Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 2739 ggr
Anna1988
1/23/14, 5:22 PM

Healar du dig själv?

Jag undrar om ni brukar heala er själva?

Annons:
[GunillaF]
1/23/14, 5:26 PM
#1

Jag brukar be andevärlden/healingguiderna samt universum om helande energi till mig själv.

Brukar du be om healing till dig själv Anna1988 ?

[Bettanbop]
1/23/14, 7:53 PM
#2

Även när man healar sig själv så är man ju kanal för energin.

Men jag healar mig själv i bland och har handpåläggning på mig själv.

Andra gånger ber jag om healing.

Indiania
1/23/14, 10:14 PM
#3

#2 Jag gör som dig Bettanbop både ock!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tarotstollan
1/24/14, 12:57 AM
#4

Eftersom jag inte riktigt vet hur man gör när man healar, så kan jag väl inte riktigt säga varken ja eller nej på den frågan!
Jag har försökt vid vissa tillfällen och åtminstone tyckte jag att det hjälpte lite när jag hade migrän men …..jag kanske bara inbillade mig!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Chakra]
1/24/14, 9:07 AM
#5

Ibland lägger jag händerna på, och ibland ber jag bara om healing.

Beroende på hur jag känner mig.

Maria Katarina
1/24/14, 2:58 PM
#6

Jag ber änglarna om healing, men vill gärna prova på mig själv nåt tag. Känner hur händerna blir brännheta när jag har provat på (på katten till exempel 🙂 ) men har inte provat på mig själv.

Annons:
Amandla
1/24/14, 6:49 PM
#7

Ja det gör jag, och fyller även på mig själv när jag skickar till andra.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
tin-tin68
1/24/14, 6:49 PM
#8

Jag ber om hjälp eller lägger händerna på stället.

tarotlasse
1/26/14, 12:47 AM
#9

Det finns ingen av oss som kan heala varken ngn annan eller oss själva.

Det är bara vårat stora ego som säger att det är vi som healer.

Vi har inget med healingen att göra överhuvudtaget,

Helaingen ges av Guiderna, Andevärlden eller universum eller vad man nu tror på.

Det är en energi som kommer utifrån och inget vi själva  ger.

Vi är bara ett verktyg att förmedla det och ge den muntliga vägledningen om hälsan inget annat.

Så vi kan inte ge oss själva healing men vi kan be universum, våra guider eller ande världen om healing och vi får det.

Precis som vi ber dom att ge ngn annan healing så ingen skillnad om det rör oss själva eller ngn annan eftersom det inte är vi själva som ger helaingen utan vi bara förmedlar och ber om healingen inte ngt annat.  

Jag har vid ett flertal tillfällen bett mina healing guider om healing för egen del och med alldeles utmärkt resultat.

Lasse

[Chakra]
1/26/14, 9:06 AM
#10

#9 

"Vi har inget med healingen att göra" skriver du. Det tycker jag inte stämmer. Vi är ju en kanal. Vilket du skriver sen.

majlar
1/26/14, 10:23 AM
#11

Jag ber varje dag om Andligt beskydd.

tarotlasse
1/26/14, 10:52 AM
#12

#9

Ja visst är vi en kanal som förmedlar en energie  från universum.

Men dessa energier kommer inte från oss själva utan från ett helt annat håll.

Så vi förmedlar energien vi ge den inte.

Vi kan i princip  lika gärna sitta bredvid och läsa tidningen och helaingen ges ändå.

 Lasse

[Bettanbop]
1/26/14, 11:34 AM
#13

Så sant så Lasse, du har alldeles rätt. Det är inte vi själva som healar, healingen kommer från universum.

Men man säger nog (i alla fall jag) att jag healar, för enkelheten skull.

Annons:
Amandla
1/26/14, 6:57 PM
#14

Jo såklart vi "bara" är kanaler för universums (guds/änglarnas) ljus. Men ändå borde ju personen som är kanal påverka healingen, annars skulle inte vissa anses vara skickliga healers.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
tarotlasse
1/26/14, 7:59 PM
#15

#14

Ja du det är en enorm skillnad från healing guide till healing guide och det har olika kunskap och olika specialiteter.

Så därför så stor skillnad  från healer till healer.

Samma sak med vilken healingform finns vissa som påstår att den ena healingformen är bättre en den andra.

Men så stor skillnad  den absolut bästa och effektivaste healing jag fått är av en shamansk healer  men har även fått den sämsta healingen av en annan shamansk healer.

Jag har fått Reiki healing som varit helt underbar och jag har fått reiki healing som inte varit lika bra.

Samma med spirituelle healing, recoection healing så olika från healer och gång för gång.

Men inte beroende på oss utan på healing guiden och beroende på dennes kunskap.

Så den healing guiden kan vara mycket duktig på vissa diagnoser men sämre på andra precis som inom läkare vården.

Så en person kanske upplever helaingen hos en healer som jätte bra. Medans en annan person med annat problem inte alls upplever det lika bra hos samma healer.

Lasse

Amandla
1/26/14, 9:39 PM
#16

Tack Lasse! Om man har en riktigt duktig healingguide men inte har god kontakt med denne (kanske pga att man inte hunnit så långt i sin utveckling ännu), hur blir det då?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
tarotlasse
1/26/14, 10:31 PM
#17

Ja det jag har märkt att Healingen har ju gått fram en då.

Men inte i samma styrka av olika skäl.

Det jag såg i tisdags när vi hade Healing på shemat.

Var en ny deltagare som var med och gav healing  hon har Healat tidigare men i annan lära och vi alla lär ut lite olika.

Men det jag såg och det jag har sett innan det är att under healingen ser jag oftast helaingen auran och energien.

Det som jag många gånger noterat att när en person får till sig saker av guiden under healingen och personen börjar förmedla detta under healingen ja då rasar energien auran och man knapptt se energien under tiden healern pratar.

Så vänta med att berätta vad ni får till er om personen efter ni är klara  med healingen för det är en enorm skillnad i healingen och där missar man tyvärr väldigt mycket av healing energien. '

Jag såg  också  en enorm energie av eleverna det var ngt av det starkaste  helaing energie som jag mött på mycket länge den höl på att slå undan benen på mig den var ren fantastiskt . Men en av de andra deltagarna gick in Healerns Aura när den skulle gå för bi och då dala den direkt men den kom tillbaka igen.

Så visst finns det saker som vi får tänka på som kan ge försämringar i arbetet.

Jag har vid ett par till fällen vid healingen råkat ut för att min healing guide bett mig att dra  mig undan och bara sitta att iakta när de jobbar med patienten. De häftigaste var en man som besökte mig som opererad ljumskbrok det läkte inte såret och det hade beslutats efter röntgen att man måste göra om  operationen.

Jag satte mig på en stol 3 meter där ifrån och jag informerade patienten av vad  jag såg.

Jag såg min guide ställa sig vid magen sedan en annan ande på andra sidan patienten kunde känna igen den som sin healing guide och i huvudänden ställde det sig en annan guide som patienen kände igen som sin huvudguide.

Nu sätter vi i gång sa min Guide och så vråla  patienten ut sin smärta och blev medvetslös.

Jag kunde se hur de rota med sina händer inne i patientens kropp.

När han kom tillbaka i medvetenade var han väldigt förvirrad  och han hade ont och sa att han upplevde hur dessa healer var inne och rota i sin kropp.

Hur som såret läkte och när operationen skulle göras så experten att vad ska jag göra allt har ju lagtsig rätt igen.

Det var en av mina starkaste healingbehandlingar där jag förmedlade healingen-

En annan som nu är preskriberad en av mina riktigt unga tjejer i cirkeln ringde mig var jätte ledsen och ville boka en healing behandling.

Eftersom vi känner varandra väl så frågade jag om vad det för problem men hon bara grät och ville inte berätta vad det var.

När hon kom till healingen so hände ungefär samma sak som det jag beskrev innan och jag fick till  mig att problemen var knutor i underlivet. Vilket jag sa och gråten ko återigen i floder hos tjejen som berättade att hon fått tumörer på livmordern och sjukvården hade beslutat att opera bort hela paketet o hon som så gärna ville ha barn.

Nu förstod jag att hon inte ville nämna vad hon hade för problem eftersom jag kunde få 3 månaders fängelse för att behandla cancer.

Nä hon kom till operationen så kontsaterade  man att 3 av tumörerna var bort och de största tumörerna hade minskat ner till russinstorlek.

Så man ställde in operationen och fick gå på kontroller var 6e månad i stället. Hon har fortfarande sin livmoder kvar och cancern är borta.

Men det var alltså healing behandlingar där min helaingguide sa åt mig att dra mig undan och bara titta på när dom arbetade och helt fantastsiska upplevelser.

Så visst kan vi påverka healingen både till det sämre eller det bättre  men lyssna  och pratat med  er healingguide så  får ni klart best resultat är mitt råd.

Lasse

Amandla
1/26/14, 10:35 PM
#18

Jättebra förklarat där med varför man inte ska prata med klienten under behandlingen! Jag är en sån som har haft svårt att hålla tyst, mycket för att jag varit rädd för att glömma bort informationen, men numera vet jag ju att mina guider hjälper mig att komma ihåg det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Henrik93
1/28/14, 9:21 AM
#19

Jag brukar bli healad av min healingguide. Jag går ner i djup meditation och besöker mitt "hus" där träffar jag honom och ber om en healingsession. Så jag gör det medan jag ser på liksom. Visualisering. det är väldigt skönt faktiskt och ibland ber jag om healing när jag bara ligger i sängen och slappnar av. :)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

mayolica
1/29/14, 1:03 AM
#20

Jag brukar öppna tona in mej  ,eller öppna upp eller vad man väljer att kalla det.🌈 för det mesta brukar jag använda Reiki🙂

~ mayolica ~

Annons:
annzoo
1/30/14, 12:35 AM
#21

Jag har healat mig själv sedan flera år tillbaka, man kan väl säga att jag är självlärd hobby healer. :P Jag healar på de sättet personen jag lärde känna visade mig. Jag har dock ingen aning vad den sortens healing kallas, kanske någon här vet?

Jag lägger handen en bit från något ställe på kroppen oftast kör jag händerna mot (men en bit ifrån) varandra och styr energin dit jag vill tex där jag har ont. Värmen strålar mellan händerna och brukar pirra på vissa ställen. Svårt att förklara..=)
Sedan "tömmer" jag mig på den dåliga energin genom att föra ut den genom att vinkla bort den andra handen från min kropp…

Amandla
2/7/14, 12:50 PM
#22

Puff! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maria Katarina
2/12/14, 12:13 PM
#23

Lite lustigt: jag har haft mycket problem med magen den senaste tiden och när jag vaknar på nätterna har jag alltid bägge händerna på magen… (har inte ont eller så). Kanske mitt undermedvetna som tar över på natten och healar..? 🙂 

Har bett om healing från healingänglarna innan jag somnat, så de kanske arbetar genom mig på nåt sätt?

[GunillaF]
2/12/14, 12:29 PM
#24

#23 Ja, det tror jag att det är. Dina böner till dem är hörda :-)

Amandla
2/12/14, 12:44 PM
#25

Håller med Gunilla. Så härligt att du får hjälp! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maria Katarina
2/12/14, 3:16 PM
#26

Vad härligt! Jag mår faktiskt så mycket bättre sedan jag bett dem om hjälp!

Upp till toppen
Annons: