Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 500 ggr
[GunillaF]
2013-11-23 10:25

Goddagens 23:e November

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go förmidda

Solen skiner och det är bara ett par minusgrader - härligt! Ska baka några sorter i dag och förhoppningsvis hinner jag putsa några fönster också. Om inte annat så är det ju en dag i morgon också!Skämtar

Ha en bra dag alla!Sol
Foto, GunillaF

Annons:
Indiania
2013-11-23 11:35
#1

God förmiddag Gunilla och alla andra!

Vilken vacker bild du visar! Här skall dagen få flyta som den vill är inte så på alerten i dag. Men det finns massor att göra om jag vill.

Ha en finfin lördag!🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
2013-11-23 17:02
#2

Go'Afton allihop!

Och tack, Gunilla för en så härlig bild! ❤️ 
Det låter mysigt med bak och annat ståhej inför den stundande advent! :)

Du får ta det varsamt med dig, Indiania, så att du blir lite mer 'på alerten' snart igen. 🤗

Är lite upprörd o stressad idag - har i många timmar försökt att få tag i en jägare. Men utan resultat. 

Ett av rådjuren som håller till här går på tre ben och kryper på knät med det fjärde benet, som är brutet. Men det är lögn i h-e att få tag i en jägare som kan hjälpa stackaren! Har varit i kontakt med polisen, kommunens viltvårdsjägare går inte att få tag i under helgerna och nå'n annan jägare kan jag inte hitta i närheten! Beroende på vem jag pratar med får jag dessutom motstridiga uppgifter… Jag blir så f-bannad o ledsen! Om inte geten 'tas omhand' så kommer den att dö en plågsam död när snön kommer…

Så helt ur humör - men önskar er alla en go' helg i alla fall! 🌺

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2013-11-23 17:05
#3

Det är polisens skyldighet att se till att markägaren ser till att få rådjuret skjutet. Hälsa dem det. Om polisen inte får fatt i markägaren får polisen dit och avlossa sitt tjänstevapen. Hur svårt kan det va?!  Vilket djurplågeri att den får gå omkring på det sättet! 😕

[GunillaF]
2013-11-23 17:06
#4

PS. Säg till polisen att du meddelar kvällstidningarna om de inte åtgärdar det NU!

Andina
2013-11-23 17:13
#5

Jag har pratat med polisen - o de hänvisar till… som hänvisar till… o tillbaks till polisen. Jag ger upp för idag. Men kommer att ringa o tjata på dem igen.

Det är lite som att hamna mellan stolarna - är det på "kommunens mark" då är det kommunen som är ansvarig". "Är det på privatmark så ska (hör och häpna:) markägaren kontaktas och markägaren är ansvarig!" Jag bor på privat mark… "Polisen tar hand om skadade djur i trafik." Och så vidare. Jag åkte ner till närpolisen här också - men de har öppet tisdagar några timmar på em. 

Jag ringde till kommunens jourverksamhet för vatten o avlopp också (rekommenderades att göra så från polisen!!!), för att de förhoppningsvis skulle ha nå't telefonnr till viltvårdsjouren e d. Kvinnan där googlade åt mig så mycket hon kunde (jag satt i biltelefon - av gamla sorten). Men kunde inte hitta mer info åt mig heller.

Har googlat själv i ett par timmar nu också… lönlöst…

Ja - Djurplågeri är vad det är! !!😡😭😕😡

Gissa om jag svurit och gråtit idag - och svär och gråter fortfarande…

Gissar att det är lönlöst att reda ut den stackars getens situation förrän på måndag (förhoppningsvis då om inte annat…). Men jag ger mig inte, jag kommer att fortsätta att ringa polisen imorgon igen. För jag är precis som du (som jag tolkar dig… ;) ) övertygad om de jag pratat med på polisen inte vet vad de pratar om…

Nu är det mörkt i alla fall och lördag'kväll', så jag ger upp o försöker få i mig nåt ätbart istället.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-11-23 17:15
#6

#4 - Jag har tänkt samma tanke! (Men jag tror inte de är särskilt rädda för tidningar heller…) Men jag "jagar" vidare! Har gått på några grannar också, för att höra om de känner till nå'n jägare - men icke.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
2013-11-23 17:18
#7

En grannkvinna har rapporterat samma rådjursget (troligtvis) i augusti. Då kom viltvårdsjägaren ut, men ville inte skjuta henne, eftersom hon troligtvis hade två kid (ett av dem blev taget av räven). Och sa' till min granne att de brukar klara sig bra. 

Men jag ser ju hur hon går - och hon kommer INTE att klara vintern, även om hon lyckats klara hösten så här långt. Hela hennes skelett och benstomme tar hur mycket stryk som helst av hennes kamp när hon går. För att inte tala om benet och knäet…

Nej, nu måste jag släppa detta för en stund!

Sorry folks, för att jag postar tråkigheter bara idag…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-11-23 18:11
#9

Tack Gunilla! En del av det har jag sett (motsvarande info) men jag ska bombardera polisen imorgon igen (med telefonsamtal alltså… ;) ). För, jag ger mig inte förrän jag hittat någon som kan hjälpa den fina RådjursFlickan! Själv skulle jag inte kunna, även om jag hade haft skjutvapen, hjälpa henne över, tror jag… Men som "tur" (???) är, så har jag i alla fall inget så'nt…, så jag, d v s hon (!) behöver hjälp.

Har bara skumläst igenom länkarna som allra hastigast, men sätter mig ner senare ikväll o läser lite mer i lugn o ro. 

Tack o Kramis! ❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
2013-11-23 18:50
#10

Andina så fruktansvärt hjärtlösa de är som inte kan hjälpa det stackars rådjuret, det är stor synd och skam!😕Jag ber till högre makter att det skall lösa sig.

Stor tröstekram till dig Andina som är djurens besyddare i denna hårda värld!❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
2013-11-23 22:01
#11

Tack go'a Indiania också! ❤️ Ja, ibland känns det som att det fattas nå't när det gäller hur vi/samhället/myndigheter tar ansvar för allt liv… såväl människors som djurs liv… 

Eller ja, det känns nog inte bara så, det ÄR så… (har varit lite engagerad i övergivna katters liv bl a och lärt mig att det fattas en hel del i vårt samhälle när det gäller LIV över huvud taget… … )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

KaiPon
2013-11-24 17:23
#12

Hej hopp.

Vart medlem här länge men har inte varit så aktiv här inne, men det ska det bli ändring på!

Har börjat få svårare att somna på kvällen igen. Vilket betyder att jag inte vaknar förens runt två på eftermiddagen. Så sjukt jobbigt, speciellt med tanke på att jag har praktik en dag i veckan som börjar 9 i en annan stad. 😡

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: