Annons:
Etikettenergier
Läst 2499 ggr
Solo-amici
2013-09-27 17:51

Känna av andras energier

jag har börjat lägga märke/tänka efter på olika människors energier nu.. Kan skilja ut de som är dåliga (uteslutningsmetoden). Vi har en kille på jobbet som har en dålig/sjuk energi, och jag har inte tidigare fattat vad det är jag känner eftersom alla verkar så glada där. Även han, men jag tror han är antingen sjuk eller mår dåligt eller likn.

Vad är det som gör att vissa människors energier känns konstiga trots att de verkar glada ?

Är det det att jag känner att han är sjuk eller att han är en dålig människa ? Är det att hans energi "bara är sån" eller kan det vara för att energin är påverkad av hans humör ? Han kanske har det dåligt hemma ??

Vad är det jag känner ? Går det att utveckla mitt "kännande" på något sätt ?

Annons:
allhealing
2013-09-27 23:13
#1

Det du känner av är om personer i din omgivning befinner sig i ett hyfsat balanserat tillstånd eller inte.

Vi har alla möjligheten att utveckla en personlighet som är den vi visar upp för vår omgivning. Beroende på hur vi väljer att leva den rollen kan personer som är extra känsliga på ett känslomässigt plan, dvs personer som har hög empatisk förmåga (HSP, Highly Sensitive Person) känna av andra personer i sin omgivning.

Det är detta du nu börjat komma i kontakt med inom dig själv.

När jag använder mig av min HSP förmåga, kan jag ser de mönster vi byggt upp och som vi kallar för personlighet. Bakom hela den fasad vi kallar personlighet existerar verkligheten från ett annat perspektiv än den vi är vana vid att kalla det som är verklighet. Nämligen det vi kan uppfatta med våra fem sinnen och har fysisk form skapade av atomer.

Det du nu börjat komma i kontakt med är en överbryggning från en fysisk verklighet till det som ligger bortom det vi kallar materia.

Lek med energierna och döm aldrig någon för att den personen valt att leva sitt liv med mycket drama och friktion med främst sig själv och i förlängningen även med sin omgivning.

Du kommer att om du så väljer att lära dig mer och mer. Det finns ingen ände på vad du kan lära dig under det här livet. Och är det så att du framöver även vill arbeta med det hela och hjälpa först dig själv och längre fram även sedan andra. Ja då har du verkligen hittat en spännande dör in till ditt framtida liv.

Lycka till nu hur än din väg framöver ser ut.

MER INFO OM HSP

http://alternativbehandlingar.ifokus.se/discussions/4d712e4fb9cb462233044760-ar-du-en-hsp?discussions-2

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

delfinen1
2014-03-13 19:46
#2

Jag själv e också bra på att känna av energier.. direkt när jag går in i ett rum kan jag känna av stämningen och om några har bråkat eller inte!  kan också känna om personen har positiv/glad energi eller om personen har negativ energi. personen kan va glad utåt men ändå ha negativ energi………. har jga märkt.. vet ej vfr

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

tin-tin68
2014-03-13 21:20
#3

Tycker att du fått bra svar!

Själv så känner jag också av enegier. Tyckte det var jobbigt ett tag då man kände av det som hänt så fort man öppnade dörren till jobbet.Hela luften nästan vibrerade. Eller på andra ställen med.

delfinen1
2014-03-14 11:38
#4

vet precis vad du menar. vad beror det på att man känner det så tydligt?

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

tin-tin68
2014-03-15 21:40
#5

Kan bero på att man inte är i balans själv och är extra känslig eller att man utvecklas.

delfinen1
2014-03-17 03:54
#6

okej.

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

Annons:
lasilauri
2014-03-19 09:01
#7

Quote allhealing: "Det du känner av är om personer i din omgivning befinner sig i ett hyfsat balanserat tillstånd eller inte."

Quote tintin68:"Kan bero på att man inte är i balans själv och är extra känslig eller att man utvecklas."

Jag tror tvärtom  att man måste vara i ganska bra balans själv, för att ha råd att se skillnaden mellan roll och själv i de andra.

Det där med yttre personlighet, rollen som man visar ut för att dölja sin inre själv, är en viktig iaktagelse.Jag har två exempel.

Den första är en kvinnlig konstnär. Hon målar naivistiska djurbilder. Tydliga klara färger, överdrivna figurer. Allt är klistrad på ytan, ingenting är tredimensionell. Det har varit en framkomstrik strategi. Men det syns vara ärligt också. Hun överdriver och  skrattar åt sig själv, Rollen och sjäv har en balans som man lätt kan känna.

Den andra är en man som är ledare i en religiös grupp. Han är mycket musikalisk. Han ackompanerqar inte psalmer, han brillierar vid pianon. Han talar livligt, det är morsamt att lyssna. Han har en Gud som gör mirakler i löpnde band även i vår tid. Det finns ingen ondska, ingen lidande i hans värld. Man ska bara tro och be.

Han är en skådespelare, en fange av sin roll. Han litar på sin charisma, kanske inte på sin God. Man kan känna att där finns en dissonans.

http://lauri.lsd.dk/lasi/

allhealing
2014-03-19 23:06
#8

#7,

du missförstår det jag skriver. 🙂

Du ska inte tolka det utifrån den som är ur balans. Du ska tolka det jag skriver från den som ser skillnaden, dvs känner av och tar in personer i omgivningen som är ur balans. Dvs personer i omgivningen som visar en sanning på ytan men har en annan agenda djupare inombords.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: