Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2164 ggr
TezzD
2013-09-29 23:35

Vad var det för flash?

Nu vet jag inte riktigt om detta är sajten för svar på min lilla fråga, så jag testar även på en till. 

Hur som helst.. jag fick en "uppenbarelse" igår, eller vad man ska kalla det. Jag såg som en "flash" När jag skulle lägga mig för att somna…

En öppen bok… kommer snabbt som blixten rakt emot mig och jag rycker till, rädd för att få den i huvudet.

Jag hann att se lite text och ett årtal.. antingen 1887 eller 1987… men jag tror mest på det första alternativet för det såg ut som gammal skrift… med lite rödmarkerat här och där….

Någon som har någon tanke? För jag har då ingen 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
2013-09-29 23:41
#1

Vet inte om det hjälper till men när man öppnar en bok så var det den vänstra sidan som kom emot mig… verkligen jättekonstigt, har aldrig hänt förut…🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[GunillaF]
2013-09-30 00:37
#2

Har inte en aning om vad det kan vara men kanske var det att ögonblick av att du kunde se tillbaka?

Eller kan det vara så att det årtalet var betydelsefullt för dig i ett tidigare liv?

Hur ska du få vet nått mer om det här då, gå mina tankar….?!    Kanske du ska sätta dig ner och ta ett samtal med din guide och se om det ger något?

[Chakra]
2013-09-30 07:08
#3

Det första jag tänker på…

"Ta till sig gammal kunskap"

Gunilla gav dig ett bra tips!

TezzD
2013-09-30 08:44
#4

Åh tack vänner! Jag ska se om jag kan få fram något mer, jag fick svaret på Of att det kan vara ngt med innan man faller i sömn att kroppen rycker till osv. Det har jag varit med om miljoner ggr såklart, fast detta kändes verkligen som ett "meddelande", något jag borde veta, eller ta till mig…

Chakra din beskrivning låter mycket sund! 😉🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Chakra]
2013-09-30 09:21
#5

Innan man faller i sömn och man slappnat av mycket och kommit ner i ett annat medvetande, är det lättare att få "kontakt" och se bilder med mera.

TezzD
2013-09-30 09:25
#6

Ja, jag låg faktiskt och "halvmediterade" lite för att försöka komma till ro.. jag har insomningsproblem… 😎

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
zab
2013-09-30 16:37
#7

Om det känns som ett meddelande så var det kanske det. Men du kanske tolkar det så eftersom upplevelsen är ny för dig?

Annars kan meditationen ha gjort att du var medveten samtidigt som du somnade, när man är i gränslandet mellan vaken och sovande kan intressanta saker hända :)

Om du kan undvika att bli rädd och vakna så har du direktkontakt med dina drömmar och det undermedvetna :)

TezzD
2013-09-30 19:15
#8

#7 Ja det är just så jag tänker!" Jag tror att jag var i "mellanlandet" så att säga, annars hade jag inte lagt det på minnet.
🤪 Jag tänkte att jag ska försöka göra en djup meditation för att se om det är något som återkommer. Isf är det ju kanske viktigt 🤔

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Andina
2013-10-06 22:48
#9

Har inte sett denna tråd förrän nu (ligger mycket efter i att ha 'läst ikapp' fortfarande) - men tycker den är intressant, spännande! Här är mina reaktioner: 

Jag kan tänka mig att du fick lite "information/budskap".

Jag har upplevt lite liknande dels i meditativa tillstånd, klardrömmar och i helt 'vanliga' och vaket-tillstånd, helt oförhappandes… När det har handlat om texter har det oftast varit texter på 'modell papyrusrullar' - bl a gammal indiansk (aztek) text. D v s text som påminner lite om de egyptiska hieroglyferna. Jag satt, vid ett tillfälle, i ca 15-20 minuter (som jag uppfattade det) och fick denna 'hieroglyftext' framför mina öppna ögon. 

På ett medvetet plan förstod jag ingenting. Men jag tänker som så, att på ett undermedvetet plan har jag förstått vad som spelats upp för mina ögon. Så någonstans, tror jag, att jag har fått till mig den information jag skulle - även om det inte (ännu) ligger på mitt 'medvetandeplan'… 😉

Jag kan tänka mig att det kan vara 'detsamma' för dig betr denna upplevelse. Även om din information 'flashade till' - och min text flödade för mina ögon (som en dubbelexponering) under en mycket längre tid.

Jag tror alltså, att du har läst den information du skulle ha just då - även om det inte finns i ditt jordiska medvetande! 🙂❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

TezzD
2013-10-06 22:52
#10

Åh tack Andina! 🌺 Nu förstår jag lite mer och det är precis så jag tänkte men inte vågade hoppas på 🤪

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Andina
2013-10-06 23:07
#11

Ja, jag tror nog att du (i ditt inre/ditt högre medvetande eller hur du nu vill benämna det) vet vad du fick läsa ur den boken ("Livsboken"/Kunskapsboken). Och även om du inte kan koppla texten till något medvetet så agerar ditt medvetande på det undermedvetna. Så du 'agerar' ändå på den kunskap du fått. 

För det är ju det vi gör och är - vi är och agerar på vad vårt undermedvetna signalerar!

Så tänker jag! Jag hoppas inte heller - utan jag är (så korkad att jag är) övertygad! 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

TezzD
2013-10-06 23:11
#12

😃 Är man ny i gemet och det händer för första gången så kan man bara hoppas, hihi. Men nu när du skriver så, så kan jag inte anat än att hålla med! 😎

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Bybo
2013-10-07 09:10
#13

Spännande! Fina svar, och upplevelser.

Själv har jag då å då, sett mess ibland långa…som jag hunnit läsa… tyvärr, skrev jag aldrig upp.

Meeh, tusingen, skulle vara mycket roligare/spännande med gamla texter  :))

Annons:
Upp till toppen
Annons: