Annons:
Etikettenergier
Läst 1109 ggr
Rithelo
2013-12-30 16:38

Kan man rena saker från energier?

Jag läste en gammal tråd där Majlar frågar om hennes sängkläder möjligtvis kan ge henne vibbar från som tillverkat dem - ungefär så. Då kom min fundering upp om ifall man har saker hemma som kan ge såna här vibbar, kan man rena dem på nåt vis tro? Jag köper mycket second hand och tänker mig att det kan hända att känslor följer med vissa saker. Kanske i saker man faktiskt vill behålla.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
Skogshumblan
2013-12-30 23:11
#1

Bra fråga. Jag tror man kan det, exempelvis renar ju folk sina stenar, spåredskap och liknande så varför inte möbler, kläder ETC. HUR man väljer att göra är en annan fråga. Sen tror jag att saker liksom platser kan vara hemsökta men kanske intr alltid så allvarligt som det låter.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Rithelo
2013-12-31 14:13
#2

Kanske använda Kristaller eller salvia?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

scheindel
2014-01-02 14:01
#3

.det finns många olika sätt att rena saker. ett sätt som jag gillar är att låta det sitta ute i elementen under en viss period eller när det är fullmåne. '

ett annat sätt är att vifta rök från salvia eller enris eller annan rökelse (vissa typer av rökelse anses ha renande egenskaper) på objektet.

man kan också göra en "rituell tvätt". då tvättar man med vatten men alltså inte för att det ska bli fritt från smuts, utan från andligt skräp. hur man vill göra det är en smaksak. man kan t ex blanda något som anses renande i vattnet, t ex avkok från vissa växter eller eterisk olja. man måste dock se till att man inte använder något i vattnet som missfärgar det man vill rena.

ett annat sätt är att rena med hjälp av de 4 elementen genom att tex stänka saltvatten på (vatten+jord) och vifta rökelserök på (luft+eld)



Rithelo
2014-01-02 15:28
#4

Tack för informationen! Har du exempel på eterisk olja och rökelse som är renande?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

scheindel
2014-01-08 10:50
#5

salvia brukar användas som renande rökelse och man kan t ex även använda enris, sweetgrass eller copal men det finns många fler. enklaste sättet att ta reda på är nog at googla. det finns många oljor och oljebalndningar också som renar, jag brukar använda ceder eller citron.



Rithelo
2014-01-08 13:39
#6

Tack tack :)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
Upp till toppen
Annons: