Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 893 ggr
signemo
2013-11-06 21:59

Idag var jag

hos min sjukgymnast för mina ryggproblem.

Vi var lite pratiga båda. Jag hade ju redan talat om för henne att jag varit hos en osteopat och frågade henne hur hon såg på det. Hon hade inget emot det. Nog om mig.

Hon berättade en härlig grej.

En annan kvinna hade precis som jag haft frusen skuldra, hade fruktansvärt ont. Kunde inte röra på armen.. och jag förstår hur hon haft det.

denna kvinna hade en bekant som snart var utbildad Reiki healer.

Den bekante personen hade frågat om hon fick lov att ge heling till den  sjuka kvinnan. Ja vist det gick bra.

Och till kvinnan o även min sjukgymnast stora förvåning    var armen otroligt bra nu. Ingen fatta nått.

Min sjukgymnast har meditation o yoga fick jag reda på, så nu vet jag vad jag vill göra.

Man blir glad av sådana händelser.

Var rädda om varandra

Annons:
[GunillaF]
2013-11-06 22:23
#1

Härligt Signemo.

Egentligen är det inte så konstigt att hon blev bättre, för i och med att hon fick healingenergierna till sig så kom cirkulationen igång ordentligt och kroppen kunde börja sin läkning.

Men visst är det så att man känner att det är som ett mirakel varje gång!❤️

signemo
2013-11-06 22:28
#2

Precis. Och härligt att du säger mirakel. Går ju  i meditationscirkel och vi skall fundera på vad vi varit med om eller hört för mirakel till nästa gång❤️

Det jag tycker känns så bra är att sjukgymnasten  såg det positivt o var ärligt intresserad o imponerad.

Var rädda om varandra

[GunillaF]
2013-11-06 22:36
#3

#2 Det blir fler och fler som törs tala om att de är intresserade och det är ju toppen.

Var till tandläkaren (en ny)  i går och i hans väntrum fanns ett fint vattenspel och en lampa som ändrade färg allt eftersom och det var chakrafärgerna. De tändes i chakranas färger, nerifrån och upp. Han har lyckats med att skapa ett väntrum som man blev lugn och avslappnad i. Talade med sköterskan om det och hon sa att han tänker mycket i "de banorna". Härligt!😉

signemo
2013-11-06 22:42
#4

Härlgt. Man blir glad❤️

Var rädda om varandra

[GunillaF]
2013-11-06 22:43
#5

Ja absolut!

Andina
2013-11-07 12:18
#6

Det är alltid så härligt att höra om de "små miraklena" som sker! Och visst är det härligt när fler och fler får uppleva dem och vågar prata om dem! 

Jag har också förstått att många inom läkarvården är positivt inställda till alternativa metoder - men "får inte" prata om det… Men de rynkar inte på pannan längre om man berättar att man är inne på den alternativa banan.

Jag är säker på att den klassiska vården kommer att samarbeta med den komplementära vården framöver. Hand i hand. Även om det fortfarande tar tid tills vi är där.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[Bettanbop]
2013-11-07 13:07
#7

Så härligt, så underbart 🙂 ja healing energin kan göra underverk och mirakel 🌺

Min fibromyalgi har blivit så mycket bättre sedan jag började med healing och meditation ❤️

Upp till toppen
Annons: