Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 874 ggr
Amandla
2014-02-01 19:32

Hur har du lärt dig heala?

Som rubriken lyder, hur har du lärt dig att heala?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
2014-02-01 19:34
#1

Jag började med att gå reiki 1 och 2 sommaren -96, sen har jag läst en hel del och för något år sen fick jag "påspädning" i initieringarna plus master.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[GunillaF]
2014-02-01 22:03
#2

Jag är både "självlärd" och har gått utbildningar. Med självlärd menar jag att jag prövade mig fram själv ett tag innan jag anmälde mig till första utbildningen.

Indiania
2014-02-01 22:10
#3

Jag har gått en andlig healingkurs och reiki 1 och 2, 98 - 99 så började mitt intresse för healing.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Bettanbop]
2014-02-01 22:14
#4

Jag har läst mig fram på nätet och i böcker och lärt mig själv på det viset. Gjorde en distans kurs i Reiki i hösten -13 och en prova på helgkurs i Andlig healing på Rambergs gården.

Engelman
2014-02-01 22:17
#5

Hittade inget alternativ för "har inte lärt mig men vill/ska ;)

[Chakra]
2014-02-01 22:47
#6

Reiki 1 och 2 och en som kallades avancerad kurs i Reiki. 

Känner att jag vill gå Masterkursen när som helst nu.

Innan kurserna i början av 2000 provade jag själv (Är massör också)

Annons:
tarotlasse
2014-02-01 23:58
#7

Jag är självlärd  från början,

Men under tiden jag utbldade mig till medium förstod jag hur Vitigt  det var att gå¨Healing Kursen. För under healingen måste man vara insat både i Altentivårdslagen Journalföringohur man fövarar journaler. Pus personuppgifts lagen.

Så det är många lagar och regler  man måste kunna för att slippa skaka Galler som Healer,

Det är så mycket mer en bara healing man måste kunna.

Jag började med reikihealing kurserna sedan gick jag kurs i spirtuellHealing  för den passar mig bättre.

Lasse

Andina
2014-02-02 12:26
#8

Självlärd ursprungligen men har även 'vidareutbildat' mig vid diverse kurser av flera olika slag.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[NeferNefer]
2014-02-02 12:28
#9

Jag har gått olika kurser. Jag började med reiki, och sen har det blivit lite annat under vägen. Just nu får jag undervisning av mina guider :-)

TezzD
2014-02-02 21:14
#10

"Självlärd"= Provat mig fram genom mina guider och känslor… sedan endel internet och såklart healing iFokus.
Inga kurser ännu, men planerar att gå i framtiden när plånboken håller med! ✨

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Limewear
2014-02-02 21:28
#11

Jag har gått kurs i andlig utveckling i ca 1 1/2 år där vi även fick lära oss healing…har även läst mycket .

Amandla
2014-02-02 21:59
#12

Så roligt att läsa om alla era olika historier, även om det är i kortversion 🙂 

Jag halkade in på healing, fast det finns ju ingen slump sägs det… Jag var olyckligt kär och ringde några samtal till spålinjer på den tiden, men tyckte det var så dyrt och fick för mig att jag skulle lära mig lägga tarot själv. Hade aldrig tänkt tanken ens att jag kunde göra något sådant innan dess, att jag skulle vara medial eller kunna heala, det fanns inte i min värld, sånt var bara man läste om i någon veckotidning och tyckte det var lite spännande. 

Någon dag efter jag fick den idén så var där en annons i tidningen om just en tarotkurs, den gick jag. När jag gick en fortsättningskurs några månader senare träffade jag en kvinna där som frågade om jag var intresserad av reiki. Jag visste inte alls vad det var, så hon berättade och tyckte att jag skulle gå en kurs för henne. Okej, tänkte jag, det kunde kanske vara intressant, och på den vägen är det. I efterhand är det ju lätt att se att jag fick viss hjälp att hitta rätt🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
majlar
2014-02-03 10:07
#13

Jag har nog hela mitt liv hållit på med Healing.

2010 gick jag Reiki 1-2 och blev Initierad.

Annons:
mayolica
2014-02-04 00:38
#14

Jag kommer inte riktigt ihåg hur det började? när jag upptäckte "healingen" eller kopplade ihop den där energin som jag alltid har känt och sett och brukade leka med som barn med healing.   Healingenergin är medfödd, har alltid funnits där utan att jag vetat om att det var healing.  
 Har för mej det var flera olika händelser och sammanträffanden som ledde till att jag hittade in på healingens väg.  Boken sinnets magi av Betty Shine har spelat en stor roll för mej i att  förstå och utveckla healingförmågan.  
Sen dröjde det flera år tills jag på allvar blev intresserad av att lära mej Reiki och anmälde mej till en grundkurs, sen fortsatte jag med Reiki och  utbildade mej sen till Reiki-Master.   Sen har jag även gått några mindre healingkurser med andra healing metoder. Kurser i Medial utveckling och healing.

~ mayolica ~

Amandla
2014-02-07 12:49
#15

Puff!🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: