Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 1064 ggr
[Bettanbop]
1/21/14, 7:13 AM

Att vara en Helare

Är ett stort ansvar.

Som Healer måste man tänka igenom vad det är man håller på med och varför. Man måste vara medveten om vilka krafter man har att göra med och vad man kan åstadkomma med dem.

Att använda sin healing kunskap kan vara så kraftfull att man istället för att hjälpa en medmänniska så kan man, om man inte vet vad man håller på med, stjälpa en person och då är vi helt fel ute.

Healing handlar om kärlek, att vilja hjälpa någon men kärlek i hjärtat.

Vi benämner healingen på olika sätt, men oavsett vad vi kallar den så är det samma sorts energi vi förmedlar, men på lite olika sätt.

Själv använder jag mig av Reiki healing, Ängla healing och Andlig healing men i grunden så handlar det om samma sak. Energi sänd med kärlek.

Önskar er alla en härlig dag 🤗

Annons:
[GunillaF]
1/21/14, 8:01 AM
#1

Sant bettanbop, det är ett stort ansvar att vara kanal för de helande energierna. Men, det finns även ett annat stort ansvar som jag tycker att ALLA som håller på med healing ska ta och det är att kunna ta hand om, ha kunskap om och inte räds för och det är EFTER healingen. Man bör kunna stötta, förklara och tipsa sina klienter när det många gånger kommer upp oanade känslor och reaktioner under och efter healingen.

Amandla
1/21/14, 10:33 AM
#2

Tack Bettan, det är sanna ord! 🙂Något man också ska tänka på är att man har ett stort ansvar för att själv må bra. Gör man inte det är det svårt att stötta andra.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
majlar
1/21/14, 10:47 AM
#3

Så sant❤️

Indiania
1/21/14, 6:14 PM
#4

Så sant Bettanbop!Hjärta

" Var nära naturen - var när dig själv "

allhealing
1/21/14, 7:36 PM
#5

Så är det!

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Bettanbop]
1/21/14, 9:24 PM
#6

👍 🤗

Annons:
InreSeendet
1/22/14, 7:03 PM
#7

Jag använder Reiki healing och något jag kan rekommendera är att gå på Reikikvällar. Där kan man ge och få healing, och få svar på frågor. Det är sant, som helare har man ett stort ansvar för en medmänniska som ofta behöver stöttning efter healingen.

Min blogg där jag skriver bl.a. om Reiki

[Bettanbop]
1/22/14, 8:18 PM
#8

Det tråkiga är när man ser eller får höra att det finns Helare som tror att de blir en mer värdefull person än de som inte har hittat sin förmåga.

Att de tror att de fått en högre status mm….

Nä Healing förmågan är en gåva från ovan som vi ska vara tacksamma för att få förmedla och vara kanaler för. Vi står alla på samma jord oavsett våra gåvor och kunskaper.

[GunillaF]
1/22/14, 8:47 PM
#9

#8 Håller med dig Bettanbop!

Men jag tror inte att gåvan stannar kvar värs länge hos den som blir "övermodig", tycks vara förmer än andra. Den försvinner….

[Bettanbop]
1/22/14, 10:42 PM
#10

Jag håller med dig Gunilla, jag tror inte heller gåvan stannar kvar hos dem, eller den blir nog åtminstone ordentligt nedsatt.

zab
1/23/14, 8:58 AM
#11

Ett ansvar jag ofta tycker verkar falla bort är att i förväg informera den som får healing om att det kan kännas jobbigt efteråt.

Sedan tror jag inte alls att övermod eller andra mindre smickrande personlighetsdrag behöver påverka healingförmågan som sådan. Möjligen i de fall man kanaliserar energin från någon högre makt så kan ju källan välja att inte använda sig av den typen av personer. Men den som helar av egen kraft lär ju alltid ha kvar sin förmåga.

[GunillaF]
1/23/14, 9:08 AM
#12

#11 Skulle vilja påstå att healar man med sin egen energi så blir man nog inte långvarig heller - man tar slut, eller kraften/energin tar slut. Iaf om man inte är en baddare på att tanka ny energi till sig själv, vilket jag förstår många har svårt att göra.

Vill även vara kaxig nog med att säga att den enda klara och rena energikällan kommer från andevärlden och den är vi kanal för under healing.

zab
1/23/14, 4:55 PM
#13

Jag håller med dig om det, och det var inte riktigt så jag tänkte. Med "egen kraft" menar jag att man använder den livsenergi som finns omkring oss, (qi / prana). Att kanalisera den energin till någon kräver inte inblandning av andeväsen och tar inte kraft från en själv. Det jag menade var helt enkelt att man kan skicka energi utan hjälp från andevärlden.

Sedan tror vi olika och jag tror den renaste energin är den som inte har kanaliserats varken genom andar eller människor utan som går direkt in i mottagaren utan omvägar. Jag erkänner att det än så länge är ett rent teoretisk resonemang från min sida, men jag tror en sådan healing vore möjligt :)

Sedan tror jag inte heller att allt som kommer från andevärlden automatiskt är bra.

Ska också säga att detta inte på något sätt riktar sig mot din healing som jag hade glädjen att ta del av en gång då du erbjöd healing till medlemmar här. Det var en väldigt ren och kraftfull energi som vida överträffar det jag känt vid andra typer av healing. Men teoretiskt tror jag det kan finnas ännu kraftfullare metoder att utforska :)

Annons:
[GunillaF]
1/23/14, 5:25 PM
#14

#13 Den energin du skriver om att vi kan få utan att det går genom andar och människor, tror jag också på. Det är när vi själva ber till kosmos/universum, eller vad vi nu kallar det för, om healing till oss själva - den universiala helande energin. Och om jag ska drista mig till en förklaring till vad jag tror att det är så tror jag att det är allts sammanslagna kraft och energi som utsöndras. (Med allts menar jag energin av allt som alstrar energi.)

tin-tin68
1/24/14, 6:45 PM
#15

Trevlig läsning och insiktsfulla är ni som alltid. Men jag tror att mid högmod så kanske inte healingen blir vad den borde att man inte kan slappna av och vara en så ren kanal som möjligt för då är egot med och styr.

Gunilla så sant som sagt att ger man utav sig själv hela tiden tar man slut.Det är väl där många människor är i dag med utbrändhet som följd.

zab  Jag tror också att det finns mer i kraft att hämta men vi är nog inte redo än.

Amandla
1/24/14, 6:49 PM
#16

Apropå högmod, det är verkligen en utmaning att inte försöka lägga sig i vart healingen ska gå, man måste lita på att universum är med och styr så att allt blir på bästa sätt. Jag med mitt begränsade mänskliga perspektiv kan inte se hela bilden.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Bettanbop]
1/24/14, 8:58 PM
#17

Vist Amandla, det är svårt i bland att inte lägga sig i och styra healingen.

Därför brukar jag egentligen inte vilja veta vad klienten vill ha hjälp med först, utan det tar vi efteråt gärna då vi går igenom klientens upplevelse och dennes svar på mina eventuella frågor.

Upp till toppen
Annons: