Annons:
Etikettenergier
Läst 1430 ggr
[rore]
2/5/14, 10:43 AM

2013

Ett år med prövningar(?)

Ett år som kändes trögflytande och många gånger motströms. De inre kvalliternas prövoår?

Min alldeles egna upplevelse av det år som så fort sprungit förbi.

Antingen hände det ingenting, eller så kom allt på en gång, och sen så kom det några plana händelselösa och långsamma ökentorra dagar/veckor/månader i väntan.

Stiltje! Som annars kan tänkas kallas för vilaFunderar. Men som också väcker tanke frågor och känslor om vad det är som är på gång?

Det var som om det fanns underliggande saker/händelser som låg och gäckade sinnet, men som inte nådde fram.

Kanske ska jag döpa året som gått till tryckkokarens år. Där instängdheten visade sig på mer än ett sätt.

Där tålamodet och uthålligheten prövades.

Har även hört andra fälla kommentarer om 2013 som ett prövo år. Kanske ligger det i tiden och den "nya tidsåldern"?.

Att vi ska ruskas om se våra svagheter för att kunna göra oss av med dem, för att fortsätta växa?

Läste någonstans att Bambun tar ofantligt lång tid på sig att växa, på det synliga planet. Men under jordens mylla så växer den metervis varje dygn.

Jag vet inte om det är sant. Men tanken är för mig tröstande.

För även om jag inte ser eller förstår, så pågår det en process som jag behövde lära mig att acceptera.

2014

Avskalning och frigörelsens år.

Hoppets och längtans år.

Drömmar och mål som följer sina givna spår.

Tysta och outtalade sätter det kroppens inre strängar i gungning, i en långsam förförande vals.

I tystnaden viskar den.

I sorlet så ropar den

 I kaoset så tröstar den.

Hur ser du på det gångna och kommande året?

Skriv och berätta. (Om du vill)

Annons:
[Bettanbop]
2/5/14, 4:39 PM
#1

Det var en stor fråga 🙂 vad tyckte jag om 2013 🤔

Året började väldigt tufft med att jag sprang in i den omtalade väggen och att min älskade dotter flyttade till Nya Zeeland.

Sen hände ingen ting tills jag började kika lite närmare på Healing och andlighet, samt hittade er här 👍

Men så över sommaren blev det stilla igen. 

Hösten blev lite si och så, lika så vintern.

Så det har varit både bra och jobbiga stunder under hela 2013.

[rore]
2/5/14, 4:45 PM
#2

Ja, visst är frågan stor och det finns många aspekter och nyanser i djupen😇

Och varje år har väl sin beskärda del utav det mesta, men jag kanske inbillar mig att föregående år har varit mer neråt än uppåt.. fast det känns ju himla knepigt att skriva så också🤔" Omtumlande år" kanske är en mer rättvis benämning.

Kanske är det så att 2013 upplevdes som mera påtagligt inom mig på något vis?

Amandla
2/5/14, 6:44 PM
#3

2013 var ett lite jobbigt år, dels drabbades jag av skitsnack som först tog rätt hårt på mig, men sen kände jag att jag hade fullt stöd av de som betyder något i sammanhanget. Dels kände jag så starkt att jag ville flytta, jag vantrivdes nästan här och hade svårt att förlika mig med att inget nytt dök upp. Frustration och irritation kan jag sammanfatta det gångna året med.

2014 känns mycket lättare, ljusare och som att saker och ting håller på att falla på plats 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Engelman
2/6/14, 12:40 AM
#4

För min del är 2013 ett år som tagit all energi som gått att hitta… Nästintill bara elände och bita ihop och kämpa.. Sen har jag iofs försökt sluta att tänka på tid i år/dagar för det är ju bara en nedräkning på nåt sätt.. känns som att alla dagar man gör "samma" saker är totalt bortkastade…(jobb? ;) En härlig sak hände iaf det senaste halvåret, jag kastade bort det materiella tänkandet jag haft under alla år, känner inte längre nåt värde i prylar :) eller jo….bilen.. men det kan ju ha att göra med att den ger mat på bordet eftersom jag behöver den för att komma till jobbet… 2014 kommer att bli ett år fyllt av kärlek, natur och andlig utveckling för min del, det vet jag iaf. /P

[rore]
9/30/15, 8:47 AM
#5

Ojsan! Denna hade jag verkligen glömt bort. Länge sen jag var in och kikade runt här på Healing.

När jag ser det som jag skrev om 2013 och 2014 så blev det verkligen som om jag siade om min egen framtid. Och precis allt stämmer och det har  liksom fortsatt hela 2015.

Helandet är en process. Vilket jag inte inte alls förstod från början då jag hittade hit. Jag ville bara bli av med mina symtom *som om det fanns en troll formel* som kunde ta bort det onda och skavande inom mig.

Men faktum är att jag har varit tvungen att möta min inre smärta och låta den värka ut. För att sen låta det nya komma in och omforma mig. Mycket har handlat om min egen villighet att möta mig själv och ta ansvar för det.

Långt in i 2015 Har jag gått med armarna i kors på insida och tjurigt sparkat *smågrus* och tjurigt som ett litet barn Tackat för alla jobbiga insikter, för alla de där sakerna/händelserna som endast jag JAG kan förändra. För att precis allt handlar om MIG i Mitt Liv. Det handlar aldrig Om andra! Det är bara i min föreställningsvärld som det gör det.

Visst låter detta så himla självklart och det ÄR ju det. När jag ser förbi mitt motstånd och mina rädslor. För det är först då som ljuset kan tränga igenom och lysa upp min tillvaro.

[GunillaSF]
10/2/15, 10:44 PM
#6

Underbart och jobbigt att gå igenom, för att sedan komma ut "på andra sidan" fylld av insikter. Det är verkligen personlig utveckling! Grattis !!

Annons:
[rore]
10/3/15, 10:58 AM
#7

Tack Gunilla😍 Så är det verkligen. Kul att se dig igen. Jag har saknat dig🤗

[GunillaSF]
10/3/15, 3:06 PM
#8

#7 Tack ❤️

Upp till toppen
Annons: