Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 554 ggr
Rithelo
12/29/13, 9:00 PM

Healing kombinerat med homeopati?

Jag var hos en varm och fin healer idag och fick också med mig ett homeopatiskt medel hon tyckte jag skulle ta som komplement till healingen jag fick. Hon brukar tydligen jobba med dessa i kombination. Eller med örter och healing. Är det en vanlig kombination? Själv var jag egentligen sugen sa att se vad healingen själv gjorde, men hon menade att denna kombination var det hon läste av att jag skulle behöva. Jag kan ju inget om det här, men det kan hon, så jag får såklart lita på hennes bedömning. Jag är mest nyfiken på vad ni har för erfarenhet.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Annons:
[Sparkle*]1
12/29/13, 9:13 PM
#1

Jag använder själv både healing och homeopatiska medel blandat med andra metoder. Jag får dock också hjälp i detta så att det passar just mig eftersom vi alla är olika. Om hon verkade vara en fin, varm och kunnig person så tycker jag att du ska gå på din känsla och ta emot hennes hjälp. :)

Rithelo
12/29/13, 9:38 PM
#2

Men blir du inte nyfiken då på om det kanske hade hjälpt med bara det ena? Eller det kanske är jag som grubblar för mycket… Jag hade så gärna velat se hur bara healingen verkade. Men samtidigt så var ju detta hennes ordination, så jag vill inte gå emot den bara för min nyfikenhets skull…

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

[Sparkle*]1
12/29/13, 10:10 PM
#3

Du kan väl fråga henne om det hade fungerat med bara healing? :) Healing och homeopatiska medel används till olika saker, enligt min erfarenhet. Healing tar oftast längre tid innan det hjälper och går mer på djupet, i själen, även om det hjälper till fysiska åkommor också. Är dock inte superkunnig i det här. ;) Naturmedicin hjälper mer kroppsligt. Kroppen kanske behöver ett ämne/vitamin som saknas. Därför tror jag att kombinationen ger bäst och snabbast effekt. :)

Rithelo
12/30/13, 9:14 AM
#4

Hon svarade att hon alltid brukade kombinera. Hon körde även lite zonterapi på mig.

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

[Sparkle*]1
12/30/13, 10:08 AM
#5

Ok, Zonterapi är kanon det också. :)

Andina
12/30/13, 1:03 PM
#6

Jag kan tänka mig att det fungerar bra att kombinera med homeopatiska medel också - själv kan jag inte mycket om homeopati dock. 

Men healing är healing - oavsett vilken teknik som används. Allt som gör gott är healing. Själv använder jag gärna akupressur tillsammans med healing - eftersom man då jobbar både ickefysiskt (dvs med energiflödena/-banorna) och fysiskt. Det ger en mer påtaglig känsla som brukar upplevas positivt.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Rithelo
12/30/13, 3:18 PM
#7

Tack för era svar!

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Amandla
12/30/13, 7:39 PM
#8

Jag tänker som Andina, healing är healing 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Rithelo
12/30/13, 7:48 PM
#9

Sant!

jag tenderar att grubbla mycket, och nu senast har det varit hur jag ska veta vad det är som hjälper mig att bli frisk igen.

Men vad fasen, det enda som skulle orsaka problem är väl att jag får ta till alla medel igen om jag nu skulle behöva en gång till ;)

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

Upp till toppen
Annons: