Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 615 ggr
Amandla
12/25/13, 11:18 AM

Juldagen 2013

God fortsättning! 

Är ni fortfarande mätta sen igår? Jag är vrålhungrig 😛för jag har fastedag idag. Inte för att det är så skönt att vara hungrig precis, men det är _väldigt_ bra för min hjärna att ha en så stark gräns mot att fortsätta äta godis. Ändå åt jag inte så himla mycket igår, inte som tidigare år. Jag är periodare vad gäller socker, men sakta men säkert känns det mer och mer äckligt att äta snask.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[GunillaF]
12/25/13, 11:58 AM
#1

God förmiddag och god fortsättning. Godis äter jag inte ofta, men så här i juletider blir det lite och jag får sån energikick att jag får svårt att sova om nätterna. Så med andra ord borde jag inte äta sötsaker överhuvudtaget. Har varit ute och sandat min uppfart för nu är det hal som sjutton igen efter julaftonskvällens regnande. Sanden räckte inte riktigt hela vägen så jag måste åka till kommunens sandlåda och hämta mer. Bra att de har den servicen. Ha en finfin Juldag alla goa healers.

Toyan
12/25/13, 12:26 PM
#2

God fortsättning på er allihopa.

Så mycket godis blir det inte för min del, men däremot är jag förtjust i kaffebröd, kakor och bakelser har jag svårt att stå emot😉

Idag regnar det inte så en promenad blir skönt, behövs efter julmaten.

Ha en fin dag allihopa🌺

[Chakra]
12/25/13, 12:38 PM
#3

God Julmiddag på er alla!

En lugn och stillsam Juldag blir det hos mig. 

Här är ett kakmonster till😃men visst har jag perioder då jag är ståndaktig. Sammanfaller med perioder av mer motion och träning. 

Hoppas ni får en skön dag!

Andina
12/25/13, 5:35 PM
#4

God Juldagsafton allihop!

Har också ätit en hel del av så'nt som jag normalt inte äter. Det har blivit både godis och en massa kolhydrater av andra sorter. Så jag är både proppmätt och stinn fortfarande, se'n igår. Men för att återgå till "ordningen" så ska jag ändå laga till nå't "normalt" att äta. Gissar att magen skulle uppskatta det. 

Annars tycker jag om Juldagen. Det är lite "kontemplation" över den dagen (för mig). Och smälta - maten o annat. Jag gillar Juldagen bättre än Julafton har jag kommit på. 

Ha en god fortsättning på Juldagen! Med mycket go'a Julkänslor! ❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

signemo
12/25/13, 6:46 PM
#5

Gillarnog  också lugnet på juldagen bättre än julafton. Det är då julefriden infinner sig.

Kanske beror det på att det är då vi umgås med barnen ( vuxna) o slappar.

Julafton är vi dels ett fullt hus hos mamma o pappa är vi systrar hjälper till att fixa. Det är föräldrar barn o syskonbarn.

PÅ julaftonskvällen kommer min mans syskon, syskonbarn, svärmor, min mor o far, den dagen känner jag mig nog mest som kökspersonal som skall få allt att flyta. Känns elakt att tänka så.

Men juldagen med rester, spel och bara vara, tycker jag nog bäst om.

Var rädda om varandra

Indiania
12/25/13, 6:59 PM
#6

Vi har haft en fin och lugn Juldag och tänkte tidigare i dag vad fridfullt och lugnt det är. Det blev sent i går kväll dottern och hennes man skjutsades hem i natten efter en mysig julafton med god mat och trevnad.❤️

#5 Vad skönt för dig med lite vila i dag Signemo.🌺

Ha en fin fortsättning på kvällen!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
Upp till toppen
Annons: