Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 894 ggr
[Aiyanah]
2013-10-31 19:26

Bekräftelsebehov

Hej! Jag lider av, som titeln påpekar, bekräftelsebehov.. Det har inte stört så mycket förut, men nu när man ska försöka hitta en karl att spendera livet med så kan det verkligen.. Vara i vägen.. Jag menar, jag skulle inte dejta mig haha! 

Så, har någon snäll själ något tips om hur man får bort de f*rbannade bekräftelsebehovet? 

Skrev in det här för jag tänkte om ni hade något tips och om man kan få healing mot det här eller är de bara fysiska smärtor som man kan få healing för kanske?

Om det är fel forum så ursäkta mig och tack för er tid! Glad

Annons:
Aleya
2013-10-31 19:42
#1

Jag skulle säga att den enda som kan ändra något är du själv.

Du ser att du har ett problem och då kan du ju fixa det. Sen undrar jag varför ditt "mål" är att hitta någon att spendera resten av livet med?

Du borde börja med att lära känna dig själv och vad du vill ha. Och inte försöka tvinga fram den rätte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Aiyanah]
2013-10-31 19:57
#2

Jag har konstaterat att jag har det, jag vet när de kommer fram och det jag gör är att bara lägga mig ner och kämpa igenom det. Alltså förtrycka impulsen, jag stoppar det innan det blir handling. Men det är ju synd att man ska behöva göra så? Har du något tips på hur jag ska kunna ändra det, alltså bli av med det helt så att det inte ens kommer?

Vi går inte in på det, inte nu och här iallafall. Jag vet vad jag vill ha och jag tvingar inte fram någon. Men att lära känna mig själv har du en poäng i, men jag känner mig själv ganska väl, de finns dock saker jag vill ändra på. 

Sen om du träffar den som du ska leva med så ändras man ju, och utvecklas, tillsammans. Enligt min åsikt. 🙂

Aleya
2013-10-31 20:03
#3

Man ska inte förtrycka något, men var uppmärksam på varför du söker bekräftelse och i vilka situationer. Och tänk efter "Varför gör jag så här?"

Det handlar snarare om att ändra ett beteende som inte gagnar dig.

Det är som att försöka bota en fobi, man tar vara på känslan man får och beteendet man gör och försöker ändra det.

Det är samma mekanism: Invanda beteenden.

Man kan aldrig känna sig själv för mycket.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Aiyanah]
2013-10-31 20:19
#4

Tack så mycket för tipset, det ska jag ha i åtanke nästa gång de händer! 

"Man kan aldrig känna sig själv för mycket." Det var visa ord! 🙂

Aleya
2013-10-31 20:21
#5

Men läs lite på KBT, nu behöver du ju inte göra KBT fullt ut, men bara så du fattar tankesättet och hur du ska göra och analysera.

Ja jag kom på det där i all hast. 😂

Jag tror detta kommer gå bra, du kommer lösa detta "trassel" och kom ihåg att inte döma dig själv så hårt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Bettanbop]
2013-11-01 11:50
#6

Hej 👋

Jag vet inte om jag egentligen har något råd att ge men förstår dig på sätt o vis.

Har också haft ett stort bekräftelse behov, som hängde ihop med mitt dåliga självförtroende och självkänsla.

Men sedan jag öppnade mig i gen för min andlighet, som jag har haft stängd i många år, så har jag mått så mycket bättre. Började med att jobba med min självkänsla, mitt jag, i och med det förstärktes mitt självförtroende och mitt bekräftelsebehov.

Har fortfarande svackor men inte alls så som förr.

Lycka till med dig själv och din utveckling 🤗

Annons:
[Aiyanah]
2013-11-01 21:19
#7

#5 Tackar för din tid och dina råd, jag hoppas också att det löser sig!🙂 

#6 Oh är så glad att höra att det har blivit bättre för någon med det! 🙂

Upp till toppen
Annons: