Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1539 ggr
allhealing
2013-10-10 22:56

Vem skapar ditt liv?

Skapelsen är ett fantastiskt uttryck. Det är en signal till oss alla att ställa oss frågan. Vem skapar mitt liv? Om det är du som skapar ditt liv och gör det utifrån känslan inom dig, då behöver du inte läsa längre. Men om det inte är du som skapar ditt liv. Då är nästa fråga du ska ställa dig denna. Om det inte är jag som skapar mitt liv, till vem har jag överlämnat makten?

Vi har det alla inom oss. Förmågan att skapa vårt liv. Problemen dyker upp när vi istället för att göra saker först börjar analysera, dvs tänka. Att försöka tänka sig till ett liv är att göra ett aktivt val som innebär att vi flyttar över skapelseprocessen från det fria flödet som råder när vi som barn skapar i nuet. När vi skapar i nuet agerar vi från känslan istället för från tanken. Därmed öppnar vi upp för att göra det som ger oss passion. Så fort passionen upphör känner vi återigen känslan inom oss och följer med dess flöde in i ett nytt passionerat tillstånd. Barn är världsmästare på att följa sin känsla. Vuxna är världsmästare på att följa sin tanke.

Eftersom barn ser upp till vuxna är det enkelt att förstå varför barnen när de växer upp tappar sin passion. Det är inte vuxet att vara passionerad. Det är vuxet att göra det motsatta. Eftersom tanken är det vuxna sättet att agera, gör barnet det enda logiska valet. Nämligen att släppa känslan och istället omfamna tanken. Det är såhär det går till när vi tappar passionen vi hade som barn. Vi glömde den aldrig, däremot gömde vi den bakom tanken.

Det fria flödet som uppstår när vi tillåter oss att likt ett barn följa vår inre passion, hjälper oss samtidigt att återaktivera det flöde vi som barn hade mellan hjärnans logiska och abstrakta del. Den Logiska delen hjälper oss att tänka logiskt samtidigt som den abstrakta delen hjälper oss att befinna sig i ett passionerat tillstånd. Ingen av hjärnans sidor är mer viktig än den andra. De är helt enkelt duktiga på olika saker. Givetvis vill vi använda oss av så många bra egenskaper som möjligt i vår kropp.

Hur kommer vi då i kontakt med det passionerade inom oss? Att försöka tänka sig dit är inte rätt väg. Att tro att det bara är att förändra sitt medvetandetillstånd för att omedelbart nå dit är inte heller den mest effektiva vägen.

Det handlar om att ändra sina val. Val är det enda vi gör hela tiden. Oavsett om valen du gör är medvetna eller inte är det ändå val du gör. Om vi lagt över valen till hur någon annan har lärt oss att det fungerar. Då är det inte längre ditt val som skapar ditt liv. Då är valet gjort hos en annan individ eller grupp. Den fråga du då ska ställa dig är följande. Hur mycket tror du den eller de som gjorde valet planerade för att du skulle vara en del av det valet? Troligtvis lite eller ingenting. Om det är sant. Är det verkligen ett val du vill fortsätta låta styra dig framöver? Eller är det kanske dags att göra ett nytt aktivt val? Ett val där det istället för någon eller några andra istället är du som gör valet? Valet som kommer att följa dig framöver tills du kanske längre fram ersätter det valet med ett nytt och för dig då ännu bättre val?

Oavsett hur ditt liv har sett ut fram till dag. Du kanske inte visste att de val du har inom dig är det som styr ditt liv. Nu vet du, vad tänker du nu välja?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
[GunillaF]
2013-10-10 23:24
#1

Mycket bra skrivet Allhealing!

Självklart skapar jag mitt eget liv och är ansvarig för det!

Hur sorgligt är det inte att se och höra människor som helt slutat känna glädjen (passionen) över att göra det som de känner att de egentligen vill göra. Eller som helt enkelt förträngt att det alltid finns ett val som kan tas av en själv.

Oj vad jag har kämpat och fått på truten för att jag inte följt de mönster som jag förväntats skulle följa. Ett nedärvt mönster i generationer.

"Men vad ska folk säga, vad ska folk tycka", är fraser som jag hört mig till leda på. "Ja, men jag skiter högaktningsfullt i vad folk tycker", har mitt svar alltid varit. Man behöver ju inte göra något dumt för att man går egna vägar och inte trampar de stigar som föräldrar och de före dem, trampat.

Nu finns det vissa saker som jag ändå har känt att jag måste göra, även om jag inte skriker av glädje över det för jämnan.

Jag måste gå till jobbet, trots att jag vissa dagar har lust att ligga kvar i sängen, men förnuftet säger mig att gör jag som jag känner så har jag snart inget jobb eller inkomst. Men ett val är det och jag har valt ett arbete som jag iaf till 99% trivs med.

Hur många har man inte hört som klagar på det där jobbet de haft i 20-30 år och som är så dåligt… Ja, men kanske det ska till en omskolning då, eller något annat radikalt.  Osv  osv.

tin-tin68
2013-10-11 19:34
#2

Ni är så kloka och insiktsfulla båda två!🌺

Otroulig
2013-10-11 20:10
#3

Jag tänker lite som så att, tänker…det gör vi hela tiden, det går ju inte att stoppa. Vad är det? 65000 tankar om dagen, eller något sådant. Däremot kan vi lära oss att styra våra tankar.

Som Kent säger så är känslan viktigast, det är en bra känsla vi vill uppnå. Passion är ett av de högsta på skalan. Det är den goda känslan i kroppen som är målet. Då är vi i flödet. Då är vi som bäst.

Så är vi uppmärksamma på hur vi mår och hur kroppen känns och iaktar vilka tankar som leder till dessa känslor -  välj dessa tankar. Ofta så är det ju när vi hamnar i oflyt - eller obekväms känslor som vi börjat tänka mer - eller framför allt, valt fel tankar. Så om vi lär oss att vända tankarna redan i ögonblicket de börjar sänka vår energi - så har vi nått långt, byt tanke! Vi är på fel bana från vår innersta önskan och behov.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: