Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 1811 ggr
TezzD
2013-10-22 00:09

Kan man få healing mot sorg och depression?

Som rubriken lyder…

Jag vet inte hur mkt mer jag orkar ta… känns egoistiskt att skriva det, men som många av er vet så har min uppväxt varit katastrofal… många dödsfall, problem med släkt och familj, otur med det mesta faktiskt.. ändå står jag där bakom kunden och spegeln och ler varje dag, samtidigt som jag gör mitt innersta för att hjälpa andra, stötta människor när dom har det svårt, ger vägledning, en tröstande hand osv.

Ändå får jag bakslag och tråkiga besked hela hela hela tiden….

Hur länge ska man orka le? Orka med vardagen, stressen, familjelivet och allt allt runtomkring so pengabekymmer, oro, med mera med mera…

Idag fick jag reda från min mamma (Som dessutom är frånvarande och dålig på att höra av sig och visa att hon bryr sig) Att hon har cancer både i magen och ena bröstet! Vad F*n gjorde jag för hemskt i mitt förra liv?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Fanny.ez
2013-10-22 00:18
#1

Jag vet hur det känns. Har själv haft föräldrar med cancer och en rad dåligheter i mitt liv tar aldrig slut känns det som. Men en sak jag lärt mig av allt som hänt är att man tillslut börjar uppskatta de allra minsta sakerna i livet. Allt det som händer i våra liv är det som formar oss. Jag vet att det är svårt att tänka positivt nu, men försök. Du må falla ibland, men att ta sig upp igen är det som gör en till en stark människa!

MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se

Amandla
2013-10-22 00:18
#2

Jag vet inte vad jag ska svara, ärligt talat. Du har inte gjort något fel, det ska du veta. Livet är inte rättvist, jag tror inte att ett liv blir varken straff eller belöning för det förra, men jag har läst att en själ hellre väljer ett svårt liv än ett lätt eftersom den lär sig mycket mer av att klara av motgångar och svårigheter. Mig gav det tröst då jag läste det… 

Har du tänkt "vad är det jag behöver träna på i det här livet?" 

Jag förstår verkligen att du är ledsen och det har du all rätt att vara. Du har rätt till dina känslor, se bara till att få ut dem och stäng dem inte inne. 🤗


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fanny.ez
2013-10-22 00:19
#3

PS. Styrkekram till dig!

MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se

TezzD
2013-10-22 00:22
#4

Att jag blivit stark och lärt mig, det vet jag absolut… men hur kan det komma dåliga nyheter mitt i en dålig period, det är som att få slag när man redan ligger… (Även det vet jag hur det känns, ordagrant)….

Min själ måste ha planerat något enormt… för en hel uppväxt och ett helt liv med bekymmer hade jag då inte planerat för mig själv..:/

Tack för era fina kloka ord.. dom värmer rakt in i hjärtat. Precis som den healing jag behöver🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Fanny.ez
2013-10-22 00:29
#5

Usch, jag känner med dig. Håller med föregående person också. Viktigt att du inte håller inne med något utan verkligen pratar med någon om detta. Det finns grymt bra nummer man kan ringa om man inte känner för att prata "face to face" så att säga. Det är nog det viktigaste tror jag. Att få ur sig allt. Kämpa på!!

MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se

TezzD
2013-10-22 00:39
#6

🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
allhealing
2013-10-22 01:02
#7

Healing betyder hel. Alla människor är antingen i balans med sig själva hela vägen genom hela sitt väsen eller inte. En healer fungerar som en gps som visar den som söker hjälp hur den egna energin kan återbalanseras där obalans existerar i dagläget. Därför kan allting återbalanseras i varje individ.

Om personen som tar emot den hjälpen healern medvetandegör genom att påvisa vart obalanser existerar är givetvis inte likställt med att en fullständig healing sker.

Vi är alla där vi är just nu. En healing brukar därför arbeta med det vi för tillfället är redo att ta emot. Vilket inte alltid motsvarar det vi tror är det som behöver balanseras inom oss.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

daga
2013-10-22 08:50
#8

Varma tankar, ljus och kärlek till dig Rosalee.❤️

majlar
2013-10-22 08:59
#9

Kärlek och ljus till dig och din situation. Ingenting är ditt fel. Det kommer ordna sig. Kram

TezzD
2013-10-22 09:35
#10

Tack för en bra och grundlig förklaring allhealing.

Tack daga och majlar ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Indiania
2013-10-22 10:47
#11

Kramar om dig Rosalee!❤️🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Bettanbop]
2013-10-22 12:11
#12

Vi finns här för dig vännen 🤗 även om vi inte kan vara hos dig fysiskt så är vi här med dig ❤️ Få ur dig allt jobbigt så du känner dig lättare.

I bland är det ju så att man behöver vräka ur sig "spy galla" över något, utan att egentligen behöva så mycket svar, bara veta att någon har hört hur du mår ❤️

🤔Kanske vi borde ha en sådan kategori, där vi kan häva ur oss hur vi mår känner tycker (utan att kränka någon eller vara elak) och känna att någon har hört.🤗

Kramar i massor till dig 🤗

[Sol69]
2013-10-22 13:16
#13

Skickar massor med styrka och energi till dig och din situation.. och vist är det jobbigt när man är mitt uppe i allt som är negativt, Men det vänder och sen efteråt så märker man att man på något sätt ändå har gått stärkt ut det hela.. De säger ju att efter regn kommer solsken och det stämmer ju.. Men ibland kan det ta lite tid innan man kommer till den punkten,,, och vi finns för dig.. 🤗

Annons:
[Chakra]
2013-10-22 13:22
#14

Kram till Dig🤗 Förstår så väl!❤️

Andina
2013-10-22 14:20
#15

Go'a Rosalee! Sänder dig så många värmande kramar jag kan! 🌺🤗

Jag ser det som Amandla, vi straffas eller belönas inte för vad vi gjort i (möjliga) tidigare liv. Då skulle vi vara 'livegna' - vilket jag inte anser att vi är. Vi är fria själar. 

Lärdomar är väl det enda vi kan hämta av våra med- och motgångar. Och man brukar ju säga att vi får bara det vi kan hantera. Men ibland vill man ju inte varken få nya lärdomar eller klara av att hantera situationer - särskilt när det är jobbigt! 

Men visst är det så, att den vackraste diamant är noggrant slipad. Och livet har slipat dig till den vackra diamant du är! ❤️ Även det en lärdom att ta till sig. 

Torkar dina tårar och kramar om! Ljuset kommer alltid efter mörker. 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

J-Artur-K
2013-10-22 14:42
#16

Kramar 🤗 Jag har varit med om samma saker under min uppväxt många nära o kära i familjen som gick bort. Men även att min mor fick cancer men överlevde som tur var cancern. Men även att hon fick hjärtattack så var nära att göra så hon gick över då med men överlevde den med men fick opera in 2 hjärt klaffar. Är tungt när sådant händer.

Ny dag nya möjligheter

[GunillaF]
2013-10-22 17:13
#17

Rosalee, du tänker på andra och ställer upp på andra mer än du tänker på dig själv. Till sist säger kroppen ifrån och man orkar inte ens det vanliga vardagliga och allt känns hopplöst.

Jag vet ju att du har småbarn som kräver sitt, men om du skulle försöka låta bli allt som inte är "viktigtviktigt"! och försöka läka dig själv för du kan inte hålla på att ta allt själv och framför allt så kan du inte, får inte, ta på dig skulden för det du i rimlighetens namn inte kan rå för. Det vet du innerst inne!!!!

Jag ber om styrka till dig så du orkar med vardagen och en läkning av dig själv. Du är viktig för dina barn! Kram ❤️

tarotlasse
2013-10-22 23:38
#18

Hej Rosalee det är så vanligt att vi alla hamnar i perioder där det sker många negativa händelser om kring oss .

Sällan en olycka kommer ensam liksom kommer glädje resulterar detta  ofta i mer glädje.

 Jag känner igen så mycket i det du skriver och jag vet hur ont det känns.

Visst kan man ge healing till ngn i sorg men healingen hjälper inte mot sorgen.

Sorgen är våra egna tankar och funderingar inte ett kroppsligt eller energimässigt problem.

Healingen kan aldrig påverka våran egen tanke verksamhet tyvärr.

Men sorgen kan skapa problem i vår kropp och i vår energi  där kan healingen ge en lindring  men ett botande kan man inte garantera oavsett vad man ger healing för.

Depression  ska vi inte blanda i hop  med sorg. Depression beror ofta på brister i vår kropp som rubbar hormon balansen i hjärnan.

Healing kan lindra detta men vid en djupare depression rekommenderar jag inte Healing utan avråder i stället för Healing.

På grund av att Healingen  startar en process i kroppen och innan healingen börjar verka kan besvären öka i början av processen.

Har man värk eller eksem kan den blossa upp rejält under direkt efter och  dagarna efteråt  och det kan bli riktigt besvärligt om man har otur  innan det vänder och blir bättre.  

Ger man en djupt deprimerad person med självmordstankar healing kan början av healing processen bli katastrofal.

Det har skett att personer begått självmord eller gjort självmords försök  inom ngn dag efter Healingen.

Så därför ska man vara väldigt försiktig att ge healing till personer med djupare depressioner.

Söker personer min hjälp för svåra depressioner så kräver jag att de börjar på samtals terapi innan och planerar in healingen så det har en tid för samtal senare under samma dag annars säger jag nej till o ge Healing behandlingen.

Healingen skadar aldrig men våra egna tankar kan tyvärr göra det.

Lasse

tarotlasse
2013-10-23 00:53
#19

Ett  typ fall  där jag i frågasätter alternativvårds lagen .

Jag kan som healer få tre månaders fängelse för behandla  denna dödssjuke pojke som låg  i koma som vi gav healing och han vaknade upp. Ja det riskerade jag 3 månaders fängelse för. Men däremot den svårt deprimerade kvinnan.  Hade jag gett henne healing och hon tagit sitt liv ja då hade jag blivit frikänd för det finns inget som säger att jag inte får behandla personer med depressioner i lagtexten jag undrar hur dessa lagstiftare tänker eller om dom tänker överhuvudtaget.

Lasse

Tarotstollan
2013-10-23 01:58
#20

Kramar till dig🤗 Rosalee!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Limewear
2013-10-23 06:49
#21

Stor kram till dig Rosalee 🤗

[rore]
2013-10-23 12:50
#22

#0
Rosalee!

Jag har inte läst svaren i denna tråd och kanske är det redan sagt.

Men DU har inte gjort något FEL varken i ditt nutida liv eller tidigare🎈.

Du undrar hur länge "man" orkar le?

Jag tror att "vi" gör det så länge vi tror att det fyller en funktion, men också på grund av en rädsla över att möta "vår" egen sorg och tappa fotfästet eftersom många av oss är rädda för att visa sig svaga eller sårbara.

"Vi" håller sorgen och smärtan borta genom  vår "vilja" att försöka hjälpa andra. Tills den dag "vi" märker att det faktiskt inte fungerar.

Vi upptäcker att "vi" har sprungit bort från oss själva. "Vi" tappar ork, kraft och energi, eftersom "vi" inte tagit hand om oss själva och vårt inre känsloliv.

För det är verkligen en viktig aspekt utav Livet som ofta glöms bort och kan uppfattas som egoistiskt, att bry sig om sig själv och klassas många gånger som fult. Helt enkelt tabu belagt.

Jag tror på healingens verkan och den kan komma i många olika former!

Varm omslutande tanke kram till dig.❤️

Upp till toppen
Annons: