Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 1048 ggr
Jina.
2014-05-02 20:55

Hur jag healar. Hur healar du?

Hej!

Jag tänkte dela med mig hur jag healer och vad jag använder mig av.

Vi säger att klienten har ont i ryggen:

Först brukar jag balansera mina chakren och öppnar upp mig. Sedan brukar jag känner med mina händer över ryggen vart det behövs som mest hjälp, och jag känner det i handflatan det brukar bli kallt där det gör ont hos klienten. Men jag lägger inte min hand på ryggen för varken att känna eller healer, jag håller den bort från kroppen ca 10 cm. Sedan brukar jag använder bergkristall till hjälp, jag lägger dom på ställarna där det är kallt. Jag brukar även frågar mina giuder till hjälp och sen börjar jag att heala. Jag håller min hand över varje sten och börjar känna hur varmt det blir i handen och klienten brukar då känna av värmen. Jag håller en stund tills jag känner värme ifrån stället där det var kallt innan. Så fortsätter jag. Och jag passar då även på att balansera chakren från personen:

Då börjar jag håller handen vid kronchakrat och tänker mig hur chakrat (föreställer mig då en blomma) öppna sig sakta blad för blad, men blomman får inte vara helt öppen utan lagom/lite mitt emellan, och så jobbar jag mig igenom alla chakren.

Till slut tackar jag mina guider för hjälp och personen brukar känner sig härligt trött i kroppen och för det mesta befriat. kommer det inte direkt då brukar det komma dagen efter och många har även berättat för mig att de brukar sova jätte gott efter healingsdagen. Det har även hänt att vissa har somnat under behandlingen, men det gör ingenting, det kan till och med förbättra healingen ibland. :)

Hoppas det blev inte för mycket att läsa nu. Nu vill jag gärna veta hur ni gör?

Hälsning

Jina.

www.mediumjina.se

Annons:
Skogshumblan
2014-05-02 22:28
#1

Tack Jina för att du delar. Jag healar sällan. Är inte van vid det men skulle gärna vilja bli bättre.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Open
2014-05-03 21:18
#2

Hej Jina,

Tack för beskrivningen. Det låter som du jobbar intuitivt och jag kunde följa med i händelsen så bra. 

Jag gör på ganska liknande sätt, men en bra sak jag lärde mig från pranic healing är att rensa först och fylla på sen. Där det är energibrist, eller kallt som du säger, finns även ansamlad gammal energi, och det blir mycket lättare att först rensa bort det och sedan fylla på med nytt. Det är ungefär som att fylla på en kopp. det blir renare och bättre om man slänger ut det gamla ur koppen först.

Kanske du vill prova? 

I så fall kan du titta på hela kroppens Aura först och se om det finns "gråzoner", eller du kanske känner det som kyla. Detta kan du då helt enkelt "ta bort" och slänga, jag brukar använda en behållare med saltvatten (fysisk) eller en vit flamma (inte fysisk).  Kolla sedan på varje Chakra på samma sätt och rensa de först en och en, fyll sedan på varje ckakra med nytt med hand eller kristall eller båda. 

Inom prana healing jobbar vi med färger också, eftersom varje färg gör vissa specifika saker, så när du har fyllt på så kan du, om du vill, prova att "måla över" stället med ljusblått, som fixerar energin där så den inte läcker ut. 

Kan vara kul kanske att prova och se om du upplever någon skillnad. 

Tack för frågan och ha en bra kväll!

Jina.
2014-05-03 22:25
#3

Tack Open! Det ska jag definitivt prova nästa gång. Och det är redan imorgon så bra tajming :) Stort tack för ditt inlägg :)

www.mediumjina.se

Upp till toppen
Annons: