Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 8118 ggr
Solo-amici
10/8/13, 4:52 PM

Hamnar i för djup trans.

När jag mediterar hamnar jag alltid i en för djup trans. 
Den djupa transen gör att jag blir typ "medvetslös".
Har då ingen uppfattning om rum och tid.
Detta pågår tills jag "vaknar". Har aldrig kollat hur lång tid jag ligger så, men skulle tro att det är rätt länge.

Nu undrar jag om det går att använda sig av denna djupa trans på något sätt ?
Hur vanligt är det att folk hamnar så djupt ? Gör ni det  när ni mediterar ?

Hjälp mig!

Annons:
[GunillaF]
10/8/13, 5:21 PM
#1

Du kanske ska göra en ledd meditation. Jag menar en med en röst som talar till dig under meditationen. Då bör du inte hamna så djupt.

Om du inte har någon egen skiva så finns det många på youtube som du kan använda dig av.

tarotlasse
10/8/13, 11:03 PM
#2

Ja en vägledd meditation kan vara ett sätt men oftast när du oftast går så djupt så kan det vara svårt att inte gå så djupt. 

 1. Det du kan göra för att inte gå så djupt är att be ditt inre om att inte gå så djupt.

2. Man kan även hålla en hand över magen och en hand över solarplexus och blir en signal för ditt inre om att inte gå så djupt.

Så blir en träning att inte gå så djupt.

Men det är synd att inte i stället utveckla detta med trance medium skapet för ngt av de mest intresanta mediumskapen som finns och så få medium som har den förmågan att haman i en riktig trance.

Väldigt få som vågar och har förmågan att kunna skäppa taget och låta andevärlden ta full kontroll över mediumet. 

Anden elelr guiden går aldrig in i mediuemets krop utande den gör är att den går väldigt tätt in i auran och sedan tar kontrol över en liten körtel i hjärnan och på det viset kan anden ta över mediumets talorgan och styra kroppen från denna körtel. 

Det krävs att man arbetar i en cirkel när man tränar trance mediumskapet och att man har en riktigt bra trance ledare för den viktigaste personen i hela cikrlen är ledaren som ska kunna läsa av mediumet och vad som händer under trancen och då både leda trancen och om det behövs kunna ta ur mediumet ur trancen. 

Ledaren skapar även ett samtal med anden som dp blörjar använda sig av mediumets talorgan och röst 

De mest fantastsika andekontakter jag varit med om har skett i trance när mediumet varit i ett sovande tillstånd och inte kunnat påverka kominikationen genom sitt eget tänkande och man får en väldigt ren kontakt med ande.

Jag har vid ett till fälle suttut och haft ett samtal med min egen avlidna pappa och fortsatta ett samtal vi hade vid en fisketur då enbart han och jag fanns i båten och pratade ingen annan en jag och min pappa visste om detta samtal. 

Men detta samtal som mediumet inte kunde ha den blekaset aning om  ja de satt jag och diskuterade med min avlidne pappa och vi fortasatte samtalet där vi slutade så en direkt kontakt och samtal med anden. 

Vid ett annat tillfälle så var det en kvinna i vår cirkel där hennes pappa kom igenom som  skrev visor. Under denna trance sesion så började henmes avlidna pappa börja sjunga en vaggvissa gnom mediumet som sov. 

Denna vaggvisa hade pappan själv skrivit och tonsatt till sin nyfödda dotter en aldrig publicerad caggvisa som mediumet omöjligt kunde veta och den vaggvisa sjung anden för sin dotter genom trancen. 

Jag har varit med vid en trance sesion där anden som kom igenom under trancen skrattade och var jätte glad och sprattlade med mediumets ben och jubalde o sa nu har jag ett par riktiga ben igen. 

Sedan sa han skål till sin dotter och så började han sjunga hla Internationalen. 

Dottern var skakad och väldigt rörd henens pappa hade fått båda benen amputerade och satt i rullstol. 

Varje gång hennes pappa tog en sup eller två ja då sjung han internationalen som snaps visa för det var det enda hennes pappa kunde sjunga.

Så det blir så grymt bra bevis under trance mediumskapet  och ngt som är värt oerhört mycket för framtida mediumskapet att få mer medium att utvecla trance mediumskapet.

Men det krävs väldigt mycket jobb innan man når dit. 

Det är att sitta i en trance cirkel vecka in och vecka ut  och träna på trancen och tar ca 12-15 år för att bli ett riktigt bra trance medium.

Men det finns inte mycket som slår ett riktigt bra trance medium som även tar in avlidna anhöriga i trancen.

Så snälla slå inte bort din förmåga utan skaffa ett par cirkel deltagare och en duktig cirkel ledare oc h börja sätt dig i en trance cirkel så kan detta bli ngt mycket bra i framtiden om du ger detta chansen.

Det är alldeles för få medium som lägger ner all denna tid som krävs för att utveckla detta och för att utsätta sig för de risker som tyvärr finns med trance mediumskapet för man är oerhört känslig och utsatt som person när man är försatt som medium. 

Så jag hoppa sverkligen du finner ngn som kan hjälpa dig att utveckla ditt trance mediumskap för detta är ett  enastående mediumskap utöver allt annat. 

Lasse

[GunillaF]
10/8/13, 11:10 PM
#3

#0 Du sitter väl när du mediterar hoppas jag. Funderar bara på att om det är så att du ligger så är risken stor att du somnar.

Sitt rak i ryggen och båda fötterna i golvet/marken.

Solo-amici
10/9/13, 9:02 AM
#4

#3 Nej, jag ligger faktiskt ner när jag mediterar. Men jag somnar inte, då jag gjort detta sedan jag var liten(!). Förstår inte hur jag kunnat veta om meditation när jag var liten ? Aja.

Hur som helst är jag van vid att göra detta och har väldigt lätt för att släppa alla tankar och jag kan gå ner hur djupt som helst ända tills jag inte blir medveten längre.

Är det någon som vet hur länge man brukar vara i en sådan djup trans ? Eftersom jag inte har någon uppfattning om tid och rum när detta händer, så kan jag inte heller uppskatta tiden jag har legat så.
Kroppen "väcker sig själv" liksom.

Choklad
10/9/13, 1:52 PM
#5

kan du ha en timer av något slag så att du vet hur länge du har varit i trance?

U R us

Solo-amici
10/9/13, 7:25 PM
#6

#5 Ja, det kan jag, men jag blir så lätt stressad av tiden. Känns som om jag inte kan slappna av riktigt om jag vet att det ligger något bredvid och klockar mig :(

Men #tarotlasse, du pratar om trance-cirklar ?
Hur hittar man människor som vill hjälpa en att utveckla sin trance ?
Jag är öppen för förslag.

Annons:
[GunillaF]
10/9/13, 8:24 PM
#7

#6 Det beror på var du bor och eller hur långt du är villig att åka för en cirkel och kurser.

Titta i vårt länkregister om du ser någon i närheten av där du bor.

tarotlasse
10/10/13, 1:57 AM
#8

#6

Cirklar ja det är det bästa om du har cirklarna i det eget hem där du själv käönner dig trygg. 

Tryggheten är A - Ö när det gäller trance. 

För att få i hop seriösa deltagare till en trance cirkel så går du inte i en vanlig cirkel eller känner personer med medialt intresse.

Så varför inte annosera här inne efter intreserade på din ort. 

Sedan gäller det att besämma vem som ska vara medium och vem som ska vara cirkel ledare. 

Mediumet och cirkel ledaren bör gå en kurs och ficnn tyvärr mycket få som utbildar i trance i Sverige och enbart 2 st i Sverige jag kan rekomendera att gå kurs för. 

finns även vissa som jag anser vara rena katastrofen och som gör mer skada en nytta med sina kurser tyvärr. 

Finns även ett par stycken i England och Tyskland jag kan rekomedera.  

När det gäller trance så ca 1 timme brukar vara bra 

Jag har suttit som mest i nästan 3 timmar men då var jag mör i halsen efter allt pratande under dessa timmar. 

Vi brukade besämma redan innan trancen hur lång tid trancen skulle ske och trancen slutade eakt på minuten på det vi bestämde

Jag vet själv vid en kurs och några hade en tågtid att passa och  vi bestämde att traancen skukk på gå 37 min och efter exakt 37 minuter så togs´mediumen ur trance 

Jag har under trance healingar  också sagt åt min healing guide att  i dag blir det 40 minuters trance healing och har vaknat upp exakt  40 minuter senare. 

Oavsett hur länge du suttit i trance är det totalt omöjligt för mediumet att avgöra hur länge man varit borta.

för det känns som man nickar till ngn minut och att man varit borta ngn enstaka minut men i själva verket har man varit borta i nästan 3 timmar. 

Men det är även ett av cirkelledarens arbete att hålla reda på tiden men även ha koll så att mediumet mår bra hela tiden 

För  Trancen är inte att leka med och man kan drabbas av rätt så svåra skador om det går fel så otorligt viktigt med en cirkel ledare som vet vad det handlar om.'

sedan varken det gåt att öva och träna trance på egen hand.

För i trance´tillståndet så vet man inte själv vad som sker och man har inga som helst minnen av trancen. 

Då finns det inte ngn mening alls för andevärlden att lägga ner så mycket energi som det tar för anden att lyckas med trancen att säga något om ingen lyssnar på vad den säger.

Så trance går överhuvudtaget inte att träna på egen hand utan måste ske med minst en person till.

En trance cirkel fungerar på 2 personer  men nackdelen vem ska man duískutera de inträffade med och om man såg det samma-

Så 3 är bättre för då kan de som är vakna dela med sig av sina upplevelser. 

En trance cirkel ska inte heller vara för stor.

För sammansättningen är oerhört viktig i gruppen. 

 ärr det tv i gruppen som inte går i hop med varandra så kan man sitta i cirkel i åratal och det kommer inte hända ett skit i den cirkeln. 

fär krävs en sådab tillit tillvarandra och en glad kärleksfull gemenskap för bästa resultat. 

Lasse

Solo-amici
10/10/13, 5:47 PM
#9

#8
"Vi brukade bestämma redan innan trancen hur lång tid trancen skulle ske och trancen slutade exakt på minuten på det vi bestämde.

**för det känns som man nickar till någon minut och att man varit borta ngn enstaka minut men i själva verket har man varit borta i nästan 3 timmar."

**

***

Jag känner igen det där med att man aldrig vet hur länge man "varit borta".

Jag använder mig faktiskt utav, när jag inte orkar gå ut och hämta mobilen i vardagsrummet, min inbyggda klocka. 
Då koncentrerar jag mig på vilken tid jag vill gå upp, hur klockan ser ut när den är just den tiden och försöker känna efter hur det känns vid just den tidpunkten. Föreställer mig i mitt inre hur jag går upp just den tiden.
Och det fungerar varje gång. Det är så häftigt, för det är verkligen exakt på minuten jag vaknar.

Angående transcirkel så skulle jag väldigt gärna vilja ha kontakt med människor som kan hjälpa mig vidare med detta, och som bor i Västra götaland. Jag bor i Borås, men är villig att åka en bit om någon vill hjälpa mig komma vidare.

allhealing
10/10/13, 6:57 PM
#10

#0 Solo-amici

Hur har du kommit fram till att transen du hamnar i är för djup?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Solo-amici
10/11/13, 5:13 PM
#11

#10 

Eftersom jag inte "får ut något" av den antar jag att den är för djup ?

Jag tappar ju greppet om "verkligheten". Kan ju inte använda transen aktivt på något sätt.

allhealing
10/11/13, 7:42 PM
#12

#10 #0 Solo-amici,

hur kan du veta att du inte får ut någonting av transen?

Verkligheten tar inte slut bara för att du inte förstår vad det är som äger rum när du inte längre klarar av att följa det som sker.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Solo-amici
10/11/13, 8:53 PM
#13

#12

Okej.. Så vad menar du händer då ? Förklara lite.

Annons:
allhealing
10/11/13, 9:07 PM
#14

#13
Jag har befunnit mig i det tillstånd du beskriver en gång i mitt liv. När det var dags att vakna upp var det nästa så att jag inte ville tillbaka till det här livet i kroppen. I "transtillståndet", ja Lasse, jag vet att det inte är trans så som du definierar det, jag använder det ordet eftersom det är genomgående i artikeln.

Det jag upplevde som ett djupt meditativt tillstånd bortom tid och rum existerade ett helhetstillstånd. I det tillståndet var allt jag kände/upplevde ren kärlek i ett aldrig sinande flöde. Det var så kärleksfullt att jag inte upplevde mig ha något behov av att återvända till en kropp som inte alls var ens i närheten av den här känslan. Därför var det efter ett tags funderande och resonerande någonting inom mig som sa att du är inte klar än. Det finns mer att göra. Och utifrån det budskapet valde jag att komma tillbaka. Och vilken tid uppvaknandet tog, det var som att väckas ur en djup dvala och sakta, sakta återkom jag in i kroppen och tillbaka in i rummet där övriga personer i meditationscirkeln redan var klarvakna.

Min tanke var att du kanske under dina avslappningsupplevelser åtminstone någon gång minns något av det som skett dig.

En intuitiv tanke som nu dyker upp är att du innan du inleder nästa session. Bestäm innan du går in i den att du önskar vara mer närvarande under själva akten så att du får hjälp att förstå vad det är som sker för just dig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: