården sedan körde hon därifrån med en rivstart. 

De boende ringde henne och frågade vad som hände och detta medium sa att hon hade aldrig i hela sitt liv upplevt ngt sådant här det var det jävligaste hon varit med om och att hon hade mått dåligt i 2 veckor efter besöket och hon tänkte aldrig sätta sin fot i det huset igen. 

Detta duktiga medium som hade hjälpt hundratals av fastnade andar.  Så vill jag säga att när hon för första gången i sitt liv stötte på en ande som verkligen hade fastnat så blev hon så jäkla rädd så hon flydde stället. 

De hundratal andar hon hjälpt har ju aldrig varit några andar som fastnat men eftersom hon aldrig träffat ngn sådan tidigare. Så visste hon ju inte hur det verkligen förhåll sig med en ande som fastnat.

Jag kan lova dig att ett medium som stött på detta åker aldrig till ett sådant ställe utan att med sig en assistent för det händer på tok för mycket för att man ska kunna hantera detta som ensamt medium. 

Så jag åkte dit med min assistent och det hände det samma som för den damen som varit där innan.  När vi kom in i hallen det var som att gå i lim i huset. varenda steg vi tog fick vi kämpa för att ta och efter ngn minut så utan förvarning så vände sig magen ut och in och vi spydde rakt ut o hände ett par gånger det var bara galla som kom i slutet det är så jävligt så det går inte att föreställa sig detta.  När vi går där så kommer alltså  köksredskap flygande mot oss och sedan även denna hund som kommer flygande genom luften o hamnar med en smäll i väggen. Det är inga vackra ord som kommer från anden det är köns ord och den kommer hela tiden med rena kränkningar mot mig och min assistent.  Det värsta man kan göra som medium i dessa fall är att bli rädd och fly för kommer bara bli värre och värre gång för gång. När anden märker att detta med rädsla skrämmer mediumen.  Då är det healingen som man jobbar med så istället för rädsla så skickar man så mycket kärlek och omtanke man kan till denna ande. 

För Anden är inte ond överhuvudtaget den är fruktansvärt rädd och frustrerad över sin situation men de vågar inte att gå över till andra sidan på grund av att de är rädda. 

På samma sätt som en mamma som fått ett barn dödat i en olycka så blir mamman så frustrerad och chockad och kan ge sig på den oskyldiga räddnings personalen med våld inte kallar man en sådan mamma för ond. Hon är chockad frustrerad över den kaotiska situationen och fungerar exakt samma för en ande som inte kommit över till andra sidan. 

Jag och min assistent skickar alltså så mycket kärlek och varma tankar till anden medans burkar och alla möjliga föremål kastas mot oss träffar oss både här och där . 

Till slut när man står ut med det här och när man som medium och assistent hela tiden pratar med anden om att vi bara väl och hjälpa den. Så ber anden oftast oss att fara åt h-vete eller  alla andra möjliga okvädningsord tills anden börjar lyssna på oss och får ett förtroende för oss.  Det är först nu man kan börja hjälpa anden och börja prata med anden om vad den är rädd för och varför den inte vågar gå över till andevärlden. 

För alla vet att de är döda och att de ska gå över till ljuset men av rädslor av olika slag så vågar det inte att gå över till andevärlden. 

I detta fall visar det sig att anden under hela sin uppväxt blivit väldigt illa behandlad av sina föräldrar blivit misshandlad utsatt för sexuella övergrepp av båda föräldrarna. Föräldrarna finns i andevärlden och de sista denna vilsna ande vill är att återse och träffa sina föräldrar igen så därför han vägrar att gå över till andevärlden och är så förvirrad rädd och har en sådan fruktansvärd ångest för att gå dit. Men när man har kommit så långt ja då kan man ju börja prata med anden och berätta för anden att dessa föräldrar har förändrats eftersom när man går övet får man insikt över sina fel o brister och förändrar sig. I detta fall så hjälper inte detta utan vi får prata vidare och nu övertyga honom att han aldrig  ska behöva möta föräldrarna på andra sidan och vi frågar om det fanns någon person som avlidit som han haft förtroende för och vi får då fram att det fanns en lärarinna som hade brytt sig om honom och helt plötsligt har vi denna lärarinna där som hjälper oss att prata med anden. 

Här i detta fallet så var det en oerhörd hjälp att min assistent som var med också hade råkat ut för övergrepp när hon var barn.  Var när hon berättade det för anden som anden först då fick förtroende för henne och sedan mig och vi kunde prata med honom och till slut hjälpa honom och ta steget över till andra sidan. 

Från det vi kom till huset tills vi kunde köra hem igen så tog det 8 timmar. Det tog 6 timmars rent samtal med anden för att övertala honom att gå över till andra sidan. 

Efter det att anden gått över till andra sidan så vara han så tacksam och han var så ångerfull att han ställt till så mycket elände för både de boende och för oss medium. 

Så de 3 fall jag själv varit med om genom åren har det rört sig med enorma rädslor för att gå över till andevärlden alla har vetat att de ska dit men inte vågat, framförallt vid ett tillfälle så var det en präst som ine levt som han lärt ut och han var så rädd för guds straff och för helevetet så han vågade inte gå över. Det krävdes 2 besök och totalt 20 timmar med samtal av oss två som försökte få över honom innan han gick över.   

Det var likadant i de här andra tillfällen hur man kräktes rakt ur och att man inte kunde styra detta med kräkningarna och rädslan och ångesten från anden man kände av. 

Är även de få medium som jag träffat som också stött på dessa vilsna andar o varit medium från olika delar av världen alla pratar då om dessa våldsamma kräkningar och de här fruktansvärda rädslor från anden att gå över till ljuset. 

Men som sagt vad det är extremt sällsynt att man som medium stöter på detta och de flesta medium stöter aldrig på detta under hela sin livstid för så extremt sällsynt det sker.

För 99.9% när man gör dessa hus besök så rör det sig om avlidna anhöriga vänner eller någon tidigare boende i huset.  

I ett fall där vi var i ett hus där kvinnan i huset var livrädd för en ande som hon trodde var en vilsen ande och dessutom en ond ande som vid ett flertal gånger puttat ner henne från trappan. 

Det hade vart över 10 medium i huset som hjälpt över en ond och vilsen ande till ljuset och alla hade ju lyckats föra över den till ljuset. Men det blev ju värre och värre i huset så kvinnan i huset vågade ju inte bo kvar.  

vi var tre medium där och när vi beskrev anden till utsende och till sätt så kände ju mannen i huset igen anden som en släkting och denna släkting hade avlidit av en hjärtinfarkt i en trappa.  

Det var det kvinnan trodde och alla de mediumen som varit där och hjälpt denne onda ande över till ljuset missförstått. Anden puttade inte någon utan han visade hur han avlidit bara för att kunna bli igenkänd. När vi frågade anden  varför den varit så enträgen och komma igenom så berättade anden att det fanns ett el fel i köket och de kunde orsaka en kortslutning och brand. 

Mycket riktigt visade det sig att två kablar hängde lösa bakom kylskåpet och då efter anden blivit igenkänd och anden fått framföra det den så blev det helt lungt i huset. 

Det är den absolut vanligaste orsaken till att folk tror andar har fastnat bara för att de av rädslor och av att det missförstår kommunikationen, eller i bland av ren okunskap så tror dom att anden fastnat när den i själva verket alldrig fått bli bekräftad och fått fram det den vill säga. 

Så i detta huset över 10 medium som aldrig pratade med anden så att de boende kunde identifiera anden  och mediumen frågade ju inte heller anden vad den ville säga och då fortsatte ju anden bara att försöka få få fram det den ville så huset inte skulle brinna upp. 

Så anden var aldrig fast utan den  fanns redan i ljuset och kunde komma och gå som den ville. Vilket sker i de flesta fall där man tror det är en ande som fastnat. Man ser det så tydligt i Tv programmet Det Okända det är så ofta programledaren tjatar på mediuemt att den ska föra anden till ljuset även om mediumet redan sagt att den redan är där.  Tror av alla program jag  själv sett genom åren så är det bara i 2 fall det rört sig om en ande som varit vilsen och inte gått över så som sagt vad extremt sällsynt en ande inte går över till andevärlden och fastnar här. 

Men som sagt vad när de sällsynta fallen sker så är det väldigt mycket healing arbete i detta med att skapa förtroendet emelan oss medium o anden och för att hjälpa dem över., 

Lasse

maribell
2014-06-06 15:14
#3

Tusen Tack Lasse ☀️

tin-tin68
2014-06-09 18:08
#4

Tack Lasse Väldigt bra och intressant för det hör man ju ofta att anden är fast. Sån förklaring fick jag också om den man som gjorde sig påmind här hemma och väckte mig och spred en kompakt röklukt mm att han var fast men som du nu beskriver tror jag inte alls det mer. Men att han gillade sin bostad och tyckte att vi inkräktade och valde att vara här tror jag mer på nu. Men vad var det då jag kände efteråt då han släppte taget och accepterade att det är vi som bor härnu. Luften blev en annan här hemma mer som frisk luft det gick så lätt att andas. Är det att anden drar sig tillbaka dämpar sig eller vad är det jag känner?

Upp till toppen
Annons: