Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2845 ggr
[Anaïs]
12/1/13, 6:43 PM

Är detta healingkraft? - Var/vem kommer den ifrån?

Hej!

Jag postade den här tråden i andligutveckling.ifokus först men tänkte att det förmodligen finns fler på det här forumet som har erfarenhet av healing (såklart! :)) Så jag postar här med i hopp om fler svar.

Jag undrar om någon har en aning om vem/vad det kan vara som skickar kraft/healing till mig? Och om det överhuvudtaget är det jag tar emot?

Här följer en kort beskrivning av mina upplevelser: Det känns som att en enorm styrka strömmar ner i handflatorna och fingrarna (farmförallt pekfingret) på mig och även genom andra kroppsdelar, t.ex på sidan av huvudet, genom halsen, hjärtat, ryggen (njurområdet) och i fötterna. Kraften intensifieras när jag blir rörd av tacksamhet och tänker på ljus och kärlek, då jag tackar och tar emot. "Energins" rörelse varierar sedan mellan att pulsera i händerna som studsbollar, ändra riktning och rotera i cirklar till att stanna upp, "lägga sig ner" i handflatorna och strömma ner i händerna (kan kännas så oerhört starkt att det är svårt att hålla emot ibland).

När detta sker känns det även som att "allt" omkring mig förändras, nästan så att jag känner mig svävande och som att fysiska gränser har suddats ut. Det är svårt att förklara helt. Upplever även att det blir mörkare omkring mig och som att jag färdas "iväg" någonstans. Jag börjar inledningsvis tokfrysa för att sedan övergå i att känna värme. Kan pågå i 2-3 timmar men det känns oftast som max en halvtimme.

Jag har nu upplevt detta i mer än ett halvårs tid och under de här månaderna har jag börjat se en hel del färger också. Först var det bara när jag blundade som jag såg det (när det kännas som att man tittar på baksidan av ögonlocken och lite uppåt) men nu ser jag det även med ögonen öppna. Framförallt är det ett stort pulserande "moln" i mörkblått som befinner sig framför ögonen/pannan, både när jag befinner mig i sittande och liggande position (då det mer ser ut som att "molnet" svävar över mig). Det omges av ett ljus som svävar in i och runtomkring det blåa. 

Jag ser även fläckar och märkliga "figurer" i bl.a. rött, rosa, orange, lila och grönt. De dyker upp lite närsomhelst, på golv, uppe i tak och på väggar. Kan aldrig titta direkt på färgerna då de flyter undan om jag försöker, utan det är i det perifera synfältet jag ser dem. Det dyker även upp olika ögon, vad som ser ut som en kvinnas ögonfransar i profil(?) och delar av ansikten.

Någon kunnig som känner för att förklara lite vad detta kan vara och vad det är meningen att jag ska göra med det? Hur kan jag utveckla det vidare t.ex?

Med vänliga hälsningar, 

Anaïs

Annons:
santesson45
12/3/13, 11:57 AM
#1

Intressant det du upplever. Det ska bli spännande att se vad du får för svar. Någon borde ha en teori om det hela om inte den här sidan på att dö ut.

Amandla
12/3/13, 12:06 PM
#2

#1 Sajten är inte döende på något vis bara för att någon inte får svar inom ett par timmar, medlemmarna kanske har fullt upp med annat. 

#0 Det låter helt klart som healing, sådär upplever jag det själv ofta. Healing kommer alltid från andra sidan, vi människor är bara kanalar för energin. Det kan vara så att du själv startar healingen bara genom att tänka på det, och det kan vara så att det är dina guider som skickar den. 

Vad du ska göra är att se till att sitta/ligga på ett bekvämt sätt när du vill ta emot så du kan slappna av ordentligt. Känner du att det startar innan dess så säg "Vänta tills jag säger att det är okej" eller liknande. 

Läs gärna här på sajten, det finns många fina artiklar som handlar om healing och det finns förstås hur många trådar som helst. Har du specifika frågor får du förstås ställa dem här 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[GunillaF]
12/3/13, 12:57 PM
#3

#0 Visst verkar det som om det är healing du får.

Har du funderat på att gå en kurs eller så? Gör det om du har intresse. Man får lära sig mycket och har kursledare och kursdeltagare att bolla sina frågor med.

#1 Det får vi hoppas att den inte är. Medlemmarna har kanske mycket att göra nu så här före jul.

#2 Tråden skapades i Söndags i rättvisans namn. 😉

[Anaïs]
12/3/13, 2:27 PM
#4

Santesson45 - 

Det hoppas jag med. Vore ju verkligen intressant att höra andras tankegångar kring det jag upplever. Förhoppningsvis kan man få lite tips och råd här 🙂

Amandla -

Aha… självhealing menar du? Har inte tänkt på det. Men eftersom jag känner hur energin strömmar genom mina egna händer och pulserar (vet någon varför det pulserar förresten?, känns precis som studsbollar) så låter det ju onekligen som det. Intressant. Däremot kan jag inte alls styra själv var i kroppen healingen ska jobba. Jag har nu senast upptäckt att det har börjat med att jag känner en plötslig stark elektrisk stöt någonstans på kroppen (första gången på ena sidan av halsen, sedan ett par gånger på höger sida om magen) och i samma stund mörknar det omkring mig, kraften strömmar starkare och jag "svävar" bort. Som att det är stöten som inleder det hela lite.

Gunilla F -

Jo, jag har länge längtat efter att gå någon andlig kurs och lära mig mer och utvecklas (redan innan jag fick de här upplevelserna) men har aldrig riktigt vågat ta det steget. Har mått väldigt dåligt i perioder och kämpat mycket med bl.a ångest och social fobi. Så att träffa nya människor är väldigt svårt för mig.

zab
12/3/13, 5:51 PM
#5

Jag tycker inte att det låter som att någon skickar dig healing, utan som att kroppens energiflöden har kommit igång rejält. Det kan ske spontant t.ex. vid någon form av känslomässig "överbelastning".

Sedan tror jag att detta kan ha en helande effekt i och med att starka energiflöden kan rensa ut blockeringar som man har. Men det kan också bli jobbigt om det blir för mycket/starkt på en gång.

Färgerna och annat som du ser tolkar jag som att tredje ögat håller på att öppna sig.

Det kanske kan vara intressant för dig att läsa om chakran och kroppens energiflöden, och hitta övningar som lär dig att kontrollera flödet.

[Anaïs]
12/3/13, 7:54 PM
#6

zab -

Tack för en intressant kommentar! När jag tänker efter nu låter det som en ganska trolig förklaring med tanke på hur dåligt jag har mått under väldigt lång tid. 

Första gången jag upplevde att något ovanligt hände var en väldigt skrämmande upplevelse. Det var mitt i natten, jag mådde riktigt dåligt och hade under lång tid gått med enorm ångest (+ mycket självmordstankar), när jag satte mig upp i meditationsställning och bad om att få kontakt med något större, något som kunde hjälpa mig att bli fri ifrån smärtan. Det var då det blev mörkt omkring mig och jag kände ett tyck över nacken, en yrselaktig-/svävande känsla och jag upplevde starkt att det fanns något närvarande i rummet. Blev väldigt rädd (oroades över att jag kanske hade dragit till mig något "mindre bra", om nu sådant existerar), men dagen därpå kände jag för första gången den här energin pulsera i mina händer. Och det har inte lämnat mig sedan dess. Det känns som att det utvecklas mer och mer och beter sig lite annorlunda varje gång. I samma veva började jag även se det här mörkblåa som pulserar i höjd med pannan och sedan utökades det till att jag även började se andra färger och figurer.

Det är inte jobbigt annat än att det kan kännas lite ansträngade i kroppen efter att det har pågått i några timmar. Då vill jag bara vända mig om på sidan och sova. Det gör ju ont också, men det känns mer som en härlig och välgörande smärta än något negativt.

Ja, jag borde verkligen läsa mer om chakran och energiflöden för jag är inte alls insatt i hur sånt här fungerar Glad Tack snälla du.

Annons:
zab
12/3/13, 9:06 PM
#7

Jag tycker att det låter som att du fått kontakt med någon guide på andra sidan som satt igång energiflödet. Du kan säkert få hjälp av samma guide att förstå vad som händer och hur du kan utveckla det.

Ibland har jag upplevt att det känns nästan som träningsverk när kroppen anpassar sig till ökade energiflöden. Men som du säger är det en välgörande smärta.

2Sirius
3/29/17, 5:49 PM
#8

Intresant tråd, kan inte läsa såna inlägg,…. Får hundra tankar i romanform jag vill dela :D Känner igen mig, med energi-fält, kände lite innan, så som sällskap i sängen…. För 1 år sedan drabbades jag av mitt livs största kärlek, i räserfart, efter 1 Vecka tog det slut. Den lycka jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva, var borta. "-Intressanta inlägg, zab :) +" Traumat var ett faktum, av någon anledning, drogs jag till Spiritualistiska sidor, Healing mm… Reflekterade över ett svagt brus framför ögenen, som myrornas krig på en tv-ruta. Kunde känna energier tydligare, men vilken sort, varifrån den kom elr annat, hade jag ingen koll på. Men lär ha lyckats kanalisera till en kompis utan att hon som är mer medial, viste om att jag försökte. Under hösten fick jag prova Ritalin och Elvanse ADHD-Läkemedel, med samma verksamma ämne som Amfetamin. Detta gav mig "ökad känslighet" i bland annat huden, och vad läkare/vetenskapsmän, kallar "Hallucinationer," närbesläcktat med vanföreställningar, sömnparalys, astral projektion och andra mediala upplevelser. För vist finns konstgjorda signaler i kroppen, som ger uppfattningen att något utifrån som inte finns. Finns…. Men…! Mina upplevelser sträcker sig utanför detta, hade jag haft bättre tecknik och tålamod, så skulle jag kunna filma hur kläder, täcken, madrasser, kuddar…. Både rör sig och låter. Bildas mönster på skinnet, kläder, orena ytor som man kan "rita på". Ligger blickstilla i en knarrig bäddsoffa, jag känner hur madrassen tyngs ned, och det knakar i soffan… Energifällt av en/fler osynliga varelser, rör sig i, runt elr igenom mig… Jag har aldrig blivit rädd för det elr känt av det som ren mörk ondska. Men beteénde mönstret är: ibland sexuellt, anars format för att irritera, reta upp en elr göra en trött. Provoserande helt enkelt :/ Känns inte som att det är min guide jag kommit i kontackt med. Några tankar :/!?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: