Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 399 ggr
Skogshumblan
10/9/13, 6:14 AM

God morgon 9 oktober

God morgon i kolsvarta natta. ( Jag har längtat lite efter detta mörker. Rofyllt och skönt….) Hoppas ni alla får en skön "lillördag".

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[GunillaF]
10/9/13, 7:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon Skogshumblan, god morgon alla andra!

Ja visst är det mörkt nu när man vaknar och i dag är det extra mörkt här eftersom det regnar.

Ska strax bege mig till jobbet.

Ha en bra Onsdag alla!
Foto, GunillaF

[rore]
10/9/13, 8:38 AM
#2

Hej och god morgon i tråden!

Nu har det ljusnat, men det hänger regntunga moln uppe på himlen. Fortfarande behagliga plus grader 🌈

Ledig i dag med ett färdigt *måste* göra dvs tvätta.

Kaffet är urdrucket och morgonen har tatt fart. En fin dag önskar jag er alla.

foto: Rore

majlar
10/9/13, 9:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God morgon. Jag tycker det är skönt med lite regn och rusk. Det hör hösten till. Kul med löven som dansar sin sista dans inför vintern. Härliga färger överallt.

Vackra bilder idag också. Din bild Gunilla skänker en skön ro i kroppen.

foto majlar

Indiania
10/9/13, 10:04 AM
#4

Godmorgon alla!

Vilken underbar bild Gunilla, den behövde jag njuta av innan jag skall till tandläkaren!🌺

Önskar er alla en fin dag!🎈

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
10/9/13, 1:42 PM
#5

Go'Morron på eftermidda'n!

Grått o lite småregnigt men inte så kallt i alla fall - kan äntligen gå barfota inomhus igen. Passande väder för inomhusjobb. :) 
Katten ligger bredvid tangentbordet och pappisen sitter på min axel - riktigt myysigt! 

Hoppas tandläkarbesöket var av den 'trevligare' arten, Indiania! :)

Ha en go' fortsättning på lillördan allihop! ☀️

Och tack för ljuvliga bilder! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
10/9/13, 4:50 PM
#6

#5 Det gick så bra hos tandläkaren Andina.🙂Bytte en fyllning som hade spruckigt och inga hål. Skönt att det är klart, det är dyrt att gå till tandläkaren!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
[GunillaF]
10/9/13, 4:59 PM
#7

#6 Något jag kommit underfund om de senaste tre åren är att det är mycket, mycket billigare att gå till privata tandläkare än till folktandvården. Har åtgärdat exakt samma sak vid tre tillfällen och prisbilden har verkligen skiljt…

Privat tandläkare i Schweiz för tre år sedan då jag var tvungen att få hjälp under semestern där: 350:- (Svenska kronor)

Folktandvården för ett år sedan 1590:-

Privat tandläkare förra veckan 380:-

Jag har alltid trott att folktandvården ska vara billigast, men den tron har jag minsann ändrat.

Indiania
10/9/13, 5:31 PM
#8

#7 Det var verkligen skillnad på priser!

Jag har varit hos Folktandvården i många år och det blir bara dyrare och dyrare.

Första besöket undersökning, två plåtar och lite tandsten som togs bort gick på 970 kr då fick jag rabatt på 150 kr annars hade det varit ännu dyrare.

I dag var det endast byte av plomb det gick på 965 kr, det är inte klokt.

Skall kolla upp priserna hos privattandläkarna här i stan nästa gång det blir aktuellt med tandläkarbesök.

Tack för tipset Gunilla. 🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
10/9/13, 5:35 PM
#9

🙂 Jag tänker sprida ut det här om prisskillnaden till alla jag stöter på, för jag tycker att det är för jäkligt att det ska vara så här.

Indiania
10/9/13, 5:42 PM
#10

Ja det är hutlöst! Skall också tala om för andra hur det är!🙂

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
10/9/13, 7:06 PM
#11

Nämen fy så fult med priserna! Tack Gunilla, jag ska också höra mig för och se vad som blir det billigaste alternativet!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: