Annons:
Etikettreiki
Läst 1728 ggr
Shadowone
2/28/14, 7:13 PM

Choku Rei, pärlemor

Hej. Jag undrarom alla ni har hört talas om Choku Rei, pärlemor. Alltså en amulett som sägs använda Choku Rei för att aktivera chakran, öka kraften av Reiki-energi eller av andra symboler. Det sägs ochså att vissa healers använder denna symbol för att öka effekten av Reiki-energi, och att symbolen kan även användas som en skydd genom att direkt dra Choku Rei på personen eller objektet som man vill skydda. Hänger ni med.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
Shadowone
3/3/14, 7:45 AM
#1

(Undra om) alltså från börgan

Am I man or woman. No. I'm genderless.

mayolica
3/3/14, 9:56 AM
#2

Nej! jag har aldrig hört talas om något sådant.

~ mayolica ~

Amandla
3/3/14, 9:56 AM
#3

Att använda choku rei behöver man ingen amulett för, jag skulle inte lägga pengar på något sådant.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
tarotlasse
3/3/14, 10:46 AM
#4

Jag kan bara hålla med Amandla i detta det behövs ingen amulett till detta.

Det behövs ingen symbol överhuvudtaget dt räcker att tänka på det så

aktiverar du det och bara att köra på med healingen.

Men  det är en enorm pengacirkus där man försöker tjäna pengar på precis allt.

Samma med kurser tycker jag när man väl gått färdigt en utbildning i en Healingform så startar man nya kurser med nya namn och nya variationer.

Allt för att man ska kunna få in en inkomst på sin verksamhet.

Healing energien kommer från samma källa oavsett vilken healingform vi använder.  

Så vilken lära man går spelar inte så stor roll och amuetter. Intieringar mm är bara något vi själva skapar i vår hjärna för att det  ska fungera.

Så en ren tanke på att ge Healing utan några symboler, amuletter mm fungerar precis lika bra som att köpa en choku rei amulette i pärlemor.

Enda skillnaden är att din egna tanken om att starta Healingen är gratis det är inte amuletten.

Universum och Andevärlden bryr sig överhuvudtaget inte om vilken kursform, initiering eller amulette du bär.

Healingen fungerar  precis lika bra ändå

Lasse

Indiania
3/3/14, 11:30 AM
#5

Jag har gått olika healingkurser men känner precis som du Lasse att healing kommer från samma källa men det kan ändå vara bra att gå en kurs för att känna sig för.

Tex har jag gått både Reiki 1 och 2 men använder inga symboler eller ritualer, det funkar inte för mig men jag vet många som tycker det är bra med ritualer och det är ju upp till var och en, men annars tycker jag i stort precis som Lasse skriver.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Timmorn
3/3/14, 2:27 PM
#6

Har aldrig hört talas om pärlemorsdelen.
Det var ett tag sedan jag gick reiki 1 och 2 och jag håller inte igång symbolikläran lika mycket som jag borde. Men nu när jag googlar så ser jag att jag instinktivt använder symbolen över vissa personer och kroppsdelar.
Det gör jag med 100% intution vid healing, ibland gör jag 8or över personer ibland de här och andra "krumelurer" Det är instinktivt vad klienten behöver och hur jag förmedlar den gudomliga energin genom mig på bästa sätt, det fick jag till mig genom initieringen vid reiki 1 och 2. Innan healade jag "bara" genom att hålla händerna ovanför.
Jag behöver inga smycken, däremot har jag funderat på att köpa ett chakraarmband/berlock, men det är för att jag tycker det är fint :P

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
Upp till toppen
Annons: