Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 705 ggr
[rumelle]
2013-11-28 12:44

Var detta healing?

Jag brukar få massage genom jobbet av min chefs sambo som kan en del om österländsk massage. Han har alltid sagt att jag ska fokusera på andningen när han masserar och tänka på det området han masserar. Oftast kommer jag av mig ganska snart och somnar istället.
Denna gången fokuserade jag verkligen på andningen och jag tänkte på min onda axel och föreställde mig varma, ljusa strålar av energi som gick dit. Efter några minuter började jag känna mig lite underlig. Det liksom pirrade och vibrerade i kroppen. Mycket lik den känslan jag känt då jag fått distanshealing på natten och vaknat av det.
Efter massagen kände jag mig ganska matt och lite darrig i kroppen, väldigt kissnödig blev jag också trots att jag kissat bara en timme innan.
Kan detta ha varit healing? Eller var det en effekt av att jag drack kaffe innan och av andningen (kanske jag hyperventilerade, fastän jag tyckte att jag andades ganska lugnt ungefär som när man sover?). Och om det var healing, kom det då från mig själv eller från honom? Eller en kombination? Kan man ens ge sig själv healing?
Jag är väldigt mycket nybörjare inom området, så jag vet inte alls mycket om healing, men om någon har en kommentar om detta så vore jag oerhört tacksam. :)

Annons:
Andina
2013-11-28 13:10
#1

Jag tycker det låter som att du fått en härlig dos av healing.

Om han som masserade dig är inne på österländsk massage så låter det ännu troligare. Eftersom de oftast bygger på energibehandlingar också (energimeridianer o -punkter). Och massagen har släppt på lite blockeringar så att energin börjat flöda friare igen.

Jag tror nog att både du och massören har kanaliserat healing samtidigt!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[rumelle]
2013-11-28 16:52
#2

Ja, han har ju sagt tidigare att man kan känna sig lite konstig efter massagen, till och med må illa, och att det är viktigt att man tar det lugnt i några timmar efteråt. Har inte reflekterat över att han var ute efter att ge healing tidigare, och jag har troligen inte varit speciellt mottaglig eftersom jag oftast har haft tankarna på annat håll och inte slappnat av som jag borde. Men nu ska jag verkligen tänka på andningen i fortsättningen. :)

allhealing
2013-12-01 11:15
#3

Min tolkning/scanning/avläsning/förståelse av det du skriver är att det är du som inifrån dig själv på ett för dig ännu omedvetet plan aktiverat din egen självhealing. Där jag med healing menar helhet. Ingen magisk sak alltså utan förmågan att nå dig själv på ett tillräckligt stort djup för att kroppens egen självläkningsförmåga ska återaktiveras.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[rumelle]
2013-12-01 12:18
#4

Ah, vad intressant! Så rent teoretiskt borde jag alltså kunna göra samma sak på egen hand hemma?

allhealing
2013-12-01 17:08
#5

Det stämmer, det här kan du göra hemma.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[rumelle]
2013-12-01 19:56
#6

Spännande! Jag vet att jag har gjort något försök tidigare, men det har dumt nog varit vid läggdags så jag har somnat ganska snart. ;P

Annons:
allhealing
2013-12-01 21:09
#7

#6

det är enklare att göra det precis när du vaknar upp. Då har vi inte hunnit ikläda oss den rollen många av oss spelar och visar upp för omvärlden. Vi är närmre oss själva när vi vaknar och precis vaknat. Du kan prova då.

Är det så att du inte har tid när du vaknar. Se till att ställa klockan lite tidigare så du hinner med dig själv en stund utan omgivningens uppfattningar, tankar och ideér om vem du är.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[rumelle]
2013-12-02 05:01
#8

#7 Tack så mycket! Jag ska definitivt försöka prova detta. :)

Upp till toppen
Annons: