Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 1270 ggr
Amandla
1/19/14, 11:05 AM

Godmorgon 19 januari

Godmorgon! Jag, sönerna och vovvarna ska åka till mina föräldrar och äta söndagsmiddag. Det blir rådjurssadel 🙂Den här gången ska jag vara nitisk på att dörrarna in till köket ska vara stängda hela tiden vi är där, eftersom det ofta står ätbara saker kvar på bord och bänkar där. Deras lilla toypudel håller sig snällt på golvet, men det gör inte mina, särskilt inte den ständigt hungrige, utsvultne stackaren som vi brukar kalla för Albin. 

Senast (på julafton) var det någon som missade och då smet Albin-pudeln in, hoppade upp på köksbordet och glufsade i sig massor med potatis… han var bra trind om magen och fick nog lite magknip, plus att han drack så mycket att han kissade på sig när han låg och sov. Inte bra. 

En annan gång åt han upp min pappas speciella vantar som han använt när han styckat kött… pudelusen lyckades hitta dem i den öppna tvättmaskinen. Som tur var åt han bara upp själva fingrarna på vantarna, de kom prydligt ut en efter en fast det tog upp emot en vecka innan det var klart.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Toyan
1/19/14, 11:44 AM
#1

God förmiddag Amandla och övriga som tittar in.

Låter gott med rådjurssadel. Med en sån liten gourmand i huset är det nog bäst att ha stängt in till frestelserna😉

Ha så trevligt hos föräldrarna.

Önskar alla en härlig söndag🌺

[GunillaF]
1/19/14, 12:06 PM
#2

Go förmidda! Solen skiner från en molnfri himmel, ca -10 och så fint. Solen glittrar i snöbollarna som ligger så fint på trädgrenarna. En dag för njutning. Amandla, med såna mattjuvar får man allt hålla sig på vakt. Man kan inte annat än skratta åt eländet :-) För en massa år sedan hade min fd man och jag en stövare som tog alla tillfällen som gavs. En gång stog han mitt på vardagsrumsbordet och glufsade i sig hela julkaksfatet. Ja inte fatet, men allt bröd jag ställt fram innan gästerna skulle komma. Då va han billig…. Ha det gott och ta det lugnt på vilodagen :-)

Skogshumblan
1/19/14, 12:07 PM
#3

God middag. Amandlan låter klokt att hålla koll på hungrige-herrn. Hoppas det blir en trevlig och god middag. Toyan, en trevlig söndag på dig själv hörrö! Idag har jag slått på stort, blev löppass på morgonen, trots halka och snömodd blev det ett bra pass. Nu lite matlagning och tvätt och i eftermiddag 2 H judo. Lär väl,vara hel slut i kväll men jag kunde inte välja mellan det ena & andra så jag provar och ser hur det går! Ha en fortsatt fin söndag vänner!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

majlar
1/19/14, 12:26 PM
#4

God förmiddag. 

Hungriga hundar vet man ju, hur det är att ha.😂 

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

[Bettanbop]
1/19/14, 1:06 PM
#5

Godsslagens på er 🌺

Här skiner solen och det är -22 grader ute.

I kväll gör jag slutprovet på massage utbildningen, känns väldigt bra och ska nog fixa diplomet 😃

Önskar er en fin fortsättning på söndagen 🌺

Skogshumblan
1/19/14, 4:33 PM
#6

Lycka till Bettanboop! Mina ben är trötta och kroppen öm. Men dubbla träningar gör jag gärna om! Känner att löpning & judo ger en bra genom körning av kroppen. Nu mat och sen soffhäng resten av kvällen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Andina
1/19/14, 6:53 PM
#7

God afton!

Härliga hungriga mattjuvar ni har! Kul att läsa om deras äventyr! :)) Katten här är snabb på bordet om jag går ut ur rummet också - men hon vet att det är förbjudet område när människomat står där… Men hon har bara lyckats slicka rent en tallrik (där det i princip inte fanns nå't kvar på). 

Härligt Bettanbop! Klart du fixar det ikväll! Får be att gratulera i förskott till diplomet! 😉👍

Du får ta det varligt med kroppen också, Skogis! Slösa inte bort all energi på träning! Även om det känns gott efteråt… sägs det… ☺️

Har varvat 'pappers-/datorjobb' med uppmärksamhetspockande från besöket här hemma. Har väl gått sisådär. Har en del jobb som måste göras men det är inte lätt alla gånger när man bor i ett litet, litet torp där man inte kan gömma sig vintertid.

Ha en fortsatt god afton allihop! Hjärta

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Skogshumblan
1/19/14, 6:58 PM
#8

Andina, nä,jag lovar men efter en helt träningsfri vecka såkändes det skönt att få göra såhär. Annars hade jag inte hunnit träna löpning före onsdag och judo nästa vecka.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: