Annons:
Etiketthealingmetoder
Läst 1026 ggr
[Bettanbop]
11/13/13, 10:35 AM

Är det Healing eller inte

Hej på er 
Jag fick tips om en hemsida.
De erbjuder en sorts terapi som läker kroppens olika problem.
Tycker det låter som healing fast de använder sig av medicinska termer.
Många reagerar fortfarande på ordet healing som att det är något hokuspokus, och då kan nog många tycka att deras metod låter lite mer "san".
Vad är er uppfattning om detta, om ni orkar läsa runt lite i denna länk

http://www.helenajohnsson.se/

Annons:
[Sparkle*]1
11/13/13, 10:54 AM
#1

Jag tycker det låter lite som accupressur men att man kanske drar lite med fingrarna eller handen försiktigt på kroppens problemområden och de områden som tillhör problemet? (Allt hänger ju ihop.) Svårt att förklara men så kanske.. Healing tror jag inte att det är om nu inte patienten ändå får lite healing automatiskt under behandlingen. :)

Kan hålla med om att många tycker nog att healing kan låta konstigt. Att andra behandlingsmetoder som innebär fysiskt tryck, förknippat med att man "känner" behandlingen, kan vara lättare att ta till sig.. Men förhoppningsvis ändras synen på healingen mer och mer. :)

Amandla
11/13/13, 10:55 AM
#2

Det är ju kraniosakral terapi, det har jag provat (en gång bara) och det kändes i hela kroppen när terapeuten tryckte för huvudet flyttade sig yttepyttelite hit och dit och det räckte för att göra verkan. Det hjälpte mot de spänningar jag hade i nacke och rygg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Bettanbop]
11/13/13, 11:54 AM
#3

Jo jag läste också att det är Kraniosakral terapi, men har inte hört talas om det tidigare. Av nyfikenhet läste jag och försökte förstå vad det egentligen är de gör. En handpåläggning med ett lätt tryck, det återställer balansen i kroppen och ökar energierna, och de gör det med kärlek och öppet hjärta.

Deras teknik är säkert jätte bra, det tvivlar jag inte på, provar gärna jag också, med tanke på att min nacke är lite sned, och fibromyalgin.

Men när jag läste igenom deras behandlings sätt så kändes det som någon sorts healing och ja kanske akupressur.

Amandla
11/13/13, 12:04 PM
#4

Som jag minns det så förklarade kvinnan som gjorde behandlingen på mig att hon med mycket små rörelser "manipulerade" huvudets läge i förhållande till nacke/ryggrad. Manipulera kan låta som ett starkt ord, det handlar absolut inte om några knyckar utan knappt märkbart tryck, men det kändes ändå, särskilt efteråt. Kolla inne på Alt Behandlingar om de vet mer!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: