Annons:
Etikettofftopic
Läst 1793 ggr
Andina
11/5/13, 12:14 PM

Vad svarar man på det??

🤔

Hon visste inte vad hon skulle svara på frågan som hon just fått! Hon hade aldrig tänkt på att frågan över huvud taget skulle kunna ställas. Därför hade hon inte heller tänkt på möjliga svar på frågan. Hon blev helt ställd… svarslös. –Vad svarar man på det? tänkte hon.

-

Först kände hon sig generad och förlägen, näst intill lite skamsen till och med. När hon hörde frågan blev det så självklart att hon borde ju ha tänkt på det, någon gång! Hon borde någon gång ha funderat på hur hon själv ställer sig till det, vad hon anser eller tror om den saken. 

Det var en obehaglig känsla, att känna sig skamset förlägen för att tanken aldrig ens slagit henne förut - och för att hon därför inte kunde svara på frågan.

Känslan av skam och förlägenhet gjorde henne frustrerad, en ilska började blomma upp inombords - och hon kände att hon vill gå till "attack"! Men precis när hon var på vippen att öppna munnen för att säga nå't dräpande, så var det som att frustrationen sprack, som en luftbubbla, till intet. Poff!Det fanns ju inget att ’attackera’…

-

Istället kände hon nu hur skrattet började bubbla upp inom henne! Hon försökte stå emot och kväva ett skrattanfall - det hade antagligen inte tagits emot särskilt väl av frågeställaren. Frågan var ju seriöst ställd. Och ett skrattanfall skulle mest troligt uppfattas som att hon skrattade åt frågeställaren. Fast skrattet som bubblade upp inom henne var ju riktat till henne själv!

Så, hon försökte skärpa sig och istället fokusera på frågan. Och på att finna svaret. –Vad svarar man på det? tänkte hon. Igen…

 

Fick ett infall och skrev detta för ett tag se’n. Hur kan man skriva om något som inte finns?? Det finns inget svar men inte heller nå’n fråga… Så korkad är jag - men det visste ni nog redan.

Eller kan du komma på vilken fråga som ställdes? Och ännu bättre, har du svaret också?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[GunillaF]
11/5/13, 12:27 PM
#1

Fråga: Vem är du?

Svar: Jag är jag!

(Intressant att se vad frågan och svaret är)😉

[rore]
11/6/13, 9:52 AM
#2

Härlig skrivet Andina! Och visst finns det frågor som "man" aldrig har ställt sig. Ojojoj.

Mina tankar fladdrar iväg till en händelse för många år sedan. Då frågan löd: Vem Är Du?

Mina reaktioner blev som du skrev ovan. Jösses😭🤔🤔 Jag tänkte ju så det knakade och frågan ställdels gång på gång. Kunde inte fatta vart personen i fråga ville komma😓,,, och sen kom det: SKRATT ANFALLET och lättnaden❤️

Jag hade rabblat  upp mina olika roller i samhällets norm som självklarheter för den jag Är.

Men att jag är en dotter, en mor, en syster, ett barnbarn, en yrkesroll. Listan kan göras hur lång som helst ur den synvinkeln. MEN den ger ingen klarare bild av Vem jag är.

Allt det ovan nämnda var ju endast olika roller som tilldelats i livets spel på livets scen.❤️

Andina
11/6/13, 11:48 AM
#3

Tack för era tankar om frågor o svar! Det ligger mycket i dem! 

Själv vet jag som sagt inte vilken frågan var. Den fråga jag ännu inte ställt mig, har jag inte inom räckhåll för mitt medvetande ännu… och inte svaret då heller. Så det är kul med era reflektioner - som sätter fart på mina tankesnurror igen! 😉

Och både du, Gunilla, och du, Rore, kom in på samma tankegång! Kul med din upplevelse, Rore! För visst är det så, att människor ofta identifierar sig med sin yrkes-/föräldraroll, sin ålder, sitt kön (kvinna/man) o s v. Men det är ju som sagt inte den vi ÄR, det är mer 'yttre attribut' och 'roller'.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Malava
11/7/13, 6:17 PM
#4

Ha! ha!ha! med risk för att man blir tolkad som galen😂

Kanske lite "same same but different" som dom brukar säga i thailand.

Vad/vilket är din uppgift/lärdom i detta livet?

Kom även osökt in på en annan tankeställare, en paradox

Vi kan ju som bekant resa framåt i tiden med ljusets hastighet.

men troligtvis inte bakåt då man inte kan göra två saker samtidigt i universum ännu….eller?

Paradox, om vi säger att du reser tillbaka i tiden och mördar ex. din morfar

Vad händer då?

Kolla även in denna med professorn och med grundaren i stringteorin (att det finns fler universum)🤔

Michio Kaka

http://www.youtube.com/watch?v=qfmsqosEDF4

Smått påverkad av sonen som tycker denna man är fantastiskt interessant😃vilket han då verkligen är.


Upp till toppen
Annons: