Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 825 ggr
smilax
1/13/14, 10:40 PM

Kan healing hjälpa mot jobbiga drömmar?

Ett längre tag har jag drömt väldigt intensiva drömmar under den senare delen av natten. Känner mig inte utsövd när jag vaknar utan det känns som jag varit uppe i varv hela natten. Jag äter medicin och har ändrat dosen vilket påverkar sömnen till det sämre. Jag har nu gått tillbaka till samma dos som tidigare och tyvärr ökar de jobbiga drömmarna då. Jag drömmer ofta om att jag kämpar med något. Antingen är jag jagad eller också jagar jag någon. Det kan också vara att ingen vill lyssna på vad jag säger och jag kämpar förtvivlat med att bli sedd. För någon natt sedan drömde jag att jag försökte gömma mig från mitt ex och han var efter mig överallt vilket var fruktansvärt obehagligt. Ibland kan det vara att jag gör något fel och vill rätta till men det går inte. Ja som ni förstår kämpar jag hela drömmen med något. Ibland vaknar jag med hjärtklappning eller av att jag gråter. Tillsammans med läkaren har jag försökt ändra medicinerna för att påverka detta men får ingen ordning på det. Känns som det ligger mycket bakom drömmarna som jag till viss del kan förstå (som att jag är en "duktig flicka" som vill göra rätt) men det bir för intensivt. Har ni någon idé hur jag ska hantera detta? Kan healing hjälpa? Är det i så fall någon som vill prova att skicka healing till mig? Jag blir så tacksam om ni kloka människor här inne vill hjälpa mig :-)

Annons:
smilax
1/16/14, 1:03 PM
#1

Ingen som har någon tanke om detta? Något förslag på hur jag ska få lite nattro och inte vakna helt utsjasad?

[rore]
1/16/14, 6:55 PM
#2

Jo då! Har bara inte sett detta för än nu.

Sänder dig mjuka kärleks fulla tankebubblor. 

Att känna sig jagad i drömmar brukar kunna bero på att man även i det dagliga livet känner sig stressad, otillräcklig och ganska hjälplös inför det som Livet bjuder på,, tänker jag.

Eller kanske är det snarare så att tankarna drar iväg med Dig i det dagliga Livet, så att en massa skan och måsten får dig att  försaka dig själv i ditt Vakna Liv?

Kan det vara så?

zab
1/16/14, 8:07 PM
#3

En del antidepressiva kan göra att man får jobbiga drömmar och inte kan sova ordentligt. Eftersom brist på sömn gör att man blir deprimerad blir det bara jobbigare. Särskilt i samband med att man ändrar dosen verkar det bli en extra jobbig period. Nu vet jag inte om det är relaterat till ditt fall, det var bara en tanke som dök upp eftersom det drabbade en bekant till mig.

För att återgå till dig så skriver du själv att det finns mycket bakom drömmarna, och jag tror det bästa du kan göra är att ta tag i det bakomliggande. Du vet säkert några saker som skapar jobbiga drömmar, ta tag i de bitarna, och ta ett steg i taget, så tror jag de jobbiga drömmarna försvinner.

Om du har möjlighet att lägga dig tidigare eller senare så har jag upplevt att en lite ändrad dygnsrytm kan motverka mardrömmar. Har ingen aning om varför, men jag vet att det har fungerat både för mig och för andra som har provat :)

allhealing
1/17/14, 2:07 AM
#4

Om man hela tiden ändrar på saker på ytan i sitt liv istället för att gå på djupet för att uppnå varaktiga resultat är en ständig kamp det man möter.

Drömmar kan vara en påminnelse av att det nu är dags att ta tag i saker och göra dom till verklighet. Att våga ha modet och ta stegen som krävs för att uppnå den förändring man önskar inom sig.

Drömmar kan vara budskap inifrån dig själv som vill berätta att det är dags nu att göra de förändring du länge velat göra men än så länge valt att lägga på sparlåga.

Drömmar kan vara som korkar som flyter upp ur havet djup och nu når till ytan av dig själv, till ytan där du nu ser klart och tydligt att budskapet från inom dig är från dig, till dig. Frågan är bara, är det nu du gör slag i saken. Eller väljer du åter igen att blunda för din egen sanning?

Ibland behöver man lite tjat utifrån någon annan för att det ska börja hända. Vi är alla på en resa. Det är du som är resenären i ditt eget liv. Det är därför du som bestämmer, ingen annan.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

smilax
1/17/14, 7:31 PM
#5

Tack alla! 'Rore: Tack för lite bubblor. Jo visst ligger det en del i det du säger. Stress och att inte känna sig tillräcklig. Och att saker händer i livet som man skulle vilja var annorlunda och känner att man inte har någon påverkan på. Sab: Där sätter du huvudet på spiken! Jag har ändrat dos på antidepressiv medicin (Cymbalta) först till högre och nu tillbaka till den dos jag haft tidigare. Även dygnsrytmen märker jag skillnad på. Jag drömmer mest jobbiga drömmar de gånger jag sover längre. Har jag lagt mig sent och ska upp tidigt så jag inte känner mig utsövd har jag oftast inte hunnit ha några mardrömmar. Allhealing: I drömmarna är jag någon som inte blir "sedd", kämpar med och mot saker. I det vakna livet kämpar jag med hälsa och skulle gärna ändra saker runt mig men det är inget jag kan påverka just nu. Mycket känns som jag bara kan vänta och se hur det går. Känns inte som jag blundar för sanningen om den visar sig i drömmarna utan snarare att jag inte riktigt förstår vad drömmarna vill visa mig. Jag försöker ta för mig mer numera och inte vara allt för "duktig flicka" men har behov av att bli sedd för det jag gör. Jakten och stressen i drömmarna kan jag inte riktigt sätta fingret på vad de betyder. Har du någon tanke? Skicka gärna ett privat meddelande om du har lust.

Upp till toppen
Annons: