Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 308 ggr
Andina
1/10/14, 10:07 AM

Go'Morron 10 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

10 dagar in på året! Då har den kommit. Vintern! 
Nu är det vitt på marken och allt är så mycket ljusare. Det är skönt, att det är ljust! Jag hoppas, dock, att våren inte dröjer lika länge som vintern gjort… ;)

All vattendränkt mark lär bli härliga isbanor nu när det fryser på. Får införskaffa långfärdsskridskor så att jag kan ta mig ner till civilisationen o livsmedelsaffären..

Ha en fin vinterdag allihop! Jag gissar att många är glada för den snö som fallit/faller - och för ljuset som följer med den! Varde Ljus! ☀️

Så kom den då. Vintern!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
majlar
1/10/14, 10:12 AM
#1

God morgon Andina. 

Ja idag var det lite mer behagligt att gå på promenad. Dock har det inte frysit på här, utan under snön är det blöta pölar. Men det är lite ljusare och   det är skönt för själen.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Amandla
1/10/14, 10:38 AM
#2

Morning! Ingen snö än här, men väl en minusgrad 😎Jag ska träffa min ledsagarperson idag och sen laga något gott till middag. Vad har jag inte bestämt ännu.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Indiania
1/10/14, 11:42 AM
#3

God förmiddag!

I dag är det sol och det ligger kvar lite snöfrost på tak och i gräset.

Det märks väl att vi går mot ljusare tider.

Ha en bra dag och var snälla mot er själva (också) 🙂

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
1/10/14, 12:25 PM
#4

Go´midda Här har det snöat oavbrutet sedan tidigt i morse. Läste att ute vid norrlandskusten (Umeå - Skellefteå) kan det komma runt en meter nu på ett par dygn. De som bett till vädergudarna får snö nu så det räcker och blir över. I dag fyller min sistfödde 32 år så det blir kalas i kväll hemma hos honom. Tänk vad de små liven håller på att bli stora ;-) Ha en bra fortsättning på Fredagen!

Toyan
1/10/14, 3:33 PM
#5

God middag.

Några kallgrader har vi fått men ingen snö ännu.

Grattis till 32-åringen Gunilla.

 Åren går fort, min yngste blir 34 i mars.

Ha en fin em/ kväll allihopa🌺

Upp till toppen
Annons: