Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 1843 ggr
Amandla
5/15/14, 9:13 AM

Ny regel!

Vi som jobbar på Healing har gemensamt bestämt en ny regel:

Det är enbart tillåtet att be om healing för egen del!

Detta är för att vi vill vara säkra på att den som får healing förstår att man kan bli starkt påverkad, både medan healingen pågår och ett bra tag efteråt. Det är rent oansvarigt att skicka healing till någon som inte bett om det och/eller inte är beredd på det. Läs mer om detta här: Efter healingen - vad händer?

Om någon önskar sig healinghjälp här så förutsätter vi alltså att personen ifråga har läst och förstått denna regel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
IsaFalk
5/15/14, 12:17 PM
#1

Även åt sina husdjur och liknande?

Amandla
5/15/14, 2:28 PM
#2

Så länge det är dina egna husdjur är det fritt fram 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Oniq]
5/15/14, 3:03 PM
#3

Jag förstår att det är olämpligt och att det oftast kan vara skadligt att sätta igång och ge någon annan healing. Hur ställer ni det till att man ber en bön för den som är i behov av hjälp oavsett om hon/han skriftligt eller muntligt bett om det? Man sätter alltså inte igång en healing utan helt ber till "Gud" för den som är i behov av hjälp.

Denna sajt kanske inte är lämpade för "böner". Jag får kika bland sajterna.

<3

Amandla
5/15/14, 3:35 PM
#4

Be kan man alltid göra 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
5/15/14, 10:21 PM
#5

Jag är ju lite eljest… Böner eller andra aktiva val du gör åt en annan människa känns inte ok. Om man ber så som du skriver, att man önskar det bästa i en situation utan att lägga värdering eller ord kring exakt vad det bästa är så är det helt ok för mig. Men så fort man väljer att be om eller skicka böner/healing för saker man inte har rätt att besluta om, ja då har man gjort fel anser jag. Varje individ måste få gå sin väg, varken du eller jag vet vad som är bäst, men att önska gott och bra lösning kan vi alltid göra. Det är kärlek!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
5/15/14, 11:02 PM
#6

Precis Skogis, det missade jag att skriva för jag anser det vara så självklart, det att jag alltid, ALLTID önskar det bästa möjliga, alltså det högsta goda, för den/det jag skickar healing till. Jag kan inte se ur mitt begränsade perspektiv som människa vad som är bäst utan överlåter det åt universum (gud eller vad man nu vill kalla det).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Oniq]
5/15/14, 11:32 PM
#7

Om jag ber en bön för en annan människa betyder det inte att jag gör ett aktivt val för denne. Då tycker jag att det du menar lutar mer åt manipulations hållet om man försöker välja väg för någon. Där kan det ju vara mer om någon ex vägledare lurar in någon på fel väg. I tron på att det är rätt så följer man rådet.

Det kan det väl inte vara fel att be för någon som är i behov av hjälp, det behöver väl inte betyda att man ber för något specifikt utan man ber för ex Lisas situation och ber för hennes bästa.

Jag har lite svårt att tro att någon människa skulle försöka ta så över någons liv. Jag kanske är för godtrogen, vill så gärna tro att alla människor vill alla gott.

Det här går ju att diskutera och spekulera hur mycket som helst, så jag bör nog ligga aningen lågt i denna frågeställning

Skogshumblan
5/16/14, 5:54 AM
#8

Oniq, nä ber man så som,du skriver "för Lisas situation, att det ska bli bra" eller liknande önskan om bästa möjliga så att säga,då väljer du ju det goda utan att välja vad det bästa är. Men, jag är uppvuxen i frikyrkan och där bads det inte så ödmjukt så för mig är bön inte självklart av godo….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Fjaeril77
5/19/14, 6:42 PM
#9

Hej, jag har tänkt att fråga här om healing för min mamma som har väldigt ont & får mediciner mot det. Men tycker så Synd om henne när hon inte kan & orkar träffa vänner för hon har alltid varit en så social person & deltagit i många aktiviteter, studiecirklar, bowling mm. Hon vill så gärna orka men blir orkeslös & det blir istället att hon måste tillbringa mycket tid ensam i sin lägenhet. Hon är 83 & kör fortfarande bil. Men inte de sista 2 månaderna. Ville prata med henne när jag var på besök på min hemort. Självklart måste hon ju ge sin tillåtelse. Hon lider av smärta pga cancer. Obotlig. Hur ställer ni er till det? Har tänkt fråga er om detta nu sedan ett par månader. Önskar att hon kunde få träffa vänner & ha trevligt m sina många vänner Dvs att orka det & inte bara bli isolerad pga smärta & illamående! Det är ju av kärlek & välvilja och omtanke dessa tankar om att kärleksfullt sända healing. Tacksam för era åsikter & tankar ❤

Amandla
5/19/14, 8:15 PM
#10

Jag förstår din och din mammas svåra situation, Fjaeril77, men om du läser våra skrivregler så ser du att vi FÅR inte skicka healing till henne pga hennes cancer och även för att det inte är hon själv som ber om den. Jag önskar att allt ordnar sig på bästa sätt för er båda 🤗


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: