Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 519 ggr
sökaren84
9/5/13, 11:21 AM

Healing önskas!

Hej, känner att jag står fast mitt i livet och vet inte vilken väg eller steg jag ska ta härnäst. känner mig så ensam och övergiven trots att jag har allt socialt omkring mig. känner mig så vilsen inombords. Känslan att inte räcka till och stötta mina barn pga att jag har mina egna känslor att tampas med är obeskrivlig. Vill inget hellre än att stå stadigt med bägge fötterna i marken.

Finns det någon som skulle vilja sända mig healing, i hopp om att kunna stärka mitt inre en smula så skulle jag vara väldigt tacksam!!

känns som gråten är nära hela tiden. känner inte igen mig själv brukar oftast vara stark. nu vet jag varken ut eller in… eller åt vilken håll jag ska ta mina steg :(

Tack på förhand!! kram

Annons:
[GunillaF]
9/5/13, 11:51 PM
#1

Åh, förlåt. Har inte uppmärksammat ditt inlägg förän nu.

Jag skickar till dig kl 24.oo

Pysslan
9/5/13, 11:57 PM
#2

Skickar så mycket jag kan till dig. Känner så väl igen mig i det du skriver och vet hur svårt det kan vara.

Kram

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

[rore]
9/6/13, 8:48 AM
#3

Hej på dig sökaren84!

Åhh den där gråten och rädslan för att möta den, för att släppa ut den, för att drunkna i den,,

( Kanske inte är så för dig) men det var vad jag upplevde den gången/ gångerna när det starka och självklara plötsligt ebbade ut,, och känslorna började svaja.

Nu mer ser jag det som om gråten är själens sätt att göra oss uppmärksamma på att det är någonting vi behöver se inom oss själva, att det är kroppens sätt att rena oss. Och det gör också att "man" känner sig sårbar och svag.

Men i den svagheten och sårbarheten finns det en styrka att hämta, även om det inte känns så. Det är i den processen som "man" ofta tappar  bort sig och förlorar identiteten.

Det gamla invanda försvinner och vi undrar vilka vi egentligen är,,,,

Vi är förändringen som sker!

Skickar kärleksfulla tankebubblor till dig.

storlappen
9/6/13, 9:22 AM
#4

skickar

[Ravenna]
9/6/13, 6:33 PM
#5

#3 Rore, dina ord är i sig healing. ❤️

[Ravenna]
9/6/13, 6:36 PM
#6

Sökaren84: Du kanske är precis där du behöver vara just nu. Släpp taget om dig själv en stund och se vad som händer. ❤️

Annons:
[rore]
9/8/13, 1:14 PM
#7

#5 Tack Ravenna ❤️

[Ravenna]
9/8/13, 8:39 PM
#8

#7 🙂

sökaren84
9/9/13, 7:41 AM
#9

Tack alla för er omtanke! <3

#6 Har så svårt att släppa taget och bara vara. blir nästan tvärt om att jag istället försöker kontrollera alla känslor och tankar med då stänger jag bara in mig själv ännu mer.

Vet inte hur jag ska göra för att bryta mönstret och se åt ett annat håll. känner mig så vilsen…

[Ravenna]
9/9/13, 1:26 PM
#10

#9 Jag förstår dig precis, jag känner ju själv igen det du beskriver. Det du upplever är bara mänskligt och innebär inte att det är något fel på dig.

Du säger att det nästan blir tvärtom. Ja, det blir tvärtom eftersom vad du gör är att du försöker släppa taget, vilket är en paradox. Det är som att hålla en het sten i handen och försöka släppa den genom att krama den hårdare, vilket gör att du fortsätter bränna dig själv.

Bara släpp den genom att erkänna för dig själv vad det är du gör. Erkänn att du håller fast vid din rädsla, erkänn att du är rädd. Det är okej.

Det är ingen som tvingar dig att hålla fast eller kämpa emot, det är du själv som gör detta mot dig själv. Det är inte något annat än att inse sanningen och i det finns en befrielse. För, om du är den som gör detta mot dig själv så är du den som kan sluta med det. När som helst, det är ditt val. Vilken otrolig kraft du har. ❤️

Att känna sig vilsen kan ibland vara en bra sak, även om det inte känns så i stunden.

Vad jag menar är att när du känner dig vilsen beror det på att du faktiskt inte har alla svaren, inte vet allt och inte kan kontrollera allting. Och det är ju inte heller meningen. Att inse detta är också att släppa taget. Du måste inte bära världen på dina axlar, det finns ingen annan än du som kan få dig att tro det. Vad andra säger har ingen betydelse, du bestämmer själv över dig själv.

Låt livet hjälpa dig istället, genom att bära dig och leva genom dig, eftersom det faktiskt redan gör det. Tänk det som att du slappnar av, andas ut och landar i något mjukt och behagligt som tar emot dig när du faller. Du kommer inte dö, du kommer inte försvinna, inget hemskt kommer hända om du släpper taget. Du är alltid, du existerar alltid så vad är du rädd för…

När du känner som du gör, stanna upp istället för att fortsätta med ditt mönster av "försöka". Gör tvärtom mot vad din gamla vana säger till dig att göra.

Stanna upp. Gör det fysiskt om du kan, sätt dig ner eller stå kvar på stället för att visa dig själv med medkänsla att du menar allvar och att det är du som bestämmer, inte dina gamla invanda mönster/tankar.

Andas och lyssna på ljuden omkring dig. Du kan tänka på dina svårigheter sen, men inte just nu. Just nu, slappna av. Det finns ju bara nu. 🙂

[Sol69]
9/9/13, 11:00 PM
#11

Skickar healing när jag lägger mig om du känner att du behöver lite mera 🙂

Upp till toppen
Annons: