Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 913 ggr
Fridborg
9/16/13, 11:39 PM

Healas i smyg?

Fungerar healing på det sättet att en person som sänder healing fortsätter att göra det omedvetet?

Nu har jag känt mig väldigt yr och illamående i veckor och läkarna hittar inget fel. Senast när jag fick healing av GunillaF förra veckan hade jag inte precis då möjlighet att ligga ner och det blev hela havet stormar i huvudet, väldigt obehagligt, det gör jag inte om!

Jag läste nu en tråd om att man kan bli väldigt påverkad om man blir healad utan sitt medvetande och då jag är som mest yr och illamående på kvällen kan jag tänka mig att någon som skickar helaing vid denna tid råkar skicka till mig med…

Men det kanske inte fungerar så?

Annons:
[GunillaF]
9/17/13, 12:18 AM
#1

#0 Det måste ha varit i Tisdags det då, när jag hade grupphealingen.

 Om jag tittar på din rubrik "Healas i smyg" och sedan efterföljande text så får jag den uppfattningen att du menar att jag skulle ha healat dig i smyg?! Jag hoppas du kommer ihåg att du hade anmält dig till healingen själv och att du visste vilken tid den skulle vara. Jag hade önskat att du meddelat i tråden då att du inte kunde ta emot, trots att du anmält dig. Hur ska jag kunna veta att du är upptagen med annat?!

Var och en måste ta sin bit av ansvaret.

Jag kan lova dig att när healingsessionen var slut så satt jag inte och "smygsände" nått mer!

Kan även känna att det är tråkigt att du inte berättat och ifrågasatt det här till mig förrän nu!!!

Som healer ska man vara disiplinerad och väldigt, väldigt noga med att ALDRIG någonsin sända till ågon som inte vet om eller bett om healing.

Om den som ber om healing inte kan ta emot vid ett visst klockslag/tidpunkt så tycker jag att den som bett om healingen måste tala om det för de eller dem som ska sända, för annars kan det bli som i ditt fall - man känner sig yr t.ex. och om man då inte ligger så kan det ju t.om bli så man raglar till eller ännu värre, faller.

Jag har berättat otaliga gånger här inne om den gången jag var ute och körde bil och helt plötsligt blev så yr, trött  och konstig att det var nära att jag kört av vägen. Några timmar innan hade jag skrivit på ett ställe att jag hade värk (mins inte riktigt var) och någon som skulle vara "snäll" tog och skickade healing till mig när jag minst anade det. Vi hade inte kommit överens om det och jag hade inte bett om det.

När jag kom hem på kvällen så såg jag i en tråd att det skickats healing till mig och det var vid den tidpunkten jag varit ute och kört bil.

Jag och många med mig, har uppmanat här på sajten så många gånger och nu gör jag det igen:

Skicka aldrig någonsin healing till en person som inte vet om det och vilken tid det ska ske. Det kan i värsta fall bli katastrofala händelser och upplevelser.

Jag tycker att det rent av är oförskämt att "tvinga" sig på en annan genom att göra det utan överenskommelse, fast det är nog egentligen av välmening, men som sagt var väldigt ogenomtänkt.

Fridborg
9/17/13, 12:24 AM
#2

Jag tänkte mer om man liksom.. "fortsätter" att skicka ofrivilligt (som healare) efter en frivillig healingsession. Att man inte är medveten om att man stängt av healingen och det tickar på… och att det sedan förstärks om man sedan öppnar sig igen. Vet inte om jag lyckas förklara mig, men låt oss säga att jag får healing mån kl 22, samt flera andra med mig men att den som skickar inte lyckas stänga av sig, så tisdag kl 22 när jag inte sagt att jag vill ha så slinker det med lite ändå…

Fridborg
9/17/13, 12:31 AM
#3

Mycket som att man inte stängt av en vattenkran ordentligt utan den fortsätter att droppa…

[GunillaF]
9/17/13, 12:32 AM
#4

#2 #3 Jag anser mig vara så pass medveten om vad jag gör att jag vet när jag stängt av mig.

Att du inte ligger eller sitter ner under avtalad tid kan jag däremot inte påverka.

Jag har gjort några tillägg i mitt svar i #1

Fridborg
9/17/13, 12:34 AM
#5

#4 Jag beskyllde inte dig :) Jag undrar bara om det är möjligt och illamåendet startade innan du skickade din healing, det var bara ett exempel. Fick healing någon vecka innan och har blivit sämre med yrseln. och då läkarna inte hittat något fysiskt fel tänkte jag om någon va den kanske 5(?) inte stängt av sig ordentligt.

Fridborg
9/17/13, 12:37 AM
#6

Det var helt och hållet mitt fel den gången, det var i sista sekunden jag blev tvungen att uträtta ett ärende, så inget beskyllt på dig där. Förlåt om det lät så 🌺

Annons:
[GunillaF]
9/17/13, 12:38 AM
#7

Bara du vet vilken tid ditt illamående började och du vet exakt vilken tid jag lovat att sända den healing du anmält dig till.

Vad du menar med din sista mening förstår jag inte:

…den kanske 5(?) inte stängt av sig ordentligt. 

Fridborg
9/17/13, 12:40 AM
#8

Jo det var kanske 5 personer som skickade healing den kvällen, eller fler.  Kanske två veckor innan du skickade. Mådde dåligt av andra orsaker och det konstanta illamåendet flera veckor efter kommer kvällstid oftast. Därför anmälde jag mig när du erbjöd för att se om det kunde bli bättre, men blev som sagt tvungen att uträtta ett ärende och blev helt tagen av vilken effekt det kunde ge.

[GunillaF]
9/17/13, 12:42 AM
#9

#6 Ja, vad ska jag tro när du skriver:

Senast när jag fick healing av GunillaF förra veckan hade jag inte precis då möjlighet att ligga ner och det blev hela havet stormar i huvudet, väldigt obehagligt, det gör jag inte om!

Du namnger ju mig och den healing du fick av mig så därför fick jag av någon anledning för mig att det var om mig du skrev…

Fridborg
9/17/13, 12:45 AM
#10

Som jag sa så var det bara ett exempel att jag då inte låg ner och vilade och mådde dåligt och då visste jag ändå att jag fick healing, men det jag upplever om dagarna känns likadant, men är då inte "inbokad" så därför undrade jag om någon (läs inte du nu) kanske inte stängt av sig ordentligt från gången innan.

Jag har som sagt bett om ursäkt att du läste in det på det sättet, var kanske inte tillräckligt tydlig i skrift idag.

Fridborg
9/17/13, 12:47 AM
#11

Var egentligen inte ute efter att hänga ut någon alls, jag undrade mest om healing funkar på det sättet att man kan glömma att stänga av sig ordentligt och att det kan vara orsaken varför jag mår så dåligt.

[GunillaF]
9/17/13, 12:50 AM
#12

Du får förlåta mig om jag kanske överreagerar på ditt första inlägg, men jag har varit med om att folk anmäler sig till healingar tidigare, ungefär som om det är en "kul grej" bara som det inte är så noga med om man sedan kommer ihåg att man verkligen anmält sig till och så tar man och gör nått annat i stället den tid man skulle ta emot healing.

Nu säger jag inte att du gjorde något "trevligare" jus då och glömde bort…. Men det har hänt att jag sett i trådar nån dag efter att någon/ågra berättat att de sett ett visst TV-program, varit ut med hunden mm mm under den tid de skulle få healing.

Brist på respekt för den som tar sig tid att ge healing. Även brist på respekt för andevärlden som är med under sessionen och sist men inte minst, brist på respekt för sig själv och de krämpor de vill ha bukt med.

[GunillaF]
9/17/13, 12:52 AM
#13

#11 Det finns säkert de som glömmer att stänga av sig, de som sänder healing hit o dit i tid o otid, men jag tror att de flesta med utbildning inte håller på så. Man får lära sig väldigt ordentligt såna saker på utbildningarna.

Annons:
Fridborg
9/17/13, 12:56 AM
#14

Absolut, jag förstår vad du menar. Det är otroligt respektlöst att ta upp en persons tid och energi för att man tycker det är på skoj. Jag lade mig ner ca 10 minuter innan och hade slappnat av och förberett mig men fick springa upp i all hast och kände verkligen effekten då, den var väldigt starkt. Med det att jag inte gör om det, dvs att jag tänker se till att jag verkligen är ostörd för det var en mindre trevlig upplevelse.

Kanske någon mindre erfaren har velat ge mig healing och sedan inte vetat ordentligt hur denne ska stänga av sig. Jag vet inte… Men jag vet att de inte är du, GunillaF eftersom din healing är super!

[GunillaF]
9/17/13, 1:02 AM
#15

#14 🌺 Nu lägger vi oss och sover som vänner 😉
Säger god natt nu så jag orkar kliva upp halv sju och göra mig i ordning för att åka till jobbet.😴

Fridborg
9/17/13, 1:04 AM
#16

Du kanske kan ändra rubriken till något mer passande? God natt och sov gott, vännen 🌺

[GunillaF]
9/17/13, 1:09 AM
#17

#16 Nej jag tycker inte att rubriken ska ändras för då blir kommentarerna konstiga på vissa ställen.

[Bettanbop]
9/17/13, 10:24 AM
#18

Hej Friborg 👋

Ursäkta att jag lägger mig i, men jag vill bara väl om du blir stött. När jag läste några av dina inlägg så fick jag känslan att du kan vara gravid, då kan man få dessa symtom, men som sagt det var bara en känsla, inget som jag vet.

Eller så kan du ha något väsen med dig som påverkar dig så. 

Får jag fråga om du är inne i en andlig utveckling just nu? i så fall kan det vara änglarna som jobbar med dig.

Det du skulle kunna prova är att lägga händerna på ditt hjärta och säga till dem att du har känt att de är där men det känns för mycket och be dem lugna sig lite så du inte blir så påverkad.

Men som sagt…jag fick bara en känsla, jag kan ha helt fel, men du får en må bra kram ändå 🤗

Fridborg
9/17/13, 11:33 AM
#19

#18 Hej! Ingen fara :) Jag har gått i de tankarna, men har inga andra riktiga symptom, men kan ju vara värt att utesluta…

Man kanske skulle kunna säga att jag i varje fall är inne i någon form av utveckling, mycket har hänt mig spirituellt de senaste två månaderna. Det är helt klart värt att testa att kommunicera med detta väsen eller änglarna. Just nu känns det som att jag gör vad som helst för att gå till botten med detta.

Tack för svaret 🤗

Skogshumblan
9/17/13, 7:48 PM
#20

Frideborg, det finns alltid möjlighet att någon som skickar healing inte är så skolad att han eller hon verkligen stängt av sig och det finns också de som inte respekterar att den man skickar till ska veta om det och vilja ha det ( som Gunillas berättelse visar).

För mig har det varit så att jag har känt fysiska symptom, som exempelvis kundaliniresning eller som du skriver yrsel. Det är värt att försöka hitta sätt som gör att man får lite ordning i det som händer ens kropp.

Hoppas du får svar på vad det är som händer dig snart.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Timmorn
9/17/13, 9:16 PM
#21

Möjligheten finns väl för precis som SKogshumblan säger så finns det människor som inte respekterar och en del som inte är skolade. 

Jag har "gett" utan att be om tillåtelse ordentligt. Utan låtit guiderna göra det. Min svägerska var på förlossningen, vette tusan om det fungerade men hon klarade sig bra med bara lustgasen och alla sa att hon var stark som tusan. Men jag sa till mina guider att hon fick ta så mycket energi som hon och bebisen behövde om hon önskade det. Att ge dem styrka och lugn för att klara av allt. Jag var medveten om att hon redan låg på sjukhuset så att hon inte skulle köra bil eller så, men att hennes guider kunde förmedla eftersom att hon inte är så medial och hon fick ta av min energi om hon behövde.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

allhealing
9/18/13, 12:18 AM
#22

Hej Fridborg,

som jag uppfattar det handlar det hela om att du inte är speciellt jordad. Det finns en mängd inlägg om jordning i detta såväl som flera andra forum på iFokus. Där kan du läsa på och lära dig mer om vad jordning är och hur du kan göra för att bli mer jordad.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

zab
9/18/13, 10:10 PM
#23

Jag tror du har rätt i dina tankar om att någon fortsätter sända healing, antingen omedvetet, eller medvetet för att den vill hjälpa dig. Många är tyvärr av den uppfattningen att man kan skicka healing hur som helst.

Det är också möjligt att det skapats någon form av energiband mellan dig och någon som skickat dig healing. Skulle kunna vara så att du känner av någon annans energier och att det får dig i obalans. Sker det på kvällen kan det bero på att du slappnar av och är mer mottaglig då.

Själv skulle jag aldrig be om healing från främlingar då det finns allt för många glada amatörer som inte har en aning om vad de sysslar med.

lyssna på din egen intuition, den kan nog ge dig bättre svar än någon här kan göra :)

Fridborg
9/19/13, 8:35 AM
#24

#23 Ja, jag misstänker att det bildats en "navelsträng" mellan mig och vem det nu än är som skickar healingen. Jag är inte arg eller något, vill bara få ett slut på det.

Däremot så har mycket avtagit sedan jag skrev inlägget, så kanske denne personen medvetet eller omedvetet slutat skicka lika mycket när h*n läste det.

Det är säkert i all välmening, men jag har verkligen inte mått bra.

zab
9/19/13, 7:26 PM
#25

Eller så har du helt enkelt vant dig vid navelsträngen så att du inte känner av den på samma sätt längre.

[Torahzen]
9/20/13, 9:42 AM
#26

Jag kan känna av att effekten av healing sitter i ett par timmar eller dagar efter healing-tiden. Säg att healing är kl 20. Jag ligger ner och känner at jag tar emot. När jag sedan har lagt mig för att sova vid 22-23-tiden så känner jag en till våg av healing som fortsätter att arbeta.

Kanske du inte ska ta emot mer healing förrän du känner dig mer jordad och fri från yrsel? Gå promenader i naturen, länka dig till moder Jord.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: