Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 327 ggr
[GunillaF]
2013-09-21 10:00

God morgon 21:a September

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen helg och jag har sovit ut minsan.

Hoppas ni har det bra och gör trevliga saker. Jag ska sätta om och ta in alla mina pelargoner idag, för nu dröjer det inte länge förän frosten är här.

Ha en bra dag och var rädda om varandra.

(Foto GunillaF)

Annons:
[Chakra]
2013-09-21 10:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God Förmiddag!

#0 Vackra pelargoner! Ska också försöka övervintra mina blommor.

För min del väntar helgjobb!🌺

Indiania
2013-09-21 10:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Godmorgon Gunilla och ni andra!

Mina pelargoner är också fortfarande kvar ute kanske snart dags att ta in dim här också.

I går kväll var vi på bio och såg Monica Z, en riktigt bra film jag rekommenderar.

I dag skall vi hälsa på äldsta dottern i K-d!

Ha en härlig lördag!🌺

(Foto: Indiania)

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
2013-09-21 10:18
#3

God morgon alla. Härligt med Pelargoer. Jag har gjort i ordning mina och ska snart ta in dom och ställa dom i fönstret. Där blommar dom långt in på vintern.

Här skiner solen och det ser ut att bli en fin dag.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann🎈

smilax
2013-09-21 12:02
#4

God förmiddag alla!

Hur lyckas ni få pelargoner att övervintra? Mina är fortfarande kvar ute men så fort jag tar in dem blir de gängliga och konstiga och sen dör de. Jag har inget svalt ställe jag kan ställa dem på heller. Kanske jag ge bort dem till min kompis som har sommarhus där hennes pelargoner brukar övervintra.

Hoppas ni får en härlig dag allihop! 🙂

[GunillaF]
2013-09-21 12:34
#5

#4 Jag tar in dem och planterar om dem, klipper bort allt visset, placerar dem på fönsterbrädorna och ger sparsamt med vatten under vintern. Till våren klipper jag ner dem riktigt mycket, ger bättre jord och när klimatet tillåter så placerar jag dem ute igen. 🌺

majlar
2013-09-21 12:56
#6

Gör precis som du Gunilla. 

Behandla dom som vilken inneblomma som helst. Det har gått troll i att man inte kan ha pelargonerna inne. Min mamma hade nästan bara pelargoner och flitiga lisa i sina fönster året om.

Annons:
[GunillaF]
2013-09-21 13:29
#7

Ett par av mina pelargoner är runt 20 år gamla. Jag har tagit sticklingar av dem varje år. De blir bara större och frodigare ju äldre de blir. 🙂

smilax
2013-09-21 19:01
#8

Då ska jag prova i år🙂. De sitter i en stor urna på uteplatsen så ska de tas in måste de omplanteras i vilket fall som helst. Ska skaffa lite blomjord bara. Det börjar nog bli dags att ta in dem nu då för det börjar bli ganska kallt om nätterna här.

Upp till toppen
Annons: