Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 1278 ggr
TezzD
2013-10-15 12:24

Hjälp....

Börjar bli värre i kroppen nu, ont överallt. Nacke, rygg, jag har till och med karpaltunnelsyndrom i armarna.. har huvudvärk och blir illamående.., usch, befarade nästan hjärtattack för någon dag sedan för jag var tung i bröstet---. Jag är inte gravid och jag har varit i kontakt med 1177 som säger att det är en "vanlig" förkylning…ett vanligt virus…. men jag känner mig inte alls normal…😐 och jag är inte så förkyld heller… 🤔

Någon som kan hjälpa ? Ska på föräldrarmöte kl 18-20 så jag kan inte förrns efteråt… 

Jag ska kontakta vårdcentralen nu…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2013-10-15 13:49
#1

Inväntar vårdcentralens samtal… 

Någom som har en aning om vad detta kan vara?
Min sambos farmor misstänker influensa….🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
2013-10-15 17:04
#2

Men stackar dig 😕 låter inte kul alls 😓

Skickar en ängel till dig  med lite extra kraft och energi ❤️

Krya på dig🤗

Amandla
2013-10-15 17:36
#3

Det är inte så att du har för mycket omkring dig? Lite av utbrändhet, för att använda en klyscha. Annars kan det ju vara influensa förstås, men det brukar väl bryta ut rätt fort. Jag skickar ljusbubblor till dig, ta ner dem när det passar dig 🤗


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TezzD
2013-10-15 21:03
#4

Tack ska ni ha, jag tar emot dom varmt tacksamt🌺

Nej jag pratade med vårdcentralen och dom tror det kommer att bli sjukgympa för mig, fick tid på Fredag. Men jag själv befarar Fibromyalgi eller liknande MFS… Då allting stämmer in där på mig 😓

Här är en länk till en sida jag fick upp när jag googlade på mina symptom..

http://www.fibromyalgi.se/1.0.1.0/96/1/?item=art_art-s1%2F593

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Amandla
2013-10-15 21:10
#5

Det var min tanke också… det var ungefär så det började för mig. Ensamstående (fast det är väl inte du, om jag minns rätt) med två småbarn, osäkert med jobb osv. Det blev för mycket och för tungt. Ta hand om dig och försök få avlastning! Om du kan få vattengymnastik i varmbassäng vore det toppen, det är gudomligt att få "släppa taget" om kroppen en stund.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TezzD
2013-10-15 21:35
#6

Ja, jag befarar att det är det…
Jag är inte ensamstående nej… man *host* man kan tro det…
Om jag säger så… är ganska ensam med alla barnsysslorna och det runt omkring…

Huvudvärken jag haft de senaste dagarna tar kål på mig… jag har haft ont och problem med nacken i snart ett år…🥵

Vårdcentralen vill att jag ska gå sjukgympa för nacke och rygg… men jag anser att det är inte där grundproblemet sitter och därflr gör det ingen nytta, jag har ju haft gympa förut, men det hjälpte inte…

Jag har dessutom Ischias besvär… mm. det är mkt… ont i ryggslutet ocg hela ryggen mellan skuldrorna och nacken, varje dag och vaknar med ont i varenda muskel efter jag sovit… armarna har börjat domna på mig, o handlederna.. blä

Sen väcker ju barnen mig minst 2 ggr varje natt… *pjuh*

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Amandla
2013-10-15 21:54
#7

Känner igen mig en hel del ja… Kan du försöka göra något, gå en sträcka till exempel så kroppen blir lite uppvärmd och sen stretcha? Gissar (utan att vara ett dugg säker förstås) på att det är falsk ischias, de spända musklerna i rumpan trycker mot nerven, och då hjälper stretching väldigt bra. Spikmatta är också bra. Har du varit hos kiropraktor? Nåt i nacken verkar vara i kläm, då får man domningar (bland annat). 

Varför hjälper inte din man till? Du behöver inte svara här öppet, men tänk till på hur du vill ha det i ditt liv.

På bilden i den här länken visas en väldigt bra stretchövning för falsk ischias. http://linnlundborg.se/2010/october/stretch.html


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TezzD
2013-10-15 22:22
#8

Tack Amandla.. jag har fått lite övningar av en "arbetskamrat" som har een firma och gör Klassisk Svensk massage, det var hon som upptäckte alla "fel" på mig som jag förträngde… jag är längre på en sida med och belastar fel.. så det är mkt att ta tag i… 

Den övningen på bilden är en av de som hon visade mig att göra varje morgon och kväll 😃 o så var det en till som var extra viktig med just ischiasnerven, eller muskeln eller vad det är…det finns ju så många fler, men blir det för många så glömmer man bara 🤪

iaf jag 😟

Nä.. han är en sådan person bara. kan ta det här för det är inget jag döljer.. skriker barnen så är det jag som får springa, för han "bryr sig inte" om dom har panik eller vad det är…han blir bara irriterad…

Jag gör nattavälling, jag gör frukost och kvällsmat, jag tar alla blöjor, går på alla möten, tar dom till och från dagis, ger mediciner, pysslar, leker, ja, allt som hör föräldrar rollen till..

Han busar järnet i 10 minuter om dagen om man har tur… sen har han "gjort sitt" liksom…  så ja, jag är nog på väg in i väggen.. men han förstår inte att han inte är "med" så mkt som behövs…för han lagar mat och tar disken…vilket jag OXÅ gör, men det gills inte 😉 o sen blir han förbannad och frågande över att barnen inte vill komma till honom när dom är ledsna? 😎 undrar varför 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

signemo
2013-10-15 22:23
#9

Unna dig en bra sjukgymnast. Om inte vårdcentralens känns bra, byt. det gjorde jag till en privat och priset var det samma. Vårdcentralen  begrep inget.

Utan att veta, påminner dina symtom om mina. Imitt fall är det axlarna  som är lite utslitna och några kotor som tryckts ihop lite vid en bilkrock som troligen är problemet.

När min muskel i över armen inte kan jobba igenom axeln skapas en inflamation, som sen sätter spår i nacken o längs ryggraden.

Jag bör hålla igång med bra rörelser som jag fått av sjukgymnast, då funkar det hyfsat.

Nu har jag slarvat med att hålla mig igång, så nu har jag det ungefär som du.

Jag hade tur innan. . Krävde röntgen, och fick det, krävde remiss till ortoped och fick en på Movement ( pga att inte  den vanliga kunde erbjuda inom 3 månader = vårdgaranti)  en privat idrottsklinik på den tiden.  En kunnig läkare, löste mina problem då.  Nu har jag lite mig själv att skylla. rör mig för lite.

 PS. Dessa män, så hade jag det när barnen växte upp, men här får andra ge Dig goda råd 🌺.  Kram från mig

Var rädda om varandra

Amandla
2013-10-15 22:25
#10

Hu, det här påminner mer och mer om det jag gick igenom. Jag kan säga att _för mig_ var beslutet att lämna honom det bästa jag någonsin tagit, det har helt klart påverkat mitt liv mer än att få barn (som ju brukar vara det största för många). Det var en sån lättnad, även om jag istället fick ta precis allt själv med barnen så slapp jag ändå den största bebisen, deras far. 

Menar inte att jag tycker att du ska gå ifrån honom, känner ju varken dig eller honom så det skulle jag aldrig säga, men du behöver tänka igenom ordentligt på hur du vill att ditt liv ska se ut. Vill du leva med honom så måste han vilja det också, och då är det baske mig dags att han vaknar upp! Nu! Familjeterapi?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TezzD
2013-10-15 22:34
#11

Tack godingar 🌺

Signemo, mina muskler/senor, mellan axlarna fram, är för korta, så jag har en ganska börjd hållning tack vare att mina axlar dras framåt, så det är mkt skit här 🤪

Amandla, vi älskar verkligen varandra, men ja, han ÄR som ett barn.. jag är lite äldre än honom med.. och i början var det så bra med första barnet, nu är han bara kall och irriterad o lat… 😐 När jag förklarar för honom att han måste sluta skrika på dom för minsta lilla så måste jag prata som med just ett barn, han förstår inte annars… ändå rinner det ur öronen lika fort igen.. 

Han har sökt hjälp för sin ilska och irritation iaf, det är alltid något… det vä'rsta är att han skyller den på mig… 😕 för att jag hela tiden blir arg på hans beteende…som han tydligen inte uppfattat själv… jag vet  i tusan. Men hur som helst så är det bra att han börjat inse att han faktiskt behöver någon form av anger managment 🤪

Jag kan sakna honom enormt, känna glädje över att ha honom i mitt liv… när vi är på avstånd…

Såfort han kommer innanför dörren så möts jag av en så stark negativ energi så hela mitt humör förändras…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Bettanbop]
2013-10-15 23:30
#12

Tänkte nästan säga välkommen i klubben men det låter inte så kul 😕

Här har du en till med Fibro, har typ samma problem som ni andra. Trotts min värk och stelhet så är jag ganska rörlig nästan överrörlig i mina leder och ganska hög smärt tolerans. Så när jag sökte hjälp på HC så blev det ingen diagnos, för jag hade inte tillräckligt ont och inte så stel i kroppen, tyvärr hade jag en ganska bra dag också när jag var där.

Healing och meditation hjälper mig ganska bra om jag gör det i tid, men i full smärta hjälper typ inget, då är det bara att rida ut stormen.

Det finns en Fibromyalgi siat här på iFokus.

TezzD
2013-10-16 08:52
#13

Usch då Bettan… jo jag har sett den sidan, men inte velat gå med ännu 🤪 Dock så har jag varit inne och läst…

Vi får se vad läkarn säger på Fredag. Jag tror inte på sjukgympa som sagt. Iaf inte för överkroppen, som dom verkar vilja. 
Jag behöver för hela kroppen och en naprapat 🤓 kombinerat med svensk massage… det har iaf min väninna som är usk sagt. och det känns så rätt.😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[Bettanbop]
2013-10-16 13:05
#14

Tips ☝️

Jag köpte i våras en vibrations platta så jag tror på att den hjälper mig. 

Vibrations plattan vibrerar i olika hastigheter som man ställer in, även tiden man kan stå. Den står jag på nästan dagligen och gör olika rörelseövningar, ligger på rygg eller mage ibland, har även gjort armhävningar och situps på den 😃

Upp till toppen
Annons: