Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 1656 ggr
[GunillaF]
1/20/14, 9:47 AM

Hitta lugnet

Tror du att meditation bara är något för hippier? Dags att tänka om! De senaste årens hjärn­forskning visar att regelbunden meditation kan hjälpa dig stressa mindre, må bättre och få mer fokus.

Läs mer

Annons:
[GunillaF]
1/20/14, 2:41 PM
#1

Tack för att ni tittat på tråden iaf. 54st  har öppnat den och tittat, men ingen respons.

Det är sånt som gör att man tappar lusten att skriva härinne överhuvudtaget.

Synd att sajten tagit en sådan vänding! 😕  Som att "tala för sig själv" ibland.

Jag hoppas att de som redan lämnat, eller skriver mer och mer sällan, kommer tillbaka en dag. Jag har märkt att flera av de "gamla trogna" inte skriver så mycket längre.

Jag hoppas att fler medlemmar försöker skriva trådar - annars dör sajten ut.

Rithelo
1/20/14, 3:26 PM
#2

Det var av den anledningen jag började meditera. Det och att man kunnat visa på att de delar av hjärnan som krymper vid för mycket stress ökar i storlek igen vid regelbunden meditation. Man blir alltså smartare igen av meditation! :D

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Rithelo
1/20/14, 3:27 PM
#3

Och med "den anledningen" syftar jag på ditt första inlägg, inte ditt andra ;)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

[GunillaF]
1/20/14, 3:37 PM
#4

#2 Härligt.

#3 😉

Amandla
1/20/14, 5:20 PM
#5

Jag borde meditera mer än vad jag gör… glömmer bort det eller så passar det inte in i planeringen. En liten stund behöver man ju ändå då man vet att man får vara ifred i lugn och ro.

Gunilla, AI har inte sjunkit så mycket (sen jag tog över värdskapet) men jag håller med om att det vore trevligt om fler medlemmar skrev mer 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[GunillaF]
1/20/14, 5:25 PM
#6

#5 Jasså, ja det var ju bra att det ligger kvar på mellan 3500 och 4000. Kanske bara en känsla jag fått några gånger ändå då.

Annons:
InreSeendet
1/20/14, 7:09 PM
#7

Jag lyssnade på en vägledd meditation i söndags tillsammans med min son, som har mediterat bara några enstaka gånger tidigare. Han hade en fantastisk upplevelse, en inre resa tillsammans med en varg. Läs mer om Den blåa vargen på min blogg Resan inåt.

signemo
1/20/14, 8:56 PM
#8

Hej.

Jag försöker meditera och det har precis den efftekten . Kan inte förklara men det blir ett lugn. Inte bara efter utan förändrar en lite som människa tycker jag..

Var rädda om varandra

[Bettanbop]
1/20/14, 10:16 PM
#9

Tack Gunilla 🤗 i bland kan man behöva en knuff, känner mig lite skyldig, har varit tyst väldigt länge, sorry 🙂

När jag kom in i er grupp här så lärde jag mig meditera, det blev som en omstart i mitt liv. Jag har blivit mycket gladare och harmonisk, har lärt mig massor om mig själv, tack vare meditation.

Och det har i sin tur hjälpt mig i min vidareutveckling i healing kunskapen och vidare med det mediala.

Men man blir ju inte medial bara för att man mediterar, att meditera kan hjälpa en själv på så många sätt.

[GunillaF]
1/21/14, 12:03 AM
#10

#7  #8  #9  🙂

Om/När jag har för mycket på jobbet och känner mig stressad så brikar jag ta fem minuter och meditera - vända mig in i mig själv - brukar funka bra. Lugnet infinner sig och saker och ting blir snabbare gjorda efteråt. Det blir ett helt annat och bättre fokus på uppgiften.

[Bettanbop]
1/21/14, 6:59 AM
#11

Det är ju inte alla som tycker att de kan, men med lite övning så brukar man få till det. I början när jag försökte lära mig så kom det massa andra tankar som snurrade i skallen, men det gör inget, låt tankarna komma och försök tänka igenom dem, bearbeta dem, så småningom styr man tanken själv. Men även om tankar kommer så blir det ju en meditation. Sen blir det lättare att följa en vägledd meditation.

[GunillaF]
1/21/14, 7:56 AM
#12

Ett annat bra sätt är att bara fokusera på sin andning; Man tänker för varje andetag..  in….ut….in … ut… Då finns inte chansen för andra tankar att komma fram.

majlar
1/21/14, 10:51 AM
#13

Ett annat tips är att lägga ett mynt i pannan. Trycka lite och sen ta bort det. Koncentrera dig på hur det kändes när det låg där. Du kommer bli för vånad hur länge efteråt du känner känslan av myntet. Och under tiden är du helt fokuserad och faller lätt in i meditation.

Fast jag måste erkänna, det är inte alltid lätt att meditera, men man får aldrig ge upp. 

Kram på er.

Annons:
[GunillaF]
1/21/14, 12:27 PM
#14

#13 Det var ju ett bra tips. Måste testa det vid tillfälle.

Upp till toppen
Annons: