Om sajten

Tillägg till regler om Bildrättigheter

2013-09-03 10:46 #0 av: Andina

I den nålade tråden "Bilder i inlägg, upphovsrättslagen" har följande tillägg gjorts i första inlägget (#0):

Användning av bilder på Healing

När du lägger in en bild på Healing ska fotografens namn framgå och om du hämtat en bild från en sajt som tillåter användning av bilden ska även sajtens namn (url/adress) framgå. 

Fotograf och sajt ska antingen framgå som läsbar text i själva bilden, eller i inlägget direkt knutet till bilden. Skriver du i inlägget och har hämtat en bild från nätet, länka helst till bilden du hämtat också.

Lägger du upp en egen bild; kan du skriva ditt namn eller "egen bild" eller motsvarande.

*

Detta för att undvika att otillåtna bilder används, vilket kan leda till dyra konsekvenser för sajtvärden. 

Så, när du använder dig av andras bilder kolla noggrant upp att du har rätt att, och hur, du får använda bilden samt om du får lägga ut den på andra sajter på internet. På bildstocksajter (se tips på sajter i bildrättstråden) - finns användarvillkor, ofta kan de variera för respektive bild, så det gäller att läsa villkoren för just den bilden man vill använda.

*

Bilder är härliga! Så jag ser fram emot att se många, många fler bilder framöver. Rätt använda. Skämtar

(-ienni- = min egen bild)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Anmäl
2013-09-03 11:11 #1 av: [GunillaF]

Tack Andina! Blomma

Anmäl
2013-09-05 08:19 #2 av: rore

Tack för påminnelsen Blomma

VågDet förflutnas läxa. Blir framtidens lärdom Regnbåge

Anmäl
2013-09-09 11:03 #3 av: [GunillaF]

Det är bra om alla som lägger in bilder i trådarna läser det här. Skämtar

Anmäl
2013-09-09 11:11 #4 av: majlar

Ska bättra mig. LovarGenerad

Anmäl
2013-09-09 11:15 #5 av: [GunillaF]

Skämtar

Anmäl
2013-09-09 22:55 #6 av: [Sol69]

Har ju tänkt att om jag använder mina egna bilder som jag själv har tagit behöver jag inte skriva något.. FunderarMen ska försöka att skriva att det är mina egna bilder.. Funderar

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.