Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 401 ggr
Amandla
2013-12-24 11:22

God julafton 2013!

Nu har jag gjort klart julklapparna åt vår mormor och morfar, de får frö-och dinkelkex, engelsk marmelad och fikonmarmelad som ska läggas i ett paket ihop med tre sorters ost. Det är julgodis som de får ha helt ifred för oss andra i familjen 😉förutom kexen då, för de var supergoda.

Om någon timme åker vi dit, och äter julmat. De som vill ser på Kalle Anka, resten slipper och sitter och pratar istället. Sen blir det kaffe och cheesecake som Ettan har gjort, efter det kommer tomten👍

Vi är kvar ett par timmar till efter det, vi brukar ha hur trevligt som helst och pratar ofta om släktingar som inte längre finns i livet. De känns så närvarande just såna här dagar, eller hur? ❤️

God Jul på er allihop!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Andina
2013-12-24 11:40
#1

God Jul Amandla och på er allihop!

Jag hoppas ni alla får en lika mysig o trevlig Julhelg som Amandla beskriver!

Själv åker jag snartom iväg till lilla mamsen o firar en lugn jul med henne, så som vi brukar.

Har också sänt iväg lite varma Julhälsningar till de i Andevärlden.

Många Go'Jul-kramar till er alla! ❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2013-12-24 12:00
#2

Så blev det då äntligen Julafton. Barnens ögon glittrar av förväntning och hopp om att dagen ska gå snabbt så tomten kommer någon gång så de får sina klappar. Funderar vi någonsin, numera på varför vi firar jul? Eller är det bara ett enda frossande i mat och julklappar? Jag tänker i dag på stjärnan som ledde de tre vise männen till stallet där det nyfödda barnet låg. Jag tänker mig att alla har vi en stjärna, en ledstjärna, inom oss som leder oss rätt på vår väg genom livet, om vi bara litar på och följer den. Tänker idag på mina nära och kära som redan följt ljuset av stjärnan och gått vägen tillbaka hem till "andra sidan" före oss. De finns där, ständigt bredvid och kommer att hjälpa oss att följa ljuset och välkomna oss när det blir vår tur att gå hem. Ha nu en riktigt fin, rofylld och GOD JUL, mina vänner!

Upp till toppen
Annons: