Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 311 ggr
majlar
2013-11-06 11:27

God morgon 6 november

God förmiddag alla. Vad tomt det har blivit här. Synd tycker jag.

Idag har jag blivit kysst på hand, av en kvinna!

När jag kom ner och skulle åka hem efter akupunkturen, så blir jag stoppad vänligt av en vacker mörk kvinna, i grön klänning och slöja, hennes leende var nästan bländande. 

Hon frågade på knackig svenska och visade mig ett papper, hon skulle till gyn och hittade inte och framförallt, hon förstod inte vad det stod på lappen. Jag gick med henne till hissen och åkte upp dit hon skulle och förstod med ens, att hon inte hade anmält sig nere i receptionen, så vi fick ta hissen ner igen och bort och anmälde henne. 

Vi fnittrade och hade oss. Till sist åkte vi återigen upp och jag visade henne till väntrummet. Hon var ute i tid och skulle få sitta en stund och vänta, så jag haffade en sköterska och sa till henne att hon fick titta till kvinnan, så att hon inte trodde att hon blivit bortglömd.

 Hon var så tacksam och klappade mig och till sist, i yran tog hon min hand och kysste den. 

Jag kände mig på något sätt, lycklig och glad när jag gick därifrån.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann.

Annons:
[rore]
2013-11-06 11:35
#1

God mitt på dagen!

Majlar! Så klart att du kände lycka inom dig. Hon visade ju sin uppskattning på ett fint och värmande sätt. Nästan så jag känner hennes tacksamhet när jag läser det du berättar.

Kram på dig goa medmänniska❤️

Andina
2013-11-06 11:37
#2

Go'Morron/Förmiddag Majlar och alla andra som tittar in idag!

Tänk vad mycket en liten gnutta medmänsklighet gör! Jag är säker på att du gjorde hennes dag, Majlar! Det är inte lätt när man känner sig vilsen o inte vet vart man ska vända sig. Då är det härligt när de små ljusänglarna kommer och hjälper till, så'na som du!

En lite bråttomdag här idag, ska iväg på lite ärenden snartom m m, så ber att få önska er alla en härlig midveckodag! ☀️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2013-11-06 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God middag!

Håller med dig majlar, det har blivit tomt på nått sätt härinne. Vi får be medlemmar om att starta trådar, morgontrådar, visdomsord, andra klokheter. 😉

Vilken härlig dag du haft majlar. Så underbart att läsa och du gjorde nog både hennes och din dag med din goda gärning! 🌺

Nu dax för lite lunchmat.

Ha en fin fortsättning på Lill-Lördagen! ☀️

(Bild från http://photobucket.com )

Indiania
2013-11-06 15:08
#4

Majlar föörstår din glädje av uppskattningen kvinnan visade och du kan tänka dig vilken lycka det var för henne att få din hjälp!❤️Kram

Önskar er alla en fin fortsättning på dagen!🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: