Annons:
Etikettdjurkommunikation
Läst 1090 ggr
kyrkeliden
2013-11-15 22:23

Bara en dröm, eller?

En dröm jag hade för flera veckor sen men som inte tycks blekna. Så jag hoppas någon här kanske kan hjälpa mig, eller bekräfta vad jag kanske själv tror.

Bakgrunden till det hela är att jag tidigare i år haft två kaniner som bott hos fodervärd. Då det blev struligt bestämdes det att de skulle komma tillbaka till mig. Transporten tog tid att ordna en när den väl var fixad fick jag reda på att kaninerna var försvunna. Vad som hänt vet jag inte, fodervärden sa stöld/rymt/rovdjur.

I vart fall för att komma till drömmen. För några veckor sedan drömde jag var hos veterinären med Ronja (en av dessa kaniner). Hon skulle avlivas. Har bilden klart i huvudet hur hon sitter på bordet i veterinärens undersökningsrum och jag klappar henne. 

Dock var inte känslan i drömmen sorg som man kanske borde rent logiskt känna. Det var mer än känsla av att jag inte skulle klandra mig själv. Som om Ronja sa att det är "ok att gå vidare".

Usch, börjar gråta bara av tanken. Klandrar mig själv för att jag släppte iväg dem. Önskar så jag vetat vad som hänt.

Kanske passar tråden bättre in på sajten drömmar. men kändes inte som en vanlig dröm helst enkelt. 

bifogar en bild på Ronja, den svarta honan och Trassel som också försvann. Mina <3

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Annons:
[Sparkle*]1
2013-11-15 23:16
#1

Usch, vilken jobbig situation! Men som du säger så ska du inte klandra dig själv! Vad som har hänt med kaninerna vet jag tyvärr inte. Dock låter det som att du fick ett budskap i drömmen och gå du på din känsla som du redan har. Det är det bästa. Eller kanske någon annan kan hjälpa dig här inne. Sorg är aldrig lätt men bara gråt om du behöver. Jag tror dock att kaninerna har det bra nu. :) Det som har skett har skett. Förstår din frustration av att inte veta.. Skickar dig styrkekramar..

[Sparkle*]1
2013-11-16 05:20
#2

Blandade visst ihop det lite.. Alltså du klandrar dig själv men drömmen förmedlar att du inte ska göra det. Så du ska ju inte klandra dig själv och försök att gå vidare. Du kunde inte styra över det som hänt. Så menar jag. :)

kyrkeliden
2013-11-16 08:46
#3

Tusen tack för svaren. värmer och ja, det kändes som du sa som något budskap. Kan det vara för att man är mer mottaglig? Tänker att man är avslappnad och på så vis kanske kan ta emot budskap man annars kanske inteskulle lyckas ta emot.

Tack gen sparkle*

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[Sparkle*]1
2013-11-16 09:08
#4

Precis! I drömmarna och i mellan dröm och vakenhet är man mer öppen och därför mer mottaglig för budskap. Man kan även träna upp den "kontakten" om man vill. :)

Upp till toppen
Annons: