Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 609 ggr
[rumelle]
11/19/13, 10:00 AM

Lite healing önskas

Hej!

Jag har sedan många år haft lite problem med stela axlar. Oftast har jag inte haft speciellt ont av det men då jag fått massage har jag ju känt att de varit väldigt stela och ömma. Nu sedan närmare två månader har jag haft ont i min högra axel. Det känns inte som den normala ömheten som kan komma vid överansträngning utan nu värker det till och med spontant och det strålar upp i nacken/huvudet och även ner i armen. Det känns som att det onda sitter någonstans under nyckelbenet och ibland när jag rör på axeln så knakar/knäpper det till som om en liten knöl där inne flyttar på sig (muskelknut?). Jag har fått massage på jobbet, men har inte upplevt att han riktigt kommit åt det område som är ömt. Jag känner att jag kanske borde kontakta en sjukgymnast eller liknande och jag förstår ju att jag måste komma igång med träning för att på sikt undvika att sådana här problem uppstår, men nu vågar jag inte riktigt träna när jag har ont, då jag inte vet om det finns risk att jag gör det värre.

Eftersom jag vet att det finns så många underbara och duktiga personer inom healing här så tänkte jag försöka ge healing en chans innan jag ringer vårdcentralen. Så om någon känner sig manad att skicka lite till mig och min axel så är vi oerhört tacksamma! (Brukar vara i säng ca 21:30 om kvällarna.)
Och om ni har några andra tips så är det självklart jättevälkommet. Själv är jag totalt nybörjare inom healing och kan/vet i stort sett ingenting. :P

Tack på förhand! ❤️

Annons:
storlappen
11/19/13, 11:25 AM
#1

skickar 21.30

[rumelle]
11/19/13, 11:29 AM
#2

#1 Tackar så mycket för det! :)

Amandla
11/19/13, 12:21 PM
#3

Jag skickar också till dig 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Andina
11/19/13, 1:44 PM
#4

Jag sänder till dig sent ikväll (troligtvis mellan 23 och 24) om det passar dig. Har du somnat då, är det bara bra, då din kropp är som mest 'mottaglig' då.

Det låter som att du kan ha fått en liten brosk- eller spännings-/muskelknuta.

Massage är bra, men som jag ser det jobbar det nästan enbart på spänningar i muskler, som ofta kort tid efter massagen åter blir mer spända igen. Särskilt om man hanterar kroppen som man vanligtvis brukar.

Jag kan verkligen rekommendera dig akupressur också! Det är en härlig behandlingsform som också kallas stressterapi ibland. Akupressur grundar sig på samma teori som akupunktur men där man trycker på akupunkterna (istället för att punktera med nålar). Efteråt känns det som att man har fått en hejdundrande härlig massage.
Behandlingen jobbar både på det fysiska planet samtidigt som det är en energibehandling (akupunkter o meridianer). Så den jobbar alltså även på "energiplanet".
Så titta gärna om du hittar någon i din närhet som jobbar med akupressur.

Vad du själv kan göra är också QiGong, t ex, eller yogaövningar - som stärker och hjälper hela kroppen till avslappning. Och varför inte enkla andningsövningar som rensar och motar spänningar. (Som t ex den i slutet av denna artikel.)

Det är bra att du bestämt dig för att ta hand om dig på ett bra sätt! 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

daga
11/19/13, 2:45 PM
#5

Sänder healing till dig kl 24.00 i kväll. Det gör inget om du sover då.❤️

[rumelle]
11/19/13, 3:32 PM
#6

Tack så mycket alla! Jag ser verkligen fram emot detta. :)
Kommer garanterat att sova vid elva-tolv-tiden. Går ofta och lägger mig nio och somnar med en gång.

Och tack för informationen Andina! Jag tror att han som har masserat mig har varit lite inne på akupressur, då han främst är inriktad på österländsk massage. Ska ta och fråga hur mycket han kan i det området och om han kan något sådant som han hjälpa axeln.
Yoga har jag funderat på länge och tänkt att det verkar vara en bra form av träning för mig. Ska absolut titta närmare på det! :)

Annons:
[rumelle]
11/20/13, 6:30 AM
#7

Vill tacka så mycket för healingen som skickades! Vaknade upp ett par gånger och det kändes underligt men skönt i axeln. Nu känns den tydligt bättre, mycket mer rörlig och smärtan är borta, bara en viss lättare ömhet kvar. :)
Tack än en gång! ❤️

Amandla
11/20/13, 10:55 AM
#8

Så härligt rumelle! 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: