Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 2431 ggr
Felliiis
2/12/14, 11:08 PM

Förbannad efter healing och yoga

Jag har fått healing en gång och det va en snäll tjej här ifrån. Grejen är att jag blev så otroligt arg efter det… Det kändes som att en enorm ilska bara dök upp. Här om dagen gjorde jag yoga och exakt samma sak hände då. Nu sitter jag här och all ilska bara bubblar inom mig…. Jag fattar ingenting. Någon som kan hjälpa mig eller vet varför det blivit såhär?

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Annons:
allhealing
2/12/14, 11:42 PM
#1

En healer som arbetar med andra personer ska alltid ha en enorm förståelse för vad healing kan sätta igång för processer. En healer ska givetvis presentera den information som är av vikt för varje individ INNAN en healingprocess sätts igång. Förstår inte healern det här ska healern lära sig mer innan healern arbetar med andra personer.

-----

Vi bär alla på mängder av outlösta känslor inom oss. Healing kan trigga igång sådana blockerade känslor och frigöra dom. När sådant sker kan en eller flera känslor omedelbart efter flera månader och ibland år nå ytan av ditt medvetande. Kroppens naturliga system för att hantera känslor som frigörs kan visa sig på en mängd olika sätt.

Det kan visa sig som värme och kyla inuti kroppen under pågående healing-session. Det kan som du beskriver det visa sig i outlösta känslor som når ditt medvetande och där skapar reaktioner i form av som du beskriver det ilska. Och det kan givetvis visa sig på ytterligare en mängd olika sätt.

Det finns givetvis en bakomliggande orsak till att den här ilskan blommar upp inom dig. Jag skulle personligen som healer aldrig arbeta med en klient om jag inte hade kunskapen att följa det som frigörs, i ditt fall ilskan.

Jag har lärt mig att identifiera ursprungsfröet till det mina klienter önskar arbeta med. Därmed vet jag att jag kan guida min klient hela vägen genom ett känsloförlopp som du beskriver. Oavsett om det sker öga mot öga, över telefon eller enbart när jag arbetar med klienten inuti mitt eget medvetande.

Det jag uppfattar i ditt fall är att du har blivit hängandes i luften mellan två stolar. Jag ser det som en yrkesstolthet att hjälpa dig ut ur det här. Om du vill och om den healer du fått hjälp av inte klarar av att hjälpa dig vidare ut ur det här ingenmanslandet erbjuder jag dig givetvis min hjälp. Jag tar ingenting betalt för det här.

Om du önskar ta emot min hjälp. Säg bara ja tack så löser jag det här på distans med dig. Jag behöver inte veta någonting om vad det är som hänt, jag kan följa energisignaturen i det du beskriver till kärnan. Därmed är det du fastnat i lösbart.

Om du tackar ja kommer jag att skriva i tråden här när jag är klar med den hjälp du behöver.

Förstå att den här hjälpen jag erbjuder dig enbart är för att få dig att släppa ilskan som kommit upp till ytan. Under det här har även healingen som startat igång inom dig påbörjat ett för dig väldigt stort förändringsarbete som kommer att pågå 2-3 år framöver innan allting som nu öppnats upp planats ut.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Felliiis
2/13/14, 2:25 AM
#2

Tack så jättemycket för ditt svar! Vill mer än gärna ha din hjälp! :) Denna ilska tar verkligen kol på mig och det går ju tyvärr ut över andra..

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

zab
2/18/14, 6:48 AM
#3

Vill bara tillägga att yoga kan påverka kroppens energiflöden på liknande sätt som healing gör. Så om det kommer upp mer än du kan hantera kan det vara en ide att ta det lite lugnt med yogan tills du har bearbetat det som kommer upp.

Jag tror en hjälp för dig kan vara att meditera och känna efter varifrån ilskan kommer.

Även om Kent hjälper dig, så skadar det ju inte att göra vad du kan själv för att göra processen smidigare :) och kanske göra dig bättre på att hantera liknande händelser i framtiden.

Felliiis
2/18/14, 2:25 PM
#4

#3 Jo jag har inte gjort någon mer yoga sedan dess haha. Jag har dock ingen aning om hur man mediterar… Varje gång jag försökt så vandrar min hjärna ändå alltid iväg och tänker på saker den inte borde. Vid sådana tillfällen är det omöjligt för mig att kontrollera mina tankar.. "/

Tack för tipsen! :)

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

zab
3/8/14, 8:21 PM
#5

Missade att du hade svarat, men här kommer ett sent svar.

Det finns olika typer av meditation, en är att låta tankarna vandra och bara observera dem. Observera utan att döma. Det kan vara jobbigt så försök ha i tankarna att du inte är dina känslor.

Någonstans är vi alla medvetna om att vi tänker, det du ska göra här är att öva upp den medvetenheten så att du kan observera dina tankar på ett objektivt sätt. Det finns inga rätt eller fel i tankarna. Följ bara med och se vart det leder. Dina tankar kan känna ilska och sorg, men medvetandet som observerar ska vara neutralt.

Ofta går man in i sina tankar och glömmer bort att vara observatör. Det är bara att försöka igen. Det tar ett tag att lära sig :) Ta 5 minuter när du har gått och lagt dig eller något sådant. Då är det enkelt att komma igång :) Har du svårt att somna är det här ett jättebra sätt att göra något av den tiden istället för att bara ligga och ha ångest över att man inta kan sova :)

Du vet säkert nu anledningar till att du känner ilska, men den här tekniken kan göra att du når djupare in i dina tankar, och kan acceptera dina känslor. Paradoxalt nog brukar accepterandet av negativa känslor göra att dom inte påverkar en lika mycket längre, medan förnekandet av dem gör att de växer starkare och kommer ut vid fel tillfällen.

Hoppas jag förklarade någorlunda begripligt, annars är det bara att du frågar :)

allhealing
3/8/14, 11:05 PM
#6

#2 Felliiis,

nu har jag tagit mig en titt på vad det är som skapar den här ilskan du upplever. Jag har skrivit en text som förklarar varför ilska uppstår som du beskriver det. Läs texten och låt det gå en vecka till tio dagar. Återkom sedan med dina tankar och funderingar här i tråden så ska jag hjälpa dig vidare om det inte redan då löst sig för dig. Förbered dig på att det kommer att bli en liten gungig inre resa du kommer att göra. Det är så när förändringar sker, det förändras även i det inre känslolivet. En del känner av det mer medan andra inte känner av det alls.

att vara snäll är en fantastisk egenskap. I en värld där alla människor lever i harmoni med varandra är det enkelt att vara snäll. I en sådan värld är givande och mottagande en ständigt pågående process utan någon som helst form av baktanke. Man ger för att man vill och för att man kan. Man tar emot för man förstår att allting är ett ständigt pågående flöde oavsett om flödet sker inom sig själv eller tillsammans med andra. När snäll fungerar på det här sättet är snäll en fantastisk upplevelse.

Det fungerar inte alltid såhär. I en värld där givande och tagande är sammankopplat med andra ord såsom krav, behov, önskemål o.s.v. I en sådan värld har det fria flödet börjat halta eller helt slutat fungera.

Det som händer när vi försöker vara snälla och samtidigt ska vara artiga och inte såra den vi talar med. Det vi gör är att säga det vi tror den andra vill höra. Det här är inget bra sätt att säga vad man tycker. Men om det är det enda sättet man fått lära sig så är det det sättet man använder sig av.

Det handlar i grund och botten om någonting mycket djupare. Så många människor är idag rädda för att säga vad de innerst inne tycker och tänker. De är rädda för reaktionerna detta skulle ge. Därför väljer många att idag istället säga det man tror andra vill höra. Och man gör det för husfridens skull.

Det finns inget rätt eller fel svar på varför det fungerar såhär eller varför det blivit såhär. Ett bra första steg är att inse att det inte är någons fel. Alla gör så gott som kan och den eller de de som lärde ut det här sättet att vara på gjorde så gott dom kunde, dom visste helt enkelt inget annat sätt.

Att vara snäll i harmoni leder alltid till en fantastisk upplevelse. Att vara snäll ur harmoni skapar än mer disharmoni.

Hur väljer man harmoni? Ett bra första steg är att bli medveten om att det är ett val som är möjligt att göra. När man gör en sak om och om igen blir det en vana. Om du gillar harmoniska vanor gör det ofta och med ett harmoniskt leende på dina läppar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Upp till toppen
Annons: