Annons:
Etikettnäring-för-själen
Läst 1260 ggr
Amandla
1/31/14, 12:35 PM

Tacksamhetstråd

Tacksamhet är en viktig känsla, man fastnar alltför lätt i tankar om vad man saknar och vill ha, kanske avundsjuka också. Ett sätt att vända tankarna är att istället fokusera på vad man har som man är tacksam för. Känner man sig redan positiv så blir man ännu mer positiv 🙂

Jag är tacksam för mina underbara söner som vuxit upp till kloka, omtänksamma och kärleksfulla unga män. Jag är tacksam för mina fina hundar som lär mig vad villkorslös kärlek är. Jag är tacksam för att jag bor i Sverige som är förskonat från krig, svåra sjukdomar som tbc, malaria mfl. och svältkatastrofer, och är ett demokratiskt samhälle.

Vad är ni tacksamma för idag?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[NeferNefer]
1/31/14, 2:53 PM
#1

Jag är tacksam för min familj, vårt hem och alla mina fina vänner :-)

Andina
1/31/14, 4:03 PM
#2

Tack Amandla, det kan behövas en påminnare lite då och då, för att komma ihåg att det finns så mycket att vara tacksam över!

Utöver vad ni skrivit - så är jag faktiskt väldigt tacksam över att det blir ljusare och ljusare nu och att våren nog inte är så långt borta! ❤️ 
Och att vintern varit mild för första gången på flera år, den blev som jag önskade.

(Jag är också tacksam för varje dag Prinsessan Luzy inte bjuder mig på ett skrovmål… möss o fåglar… Även under vintern är hon en hejare på att hämta hem mat….) 😃

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
1/31/14, 6:03 PM
#3

Jag är tacksam över min familj, att jag har ett hus att bo i, att jag har en inkomst så jag kan ha mat på bordet. Jag är tacksam för min hälsa, att jag har förmågan att vara i kontakt med andevärlden och att jag får vara kanal för helande energier. Just nu är jag framförallt tacksam över att det är Fredag och att arbetsveckan är slut.

Indiania
1/31/14, 7:57 PM
#4

Jag är tacksam att jag har allt jag behöver för att leva ett harmoniskt liv. Jag är också tacksam för att min man har fått ett vikariat. Allra mest tacksam är jag över mina fina döttrar och att de tar emot min kärlek!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Limewear
1/31/14, 8:54 PM
#5

Just nu är jag tacksam att jag är frisk och har hälsan.

[Bettanbop]
1/31/14, 9:18 PM
#6

Jag är tacksam för allt stöd vi får nu i vår oro och ängslan över Daisy ❤️

Annons:
kattfesk
2/2/14, 1:36 AM
#7

Jag är tacksam över att jag har så underbara föräldrar som gjort mig till den jag är och stöttat mig när det varit som jobbigast <3

Jag är även tacksam för alla underbara människor här på iFokus som hjälper andra att utvecklas och skickar energi!

Tack att ni finns <3

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

[Sparkle*]1
2/2/14, 7:33 AM
#8

Jag är tacksam för att jag och mina närmsta är friska. Att jag får chansen att lära mig så mycket i mitt liv, att utvecklas, lära mig om kärlek, glädje, sorg och allt som gör mig till just den jag är :) Livet är en gåva :)

Amandla
2/2/14, 11:26 AM
#9

Idag är jag tacksam för mitt hem där jag kan vila i lugn och ro efter att ha tröttat ut mig (var på hundutställning igår, det tog på krafterna).

Jag är också tacksam över att få läsa era tankar här i tråden ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TezzD
2/2/14, 9:17 PM
#10

Jag är tacksam över er på HealingiFokus, ni ger så mycket av er själva utan att kräva något tillbaka ❤️

Jag är även tacksam för att vi har ett tak över huvudet, och varandra nu när ekonomin är i botten….

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Andina
2/4/14, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Idag känner jag mig både glad o tacksam när jag hör att småfåglarna har börjat sjunga in våren, med sina vårsånger, igen! Då vet jag - att våren kommer! ❤️ 

Bildkälla: Wikimedia Commons

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Amandla
2/4/14, 10:50 AM
#12

Underbart, Andina! 🙂Idag är jag tacksam för att jag sovit gott inatt!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
szirius
2/4/14, 10:51 PM
#13

Åååååh, jag är tacksam för er allihop🤗 ( jag tassar lite härinne men skriver inte så ofta.) Ni är så fina, omtänksamma människor!

❤️TACK FÖR ER!

Annons:
Skogshumblan
2/5/14, 12:43 AM
#14

Säger som szirius, tacksam för Er! Är tacksam för att jag finns och är den jag är, mina barn, mitt jobb, att jag valt rätt yrke. Min mamma och fina omtänksamma uppväxt…. Ja listan är hur lång som helst!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2/5/14, 12:02 PM
#15

Jag stämmer in i kören, idag är jag tacksam för mina fina vänner här!❤️

Jag är också tacksam för att jag lärt känna så många fina vänner genom mina hundar ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
signemo
2/5/14, 7:52 PM
#16

Är tacksam över så mycket. Över att  bot illsammans med min man, Att ha underbara vuxna barn m att ha nånstans att bo, att kunna äta mat var dag, att kunna köpa de kläder sm behövs,  Att kunna bo varmt o mysigt.

att kunna sitta här o finna ro,  att ha syskon, att ha möjlighet att bo så man ser naturen grönska  kunna promenera i naturen.

Att få vara frisk, att vara så naiv att jag vågar tro att  mycket i livet ordnar sig bara man tror det.

att jag börjar bli bra på att inte ta ut problem i förskott.
Tack för att Ni påminner oss om att vara tacksamma

Var rädda om varandra

tin-tin68
2/5/14, 7:57 PM
#17

Jag är tacksam över mina underbara barn och mitt barnbarn o mitt nästa barnbarn som kommer till oss nu i sommar. Jag är tacksam för er alla finingar ni är änglar allihop🤗.

Jag är tacksam över mina fina föräldrar.

att det snart är vår och att man kan se att det vänt dagarna är längre

all hjälp jag från alla håll.

Amandla
2/7/14, 12:42 PM
#18

Idag är jag tacksam för att jag mår så bra och för att jag snart gått ner tio kilo! 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2/7/14, 3:32 PM
#19

Heja amandla! Bra jobbat! Själv är jag glad att jag slipper åka till mamma, att mitt virrvarr av tankar börjar reda ut sig mer tydligt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: