Annons:
Etikettalternativbehandling
Läst 1753 ggr
allhealing
2014-04-23 22:31

Vad är en healer enligt dig?

Skrev ett svar till en tråd som togs bort. Följer upp med ett eget svar på hur jag definierar mig som healer.

---

Såhär definierar jag mig som healer.

En healer helar ingen. En healer har förmågan att hjälpa andra återfå ett mer balanserat flöde av sin egen energi.

Healing betyder hel. En healer hjälper således till med att återställa helheten, dvs det balanserade tillståndet som för tillfället befinner sig ur balans. Balans är någonting alla människor har tillgång till.

En läkare har precis samma uppgift. Nämligen att hjälpa den hjälpsökande återfå ett hälsosamt tillstånd. Vilket givetvis är likstället med att befinna sig i balans eller så nära balans det nu är möjligt att komma.

En person som av någon orsak inte befinner sig i balans kan därför få hjälp på många olika sätt. Vara sig läkare eller healers lyckas med det här till 100% eftersom det alltid är upp till personen som tar emot hjälpen som ges att beslutat om den ska tas emot, oavsett om detta beslut tas på ett för individen medvetet och/eller omedvetet sätt. Eller väljer att inte alls eller fullt ut ta emot det som erbjuds.

Det existerar även ett i varje land rådande lagsystem som det behöver tas hänsyn till. Om det i ett lagsystem står att en viss typ av hjälp enbart kan ges av en viss typ av utövare så är det det som gäller. Om detta kan man ha många åsikter men lagen är det val vi alla kommit överens om oavsett om vi befinner oss i en demokrati, diktatur eller annat styre. Sedan ser det givetvis olika ut i varje land eftersom lagstiftningen varierar.

Att det sedan existerar metoder som kan hjälpa personer som enligt lagen inte får erbjudas den hjälpen skulle man kunna tycka är ett systemfel. Speciellt om personen som skulle kunnat blivit hjälp med allt ifrån med en mindre åkomma till livshotande tillstånd så är det oavsett vilket land det gäller det landets lagar som ligger till grund för de beslut som tas samt vilka konsekvenser dessa beslut får. Därför är det bara att underordna sig de nationella val som gjort.

En läkare har därför enligt lag mandat att full ut hjälpa varje patient inom det systemet läkaren verkar.

På samma sätt har jag som healer valt att följa flödets energi som är ett balanserat tillstånd. Som healer vet jag vart den personens trygghetszon går. Det går inte att göra fel när det kommer till healing. Healing söndrar inte, healing förenar. Däremot är det som är rätt för en person inte nödvändigtvis rätt för nästa person. Det är därför som healer otroligt viktigt att först inom sig bearbeta det som behöver balanseras innan man ens funderar på att påbörja ett liv som healer. En healer ska ALDRIG koppla ihop sin egen energi med den som blir healad. Det är inte healing, det är dealing. Och det är enligt mig INTE ok.

En healer ska enligt mig vara dubbelempat. Dvs ha förmågan att i sin egen kropp såväl känna in den som ska healas som även i sin egen kropp ta in den andra personens symptom oavsett på vilken nivå symptomen finns.

Som healer har jag en väldigt stor nytta av att inte enbart använda mig av min intellektuella palett. Jag har dessutom en precis lika stor nytta av min känslomässiga palett. Det är när dessa fogas samman som ett djup bortom det det inte enbart intellektuella i samarbete med hjärnan och synapserna klarar av att definiera och därmed även kan förstås och erbjudas hjälp i form av en energibalansering.

Enligt mig är det hög tid att påbörja ett betydligt djupare samarbete än det som idag existerar mellan det västerländska synsättet i förening med hela den alternativa kunskapen som även den existerar. Och det har börjat hända saker eftersom patienten nu själv kan föreslå för sin läkare att ett utvidgat samarbete med alternativa metoder ska tas med i beräkningen för att hitta en för patienten mer optimala lösning. Om det inte med vanlig läkarevård är möjligt att nå hela vägen fram till ett fullt tillfrisknande.

Såhär ser jag på vilka möjligheter det existerar inför ett framtida möjligt scenario.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
[GunillaF]
2014-04-23 22:39
#1

Bra skrivet Allhealing.

allhealing
2014-04-23 22:41
#2

#1

Tack Gunilla =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[GunillaF]
2014-04-23 22:46
#3

#2 🙂

[rore]
2014-04-24 09:45
#4

Verkligen jätte bra skrivet Allhealing! Din text sätter igång de outtänkta virriga tankar som jag i mitt inre försökt få grepp om. Nu konektade det inom på ett djupare plan. Tack så mycket😚

[Chakra]
2014-04-24 09:56
#5

Tack för en riktigt bra förklaring/beskrivning!🌺

Indiania
2014-04-24 09:57
#6

Tack Allhealing för ett mycket bra inlägg!Blomma

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
Amandla
2014-04-24 11:05
#7

Tack Allhealing! Mycket bra skrivet 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
allhealing
2014-04-24 16:33
#8

Tack alla för era vackra och värmande ord och känslor =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

szirius
2014-04-24 21:27
#9

👍🤗🌈

Upp till toppen
Annons: